Elektroauto ražotāja Tesla automašīnas piedāvā ļoti pieklājīgu nobraucamā attāluma rezervi ar vienu uzlādi, taču, iespējams, Tesla krāpusies ar programmatūru, lai viss izskatītos vēl labāk nekā ir patiesībā. Ziņu aģentūras Reuters rīcībā nonākusi informācija, ka Tesla ar programmatūras palīdzību, iespējams, panākusi, lai auto rādītu lielāku nobraucamā attāluma rezervi nekā auto spējīgs aizbraukt patiesībā, savukārt klientu jautājumi un bažas vienkārši apklusinātas.
Reuters izmeklēšanā noskaidrojās, ka Tesla iekšienē izveidota speciāla komanda, kas speciāli meklēja un atcēla klientu pieteikumus servisā, kas attiecas uz bateriju sniegumu un nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Klienti esot pieteikuši vizītes servisā, lai pārliecinātos par bateriju energoietilpību, taču no Tesla saņēmuši ziņu, ka ar auto viss kārtībā un servisa apmeklējumu var atcelt.
Šo komandu Tesla iekšienē sauca par “Diversion Team” un tās uzdevums bija tikt galā ar visiem šiem gadījumiem, jo Tesla servisi neesot spējuši tikt galā ar lielo klientu skaitu, kas sūdzas par mazāku nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi nekā solīts.
Ziņojumā apgalvots, ka Tesla rediģējusi mašīnu programmatūru, lai tās aplēses solītu lielāku nobraucamo attālumu nekā reāli iespējams. Precīzāks nobraucamā attāluma atlikums fiksējams tad, kad auto uzlādes līmenis ir zem 50 procentiem. Tesla arī iekļāvusi zināmu drošības rezervi, proti, auto reāli var nobraukt vēl apmēram 25 kilometrus, kad solītais nobraukuma atlikums ir apaļa nulle. Citi auto nobraucamo attālumu prognozējot precīzāk, savukārt Hyundai Kona elektriskā versija pat rādot mazāk kilometru nekā patiesībā var nobraukt.
Reuters ziņojums var atstāt ietekmi uz Tesla reputāciju, taču pētījumā neizdevās noskaidrot vai Tesla šādu praksi piekopj arī šobrīd. Šīs manipulācijas vairāk esot notikušas Tesla agrīnajās dienās.
Pēc pāris pēdējo gadu paskaļākiem notikumiem, tik pat mierīgi var teikt, ka Reuters, CNN, Fox, abc, Al Jazeera diezgan padaudz krāpjas ar informācijas patiesumu …
Kur Reuters krāpjas? Parādi kādu piemēru.
Man pietiek ar ļoti šauru spektru, kur Reuters piemēram ļoti bieži ir pārpublicējis Jim Cramer stock ziņas , politiskās lietas, inflācijas prognozes … un kā mēs zinām Jim`s vienmēr ( vienmēr ) prognozēs kļūdās … pēdējos gadus piecus ar 100% precizitāti kļūdās … ja tik uzticams mēdijs paliek pie tā, ka viņus apmierina vislaik publicēt viņa muļķības, tad es izvēlos labāk paiet nost no tāda avota.
Kurš tad Tavā ieskatā ir labs un uzticams ziņu avots?
babs ir subjektīvs jēdziens, ziņu avots ir jebkas, uzticams ir tas kam tu tici.. bezjēdzīgs jautājums
Kam tu tici?
Facebook ziņas
Nav tādas lietas kā Facebook ziņas.
Lai maksā pāris miljardus, kā VW par dīzeli. Liekas dīvaini, ka kaut kāds koncerns, ka nemāk īsti kvalitatīvi saskrūvēt auto, bet nu baterijās ir citā gadsimtā salīdzinot ar autobražotājiem, kam pieredze utt.
Šeit pat nav ko apspriest. Telefons arī rāda baterijas % un hipotētisko atlikuma laiku, bet neviens to neuztver kā akmenī cirstu likumu. Arī auto līdzīgi – braucam 100km cauri mežainam apvidum, aizvējš, kompis sola ka nobrauksim vēl 100km. Mežs beidzas, klajumā ļoti stiprs pretvējš n pēc 10min. kompis rāda 2x mazāku atlikumu.
Vai gadžetu paaudzei ir grūti apjēgt ka dzīvē no fizikas un loģikas ir vairāk jēgas, nekā no raitas taustiņu spaidīšanas?
Vienīgā nopietnā lieta, ko te varētu apspriest ir El Musko kāre uz melošanu un krāpšanos. Pārejais te tiešām ir tikai lirika.
Bet ja Elons tā visiem melo, kādēļ tad Model Y statistikas ailēs ir pirmajā vietā Q1 2023 ? Es saprotu, ka Asv politiskajā virtuvē katrs otrais viņam gatavs rīkli pārgriezt ( par insider trading info un vecuma limitu vien ) , štatu mēdiji tik to vien gaida, kad atkal varēs kādu degošu Teslu izķengāt un tā īsti nekas nesanāk :)
Vai viņa biznesu darbības rādītāji kaut kā mīkstina faktu, ka kā cilvēks viņš ir pakaļa? Domāju, ka nē.
Tieši kas? Būvē automašīnas, būvē internetu, kur tas nekad nav bijis, hobijam kādu raķeti uzbūvē, bērni arī ļoti daudz, dzīvo salīdzinoši pieticīgi, jahtas pat īsti nav, darba stundas lielas … soc tīklos atvērts, twitter speisos pat bieži satiekams, noliek max korumpeto asv politisko virtuvi … kas tieši ir nepareizi?
Kristapam atņēma zilo ķeksīti twitter, tāpēc zobs uz Elonu 😁
Pie dirsas ķeksis.
Atņemt ķeksi , tas ir skarbi, jāpiekrīt :)
Šis, viņam jau sen dibesāpe par mūsdienu pravieti, pasaules līderi un toniju starku – karali Elonu Masku
Tas, ka viņš ir melis. Tas ir nepareizi un slikti. Kā biznesmenis viņš ir veiksmīgs, tur nav diskusiju.
Kāds cilvēks vārdā Ādolfs no mazas Austrijas pilsētiņas bija veģetārietis, mīlēja bērnus, dzīvniekus un gleznoja ainavas..
Un kā cilvēkus pavilka viņa komunikācija.. Un korumpētos valdības mīkstmiešus arī nicināja.. 😂
Kaut vai “Funding secured”
Piedevām viņš ir ļoti kaislīgs vārda brīvības aizstāvis līdz brīdim kad kāds sāk kritizēt viņu pašu vai teslu, tad konts twiterī tiek bloķēts
Statistika tā pat, kā daudzas “ziņas” var būt.. Maigi sakot tendencioza.
Piemēru ir atliku likām gan reālajā pasaulē gan internetos..
Viens kas pasaulē stabili ( vairāk kā stabili ) nemainās kopš 18 gadsimta ir elite un tās ietekme … ne Adolfs, ne Elons nekad nav regulējuši lielo satiksmi … tas ir tikai troksnis priekš proletariāta … tā sakot, lai nav garlaicīgi dzīvot un lai ir ko vēstures grāmatas ierakstīt …
Tā ir, jāzin tik kam un ko prasīt. Aptauju “tipa “vai esat apmierināts ar dzīves līmeni” var gan pie Saimas sarīkot gan Maskačkā – rezultāti , droši vien” būs dažādi.
Tesla tas ir Maska harizmas un viņa fanātu veiksmes stāsts, pārējais tur ir caur pakaļu, ne tāpat vien augsta ranga autobūves profesionāļi pie viņa neturējās ilgi.
Maska spējas izsist cauri un sabīdīt lietas nenoliedzu
Jā, viņi ir tādi bēbji, kas tic, ka viņu telefons izglābs pasauli
Protams, elektroauto ir misenes, kas nespēj pat tūkstoti km nobraukt ar vienu uzlādi. Ik pēc pusstundas jāstājas un jālādē, kamēr afrikāņu bērni mirst no kobalta rakšanas
Henrij, tas ir sadisms pret savu/pasažieru organismu nobraukt 1000km bez apstāšanās un tas ir vienīgais jājamzirdziņš pagaidām … p.s. indijā ļoti daudzi mirst arī no džinsu balināšanas priekš mega industrijām
Ne nu brauc, nekā, tas tikai lai būtu arguments. Tas gan nemazina EV pārējos trūkumus – ietekmi uz dabu, industrijām, sabiedrību utt.
Nu par pusstundu bik pārspīlēts, bet kobalts ir zaļāks par zaļu, nu vismaz uz papīriem -)) (sarkasms)
Viens ir panelī skatīties uz atlikumu un ar savām smadzenēm arī domāt līdz, ka ja tagad rāda 300km atlikumu tas nenozīmēs, ka turpmāk spiežot gāzi grīdā tik arī varēsi nobraukt. Kas cits ir mārketinga materialos dižoties ar nereāli teorētiskajiem cipariņiem lai piesaistītu. Jo patlaban tur min, ka ķipa ar vienu Tešļas uzlādi varot nobraukt 800km un pat 1000km ir iespējams sasniegt ar ‘long range’ bateriju… Ja tā būtu īsta realitāte tad neviens vairs neraudātu par mazo nobraukumu visiem šiem štepseļiem un mazo staciju tīklu, jo tā būtu līdzīga vai apsteigtu dīzeli, bet realitāte ir daduz skaudrāka, jo vidēji 400-600km nobrauc ar tešļu vienā uzlādē(atkarīgs no kājas smaguma, pretvēja, relijefa, pasažieru/mantu daudzuma, kā arī EV nobraukumu ļoti ietekmē gadalaiks- ziema vai vasara kā arī pati bateriju degradācija, viņa pēc 3..4..5 gadu lietojuma nebūs tāda pašā līmenī, kā tikko izripoji no salona), jeb faktiski jāreiķinās, ka sliktākajā gadījumā tev būs 2X MAZĀKA distances rezerve jau no paša sakuma, ne kā parliecinoši drosmīgi reklamē!!! Un ceļojumā, katru grīdā iespiešanu manāmi jutīsi atlikuma cipariņos. Tad nopērc 80k+ eiro vērtu mantiņu kurai jāvadā līdz ir kāds gruntīgs 50m pagarinatājs jo pie sliktākā scenārija nobraukt var dažus simtus kilometru(respektīvi tev nav šī rezerve ”bākā”) un būs… Read more »
Visi lielie elektro auto “eksperti” savos testos būs palaiduši šo garām. Varu derēt ka arī visi pārējie autoražotāji dara tieši tāpat.
Kāda starpība ar ko Tesla krapjās. Ka ziemā -20, tā jebkura elektroauto baterija no aukstuma naktī tukša.
Tas ir tāpat ka apvainot ,ka ICEkārs netērē pasē norādīto degvielas daudzumu.