Paredzēts, ka nākamā gada pavasarī spēkā stāsies Eiropas Digitālo pakalpojumu likums, kas atnesīs jaunus pienākumus interneta gigantiem ar mērķi nodrošināt papildu drošību un privātumu Eiropas lietotājiem. Izmaiņām jāgatavojas arī video koplietošanas servisam “TikTok”, kas paziņojis, ka lietotāji Eiropā varēs izlemt, vai vēlas saņemt personalizētu saturu.
Ievērojot jauno likumu, “TikTok” lietotājiem Eiropā piedāvās atspējot algoritmu, kas nodrošina personalizētu saturu tādās plūsmās kā “For You” un “Live”. Izslēdzot šo algoritmu, “TikTok” rādīs populārus videoklipus gan no konkrētā reģiona gan pasaules, nevis saturu, kas balstīts uz lietotāja interesēm. Kā zināms, personalizētu saturu lietotnes piedāvā, izsekojot lietotāju darbībām, kas, savukārt, ir pretrunā ar Eiropas uzskatiem par lietotāja drošību un privātumu.
Vēl viena izmaiņa, ko “TikTok” īstenos jaunā Digitālo pakalpojumu likuma ietvaros, ir tāda, ka Eiropas lietotājiem vecumā no 13 līdz 17 gadiem jau automātiski netiks rādītas personalizētas reklāmas.
Jaunās izmaiņas uzņēmums vēlas īstenot līdz noteiktajam termiņam – 28. augustam. Jāpiezīmē, ka “TikTok” ir viens no 19 uzņēmumiem, kam jāievēro jaunā likuma prasības un jāpielāgo savi pakalpojumi Eiropas tirgum. Jaunās izmaiņas skars arī tādas interneta kompānijas kā “Facebook”, “Instagram”, “Youtube”, “X” (agrāk “Twitter”) un citas.
TikTok negatīvā ietekme Eiropā un rietumos vispār nav dēļ reklāmas. Bet gan dēļ speciāli atlasītām videomuļķībām, kuri ietekmē bērnu un jauniešu domāšanu. T.i. TikTok reāli sekmē rietumu jaunatnes apstulbināšanu. Kurpretīm Ķīnā tur ievieto pamatā vietējos izglītojošos materiālus.
Vīrietis kūpina riepas ar bmw. Rietumos rāda ka tas ir labs , stilīgs tēls. Ķīnā rāda ka tas ir noziedznieks.
tev nu gan konspirāciju teorijas :D
neviens videomuļķības speciāli neatlasa. tas ir saturs, kuru rada paši lietotāji sava intelekta līmenī bez cenzūras uzraudzības, t.i., rietumu jaunieši tādi jau ir, nevis kaut kas tiek “sekmēts”.
Ķīnā vienkāršāk, tur, visticamāk, ir valsts cenzūra TikTok saturam.
Tā vai ne tā, taču beigās rietumos TikTok rāda galvenokārt blēņas. Un ķīnieši brīnās, kāpēc rietumnieki aizver servisu kur rāda izglītojošos materiālus.