Web Analytics
More
    Reklāma

    12 gadus pēc Leaf laišanas tirgū Nissan sasniedz 1 miljonu pārdotu elektroauto atzīmi

    Jaunākie raksti

    Ir pagājuši jau 12 gadi kopš japāņu autoražotājs Nissan tirgū laida savu elektroauto Leaf, bet tagad Leaf sasniedzis nākamo atskaites punktu – ražotājs pārdevis vienu miljonu elektroauto. Tas nav maz, taču šī simboliskā atzīme tiek sasniegta krietni vēlāk nekā cerēja Nissan vadība laikā, kad Leaf pirmoreiz parādījās tirgū. Tā laika Nissan šefs Karloss Gosns prognozēja 500 tūkstošus pārdotu elektroauto gadā jau 2013. gadā. Tas, protams, tā nenotika.

    Aprēķināts, ka lielākais daudzums elektrisko Nissan nonākuši Eiropā – šajā pasaules daļā pārdoti 320 tūkstoši auto, kam ar līdzīgu mašīnu skaitu seko Ķīna, Japāna un Ziemeļamerika – katrā no šiem trim reģioniem pārdoti vairāk nekā 200 tūkstoši elektrisku Nissan. Pārējā pasaulē ir tikai ap 10 tūkstošiem elektrisku Nissan automašīnu.

    Skaidrs, ka lielāko daļu no šī miljona sastāda tieši Leaf – šis modelis pārdots 650 tūkstošos vienību visā pasaulē. Tas jau no paša sākuma tika tirgots visā pasaulē un tā tas turpinās arī šodien. Laika gaitā klāt nākuši jauni modeļi, kā arī konkrētiem reģioniem specifiski auto, kas sastāda atlikušos 350 tūkstošus auto.

    Nissan bija starp pionieriem sērijveida elektroauto attīstībā, taču pēc tam tempi samazinājās un citi autoražotāji viņiem aizsteigušies garām. Nissan ir vērā ņemamas ambīcijas uzlabot savas pozīcijas, tāpēc līdz 2030. gadam plānots piedāvāt 19 elektriskus modeļus. Plānots, ka tuvāk desmitgades beigām sērijveida automašīnās tiks piedāvātas cietvielu (solid-state) baterijas. Vismaz pagaidām sērijveida mašīnās tās netiek izmantotas un neviens īsti nezina, kad šīs jaunā tipa baterijas varētu ienākt elektroauto pasaulē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma