Web Analytics
More
    Reklāma

    Pasaules pirmizrādi piedzīvo ilgi gaidītais Hyundai IONIQ 5 N

    Jaunākie raksti

    Slavenajā Gudvudas ātruma festivālā pasaules pirmizrādi piedzīvojis korejiešu autoražotāja Hyundai jaunākais veikums – sportiskais IONIQ 5 N elektriskais hečbeks. Tas ir pirmais elektriskais “N” nodaļas modelis, taču tas nebūt nav pēdējais, Hyundai jau iepriekš ziņojot, ka vēl vairāki modeļi ir attīstības procesā un šis ir pirmais solis.

    Auto aprīkots ar diviem elektromotoriem, kopā attīstot 600 zirgspēkus un 740Nm lielu griezes momentu. Tiesa, šie parametri vēl nedaudz var pamainīties līdz brīdim, kad sāksies sērijveida ražošana. Izmantojot “N Grin Boost” funkciju, kas strādā 10 sekundes, auto jauda palielinās līdz 641 zirgspēkam un 770Nm. 100km/h stundā šis Hyundai spēj sasniegt 3,5 sekundēs, bet ar “N Grin Boost” tam vajadzēs 3,4 sekundes.

    Kā visi jaunie Hyundai-KIA koncerna elektroauto no IONIQ/EV modeļu saimes, arī IONIQ 5 N aprīkots ar 800V bateriju sistēmu, kas nodrošina īpaši ātru uzlādi. No 10 līdz 80 procentiem auto spēs uzlādēties 18 minūtēs, savukārt bateriju energoietilpība šajā gadījumā ir 84kWh.

    Hyundai inženieri ražīgi pastrādājuši un nākuši klajā ar dažādiem elektronikas trikiem. Piemēram, vadītājs var optimizēt baterijas sniegumu, izmantojot “N Battery Pre-Conditioning”. Tas ļauj izvēlēties divus režīmus – Track vai Drag. Izvēloties trases režīmu, baterijas temperatūra tiks optimizēta, lai varētu veikt maksimāli daudz apļu. Drag režīmā mašīna uz īsu brīdi sniedz maksimālo pieejamo jaudu, kas dragreisā ir pats galvenais. Tie nav vienīgie triki Hyundai azotē.

    “N Race” funkcija ar diviem maināmiem režīmiem piedāvā vēl vairāk kontroles pār mašīnu – Endurance režīms optimizē sniedzamību trasē, ierobežojot maksimālo jaudu. Sprint režīms dara pretējo – maksimāla jauda visur, un kad vien vajag. “N Launch Control” piedāvā režīmus trim dažādiem saķeres līmeņiem, lai nodrošinātu labāku startu. Hyundai arī izstrādājis “N Drift Optimizer” režīmu. Nosaukums visu pasaka priekšā, vai ne? Auto arī pieejama “N Torque Distribution” sistēma, kas griezes momentu ļauj pielāgot 11 līmeņos un auto aprīkots ar elektroniski regulējamu LSD diferenciāli. Vēl mums ir N e-shift, kas simulē 8-pakāpju divsajūgu ātrumkārbas darbību. Būtībā ar griezes momenta regulāciju tiek simulēta iekšdedzes dzinēju auto pārnesumkārbas darbība. Tāpat mums ir “N Active Sound”. Arī šeit visu priekšā pasaka nosaukums – tā ir mākslīgi radīta skaņa. “Ignition” režīmā skaņa būs ļoti līdzīga Hyundai 2.0 litru motoram no citām N mašīnām. “Evolution” smeļas iedvesmu no RN22e koncepta, bet “Supersonic” režīmā inženieri iedvesmu guvuši no kaujas iznīcinātāju dzinēju skaņas.

    Izmēros IONIQ 5 N ir lielāks nekā parastais modelis, kas pats par sevi nebija nekāds mazais auto. Sportiskā versija ir par 4 centimetriem platāka (1,94 metri), kā arī astoņus centimetrus garāka (4,71 metrs). Auto ir par 2 centimetriem zemāks un aprīkots ar dažādiem aerodinamiskajiem risinājumiem, lai labāk kontrolētu gaisa plūsmu. Salonā ir piedomāts pie komforta arī trasē – ir vieta ceļgala atspiešanai, nostiprināta vidus konsole un izveidots regulējams elkoņbalsts. Tāpat sēdeklis novietots par aptuveni 2 centimetriem zemāk, lai radītu sportiskāku sēdpozīciju.

    Hyundai pagaidām nav izziņojis mašīnas cenas un arī to, cik tālu tad tā spēj aizbraukt ar vienu uzlādi. Ražotājs sola to ziņot nedaudz vēlāk un šo informāciju noteikti gaidīs daudzi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    trx450
    17.07.2023 02:13

    Kārtīgs kases grāvējs. Šitas ir flagmanis jeb premium klases modelis?

    gunarros
    17.07.2023 12:19

    Jā, par 0,1 s ātrāku uzrāvienu varēs kādus 10000 € cenai piemest un laimīgs izbaudīt no savas dzīves ietaupītās veselas 0,1 sekundes. Bet, kad tā papildus elektronika nojūgsies, būs vēl jautrāk.

    Biteme
    17.07.2023 12:36

    Jaunais radars otram: no manis tavā virzienā ripo gards kumosiņš!

    Skābene
    17.07.2023 13:48
    Reply to  Biteme

    Kad saliks vidējā ātruma radarus, vilksies vienā strīpā aiz traktora, kā pārējie! :D

    Reklāma