Web Analytics
More
    Reklāma

    McLaren P1 pēctecis būs pilnībā elektrisks, bet pie klientiem nonāks tikai ap 2030. gadu

    Jaunākie raksti

    Britu superauto ražotāja McLaren pārstāvji atklājuši, ka ilgi gaidītais P1 pēctecis ieradīsies tikai ap 2030. gadu, bet tas būs pilnībā elektrisks. P1 modelis ir apritē jau kopš 2012. gada, bet laika gaitā kompānijas pārstāvji atzinuši, ka šī modeļa pēctecim jāveic tehnoloģiskais lēciens uz priekšu.

    Kopš P1 nonākšanas apritē McLaren nācis klajā ar vairākiem superauto – Senna, Speedtail, Elva, bet tie nav tieši pēcteči slavenajam McLaren F1 – šī modeļa tiešais pēctecis ir tieši P1. Ražotāja pārstāvji norāda, ka elektroauto tehnoloģiju attīstība, kas joprojām turpinās ļoti strauji, ļauj domāt par pienācīgu mantinieku elektriskā formā.

    McLaren jaunais vadītājs Maikls Leiters intervijā Autocar izteicies, ka elektrisko jaudas agregātu attīstība ir viens no McLaren jaudas agregātu projektu stūrakmeņiem. Viņš gan norāda, ka iekšdedzes dzinēji un arī hibrīdi joprojām tiek attīstīti un tiem joprojām būs svarīga loma superauto ražotāja piedāvātajos auto.

    Leiters norāda, ka elektriskam superauto ir acīmredzami trūkumi. “Mēs negribam radīt 2000 kilogramus smagu, 2000 zirgspēkus jaudīgu auto. To var izdarīt jebkurš, bet tas nebūtu McLaren garā. Gribam auto, kas svara ziņā būtu līdzīgs 750S modelim, proti, ap 1400 kilogramiem. Mums nevajag 2000 zirgspēku jaudu. Mēs pie tā strādājam, mums ir vairāki interesanti koncepti, pie kā tiek strādāts. Taču tam visam beigu beigās jāpārspēj ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos auto,” saka uzņēmuma boss.

    Vārds “pārspēt” šeit nenozīmē tikai lielāku jaudu un īsāku laiku, lai auto sasniegtu 100, 200km/h lielu ātrumu. McLaren domā arī par kopējo sniegumu, auto veiklību. Leiters norāda, ka laika gaitā mainīsies pašas tehnoloģijas un tas, ko tās nesīs mašīnām. Viņš domā, ka McLaren vajadzībām un standartiem atbilstošu elektroauto varētu izdoties uzbūvēt līdz desmitgades beigām.

    Leiters skaidro, ka McLaren pircēji pagaidām nepieprasa elektroauto un ir ļoti apmierināti ar iekšdedzes dzinējiem, par ko liecina tirdzniecības rādītāji, taču viņš uzsver, ka ražotājam jābūt piesardzīgam, jo laiki un klienti mainās – McLaren jābūt gataviem piedāvāt konkurētspējīgu elektroauto, jo agri vai vēlu klienti to pieprasīs. Viņš arī atbalsta Eiropas Savienības pieņemtos priekšlikumus, kas pieļauj sintētisko degvielu lietošanu jaunās automašīnās arī nākotnē – tādiem nišas ražotājiem kā McLaren, kuru mašīnas realitātē veic samērā nelielu kilometru skaitu, elektroauto attīstība un ražošana var neatmaksāties ne finansiāli, ne arī no klimata saudzēšanas viedokļa. Proti, ražošana rada tik daudz izmešu, ka mašīna sava mūža laikā nespēj to “atpelnīt”.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma