Web Analytics
More
    Reklāma

    Latviešu radītais “Blue Shock Race” elektrokartings sasniedz ātruma pasaules rekordu

    Jaunākie raksti

    Šogad ‘Blue Shock Race’ saņēma uzaicinājumu piedalīties Pasaules pirmās ilgspējīgās trases 20. gadu jubilejas pasākumā. Zviedrijā 7,3 km garā Gotlandring trase pulcēja vietējās slavenības, žurnalistus, ekskluzīvas automašīnas un motociklus, ‘TOP GEAR’ komandu, kā arī Formula E komandu, kas ieradās Gotlandringā pēc nesen uzstādītā pasaules rekorda. Blue Shock Race kartingi pievērsa milzīgu uzmanību, ne tikai no skatītāju puses, bet par tiem interesi izrādīja gan ‘TOP GEAR’ un Eurosport žurnālisti, gan arī Formula E tehniskā komanda.

    2023. gada 4. septembrī, pēc 3 dienu testiem Blue Shock Race kartings sasniedza jaunu pasaules rekordu komerciāli ražotiem elektrokartingiem. Zviedru kartinga braucējs Leo Obrants vienā no trases taisnēm attīstīja ātrumu 163 km/h. Tādā veidā tika sasniegts mērķis pārsniegt 100 jūdžu stundā robežu (101,3 mi/h). Kartinga uzbūves un kartinga trases specifikas dēļ parasti kartinga ātrums trasē nepārsniedz 130-140 km/h, tāpēc šāda veida rekords apliecina elektrotehnoloģijas spēju sacensties un pārspēt pasaules ātrākos iekšdedzes kartingus.

    Reklāma

    Gotlandring trases īpašnieks un pasaules ekoloģijas foruma dibinātājs Alec Arho-Havrén komentēja: “Tas ir apbrīnojami. Braukšana ar šo elektrokartingu ir vistuvākā F1 un Formula E braukšanas pieredze, ko esmu piedzīvojis. To ir ļoti viegli vadīt, ātrums līkumos un paātrinājums ir fantastisks.”

    Blue Shock Race vadītājs Artis Daugins, komentējot rekordu, teica: “Esam ļoti apmierināti ar sasniegto ātrumu un esam lepni par to, ka Latvijā ražotais kartings ir pasaulē ātrākais. Šis ir standarta kartings, ar ko vēl pirms nedēļas braucām treniņos 333 trasē, bez modifikācijām uz standarta šasijas ar standarta kartinga riepām. Šādu kartingu no Blue Shock Race var iegādāties jebkurš braucējs pasaulē.”

    Šis rekords ir liels panākums, un mēs to nebūtu izdarījuši bez atbalsta no mūsu partneriem. Sakām milzīgu paldies – Milwaukee Tools Latvia un Gitana, kas nodrošināja mūs ar instrumentiem. Kā arī Stena Line, kas atbalstīja mūs nokļūšanā uz Gotlandi un atpakaļ!”

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Martins
    18.09.2023 23:01

    Paskaļš virsraksts.
    https://m.youtube.com/watch?v=J10MnSApjKA&pp=ygURc3VwZXIga2FydHMgMjUwY2M%3D
    Te izskatās visi sacīkstes dalībnieki tad pārsniedz arī šo rekordu, un tas ie jau 4 gadus atpakaļ.

    Kursors.lv
    19.09.2023 05:20
    Reply to  Martins

    Neizskatās, ka tavā video brauc “komerciāli ražoti elektrokartingi”.

    trx450
    19.09.2023 07:30

    Jāizskaidro vārds komerciāls.
    Labs ātrums priekš 250cc

    xs1
    19.09.2023 10:32
    Reply to  trx450

    Labs ātrums ir 250cc supercart-iem … bik virs 220 km/h :)

    trx450
    19.09.2023 07:34
    Reply to  Martins

    https://www.andersonkarts.com/kart/250-div-1-superkart te var nopirkt no ražotāja. Cena sākot no 7500eur

    Kursors.lv
    19.09.2023 07:39
    Reply to  trx450

    Šis Andersona kartings ir elektrisks?

    Martins
    19.09.2023 08:18

    tak pasaules rekords vispār? vai pasaules rekords elektrokartingiem?
    Ņepoņatna :)

    trx450
    19.09.2023 06:16

    Garažā radīts kartings pārsniedz visus limitus

    Kursors.lv
    19.09.2023 07:39
    Reply to  trx450

    Jā, bet raksts nav par garāžas kartingiem. Raksts un rekords ir “komerciāli ražotiem elektrokartingiem”.

    KKTK
    19.09.2023 08:10

    Kad 3niekos būs elektrokartingi? Vismaz pārītis, lai trases darbiniekiem atkal var mēģināt pasekot :)

    ThinkGreen
    19.09.2023 08:33

    Video var redzēt ka visi vēja ģeneratori pagriezušies ar seju pret kartingu – tas nozīmē ka bija labs ceļavējš, to viņi arī šajos rekordos ierēķina?

    KKTK
    19.09.2023 09:17
    Reply to  ThinkGreen

    ThinkWithBrain – reklāmas rullītis tika filmēts dienas vai pat nedēļas pēc reālā rekorda sasniegšanas.

    Blue Shock Race
    19.09.2023 09:34

    Lai atbildētu uz komentāriem Superkart ir pavisam cita sacensību disciplīna ar cita veida šasijām, noteikumiem, trasēm, riepām un aerodinamiskajiem risinājumiem un šis salīdzinājums nav īsti precīzs. Šis BSR karts ir uz standarta FIA apstiprinātas šasijas. Kartinga šasija tehniski ir sagatavota pēc LAF un FIA noteikumiem un var piedalīties KZ2 klases sacesībās ( kur arī 333 trasē tika aizvadīti testi kopā ar ātrāko iekšdedzes dzinēju klasi. Te video – https://youtu.be/ygErZqVktis?si=pnalE-g6PvB2nfyM Vēl tikai pieminēšu, ka BSR elektrokartingam nav pārnesumu, atšķirībā no KZ2 klases kartiem, kuri izmanto 6-šus pārnesumus, lai spētu saglabāt RPM un griezes momentu (Nm). Bet patiešam ir DIY elektrokartingu projekti,… Read more »

    trx450
    20.09.2023 05:12

    Bet kz2 klasē 125cc iekšdedzes dzinēji var sasniegt 190km/h.
    Info no wikipedia

    Toms
    20.09.2023 09:51
    Reply to  trx450

    @trx450 Jo KZ2 kartingam ir pārnesumi atšķirībā no BSR E-L-E-K-T-R-I-S-K-Ā kartinga
    Learn the f’ing difference

    trx450
    20.09.2023 12:20
    Reply to  Toms

    Nu tad ir jāiemontē vēlviens pārnesums kuru pārslēgt pie 160kmh un pārspēt kz2 rekordu

    Reklāma