Vācu autokoncerna Volkswagen nedienas ar elektroauto pēdējā laikā ir ļoti labi dokumentētas – pieprasījums pēc Volkswagen un citu koncerna zīmolu elektriskajām mašīnām nav tik augsts kā plānots, tāpēc VW jāpārkārto ražošana. Jaunākās ziņas no Vācijas liecina, ka VW galvenajā elektroauto rūpnīcā Cvikavā tiks samazināti ražošanas apjomi Volkswagen ID.3 un Cupra Born modeļiem.
Jau iepriekš ziņots, ka VW piespiedu kārtā plāno apturēt elektroauto ražošanu Drēzdenē, kas gan nav lielākā rūpnīca – tur gada laikā saražo ap 6500 auto. Tāpat izskanējušas ziņas par darbinieku atlaišanu Cvikavā, bet pieprasījums pēc šiem modeļiem ir pārāk mazs, lai saglabātu esošās jaudas.
Volkswagen uz divām nedēļām plānojot pilnībā apturēt ID.3 un Born ražošanu Drēzdenē un Cvikavā, kas saskan ar rudens brīvdienām Saksijas federālajā zemē. Tā informē ziņu aģentūra Reuters, atsaucoties uz saviem avotiem. Citi MEB platformas modeļi, proti, VW ID.4 un ID.5, kā arī Audi Q4 e-tron abās modifikācijās tiks ražoti kā plānots, turpinoties darbam trīs maiņās. Tas liek domāt, ka pieprasījuma problēmas ir tieši šiem diviem elektriskajiem hečbekiem.
Citā Reuters publikācijā rakstīts, ka VW savā Cvikavas rūpnīcā varētu pilnībā atteikties no trešās darbinieku maiņas, jo rūpnīcā saražo lielāku skaitu mašīnu nekā izdodas pārdot. Tas varētu notikt jau līdz ar nākamā gada sākumu un jau esot uzsāktas sarunas ar rūpnīcas darbiniekiem.
Nevienam nevajag ID 3 par to cenu, ko par viņu prasa. Ja nolaidīs 10k, būs arī pieprasījums.
Neesmu sekojis Cupra cenām, bet pašreiz tiek reklamēts ka “ieguvums” pērkot sanāk 10k, 4500 valsts subsidē un 6000+ atlaide no ražotāja. Un tāpat vidusmēra LV iedzīvotājam ne sevišķi pa kabatai, stipri virs 30k
Galvenais lai neciestu VW desu nodaļa, tās noiets sastādot lielāko daļu no VW grupas ieņēmumiem EU.
Cupra Born cena Latvijā no 40 000 euro. Tā ir neprātiga cena par to mazo vaboli. Ar ID3 jau lidzigi.
Un sakarā ar šo VW izlobēja, ka EU vadība (FonDerLaiena) paziņoja ka Ķīnas elektriskajiem auto uzliks papildu muitas un nodokļus. Konkurenci nevar turēt līdzi, tāpēc ķeras klāt pie tirgus ierobežošanas pasākumiem….
Ķīnas valdība smagi subsidē elektro auto ražošanu. Tāpat kā Huawei ir subsidēts.
Plus vēl nupat EU mīkstināja Euro7 izmešu normas. Attiecīgi pat VW atsaka dīzeļu ražošanu, prezentēja jaunu VW Passat (kuru jau bija paspējuši “apglabāt“). Tā kā izskatās ka pasaulē turēties pie benzīna/dīzeļa vēl ilgi. Un kāds tur brīnums ka uz tā fona cilvēki nepērk 2x dārgākas elektro-mašīnas.
Ja meklē, var atrast arī lētākus variantus par golfu: https://m.ss.com/msg/lv/transport/cars/citroen/c4/bjgdf.html
Tā ir akcijas cena un nereprezentē reālo šīs mašīnas cenu.
Kas traucē VW taisīt akcijas? Katrā ziņā man priekš par Frančiem, kas ir sapratuši, ka tauta vēlas cenas ziņā pieejamus EV. Kad VW to sapratīs, būs jau par vēlu! VW grib ražot mazāk un pelnīt vairāk ar dārgajiem modeļiem. Tas nav nepareizi, bet laiks rādīs, kurš biznesa modelis ir efektīvāks. Pagaidām izskatās, ka VW stratēģija nerullē.
Ir akcijas arī VW. Piemēram, VW ID.4 arī var redzēt centienus ar cenu izspiest laukā konkurentus.
Tas bija jau minēts iepriekš, ka tā notiksies, ka Passata sedana versija tiks pārstāta ražot, bet ne universālā versija.
Lai paskatās uz jauno auto cenām un tās pašas Eiropas iedzīvotaju pirktspēju. Kurš tagad var atļauties jaunu auto pa 30+ k€ ?
Atļauties ta varbūt vēl varētu pa 30k, jautājums ko par tiem 30k dabūn. Man galvā normāli saliekās kopā Superb/Passat un 35k bet ne Octavia/Golf un 35k
Tieši tā, vw vienkārši teju pacēla cenu līdz bmw līmenim. Ja godīgi ceru, ka vw pamatīgi dabūs bietē par šito visu. Principā ož pēc intel sūdiem, kur gadu pēc gada izlaida jaunu versiju neko tur neuzlabojot.