Volkswagen jaunās paaudzes SSP (Scalable Systems Platform) elektroauto platforma ir visnotaļ apspriests temats jau vairākus gadus. Iepriekšējā Herberta Dīza “režīma” laikā tā tika solīta jau dažu gadu laikā, savukārt, varas grožus VW pārņemot Oliveram Blumem, tās laišana ražošanā tika atlikta tuvāk desmitgades beigām, lai SSP nekļūtu par vēlvienu sasteigtu, līdz galam nepabeigtu projektu. Tagad Volkswagen koncerna vadība apstiprinājusi, ka šī jaunās paaudzes platforma lietošanā nonāks 2026. gadā, sev līdzi nesot dažādus labumus.
SSP platforma tiks izmantota, lai ražotu mašīnas gan budžeta klases zīmoliem kā Volkswagen vai Škoda, tā premium auto, proti, Porsche un Audi. Šīs platforma būs aprīkota ar 800V akumulatoru sistēmu, taču tajā varēs izmantot dažādu akumulatoru ķīmiju. Lielais ieguvums gan ir 800V sistēma, kas nodrošinās būtiski lielāku uzlādes jaudu. izskan runas, ka SSP platforma veidota tā, lai to varētu aprīkot arī ar “solid-state” jeb cietvielu baterijām, kad tās kļūs plašāk pieejamas rūpnieciskā ražošanā.
Vēlviena interesanta nianse – Volkswagen apgalvo, ka SSP platforma varēs nodrošināt līdz pat 1700 zirgspēkiem lielu jaudu. Audi un Porsche jaudīgākie modeļi varētu būt patiešām ārkārtīgi jaudīgi… Sagaidāms, ka viens no pirmajiem SSP automobiļiem būs Audi Q8-etron 2026. gadā. Šim modelim nesen tika veikta modernizācija, tāpēc jaunās paaudzes auto pēc trim gadiem ir diezgan reāla iespējamība. Varam sagaidīt visas klasiskās lietas – vairāk jaudas, lielāks nobraucamais attālums ar vienu uzlādi un būtiski labākas uzlādes iespējas, kas šo auto visā visumā padarīs krietni vien iekārojamāku nekā aktuālo modeli.
Gausam vēl 3 gadus jāpagaida, lai tēmētu uz jaunākajiem e-troniem. 😂
Ogo 1700 zirgi nosacīti 1 pakaļas pārvietošanai. Bet tie tak ir ekoloģiskie zirgi, tad jau viss štokos un klimats netiek ietekmēts -)
Pēc sastrēgumā godīgi pavadītām 30 minūtēm līdz nākamajam varēs tikt daudz ātrāk un jautrāk)
Vai Monako gaiss kļūs ievērojami tīrāks, kad pa ielām pārvietosies šādi sporta auto? Noteikti.