Volvo nācis klajā ar savu jaunāko un mazāko elektrisko modeli EX30, kas pēc ražotāja vadības vārdiem paredzēts, lai Volvo padarītu interesantāku gados jaunākiem cilvēkiem, kas parasti nav Volvo klienti. EX30 kļūst par Volvo ceturto elektrisko modeli, turklāt tas pozicionēts kā pilsētā ērtāks auto un arī cenas ziņā draudzīgāks modelis nekā C40 vai XC40 Recharge. Ir skaidrs, ka šis uz ilgāku laiku būs mazākais elektriskais Volvo – ražotājs jau iepriekš apstiprinājis, ka ar EX30 un EX90 nosegti abi pretpoli, proti, mazākais un lielākais modelis. Jauns, mazāks modelis nākotnē nav izslēdzams, bet pārredzamā nākotnē to nesagaidīt.
Uzreiz par tehniskajiem parametriem – auto ir 4,23 metrus garš, 1,84 metrus plats un 1,55 metrus augsts, savukārt garenbāze ir 2,65 metri. Mašīnas pašmasa gan ir gana iespaidīgi 1830 kilogrami. EX30 ir otrais modelis, kas izmanto jauno Volvo nosaukumu sistēmu – tā sākās ar EX90, bet “EX” nozīmē, ka šis auto nopērkams tikai un vienīgi elektriskā izpildījumā. Arī visādi citādi auto ir veidots kā EX90 mazais brālis – saskatāmas līdzības eksterjēra dizainā un arī salons veidots pēc ļoti līdzīgiem principiem kā Volvo elektriskajam flagmanim.
Piedāvājumā būs divi dažādi akumulatoru varianti – lētāks un vienkāršāks 51kWh LFP akumulators ar lietotājam pieejamo kapacitāti 49kWh. Volvo uzsver, ka šī versija ir īpaši piemērota tiem ļaudīm, kam ikdiena pamatā aizrit pilsētā un ar to vajadzētu būt gana, lai varētu nobraukt ap 300 kilometriem ar vienu uzlādi. Tiem, kam nepieciešama lielāka sniedzamība, pieejams 69kWh akumulators, kas sniegs ap 480 kilometriem ar vienu uzlādi. Lielākajam akumulatoram maksimālā uzlādes jauda ir 153kW, savukārt mazajam 134kW, kas kopumā ir salīdzinoši adekvāti.
Eiropas tirgū Volvo EX30 sākumpunkts būs versija ar vienu elektromotoru, kas novietots uz aizmugurējās ass – tas attīsta 268 zirgspēkus (343Nm). Šo elektromotoru iespējams komplektēt ar abām bateriju versijām. Būs pieejama arī “Twin Motor” versija – tajā klāt nāk otrs elektromotors uz priekšējās ass, kas sniedz kopējo sistēmas jaudu 422 zirgspēki un 543Nm. Ar to pietiks, lai auto 100km/h sasniegtu 3,4 sekundēs, kas šo Volvo padara par visstraujāko Volvo sērijveida auto līdz šim. Versija ar diviem elektromotoriem un lielo akumulatoru ar vienu uzlādi varēs veikt apmēram 420 kilometrus.
Auto salons veidots klasiski Volvo stilā, apvienojot skandināvu minimālismu ar mūsdienu tehnoloģijām – centrālo lomu šeit ieņem 12,3 collu vertikāli novietots multimediju ekrāns, savukārt interesants jaunievedums paredzēts audio sistēmai – Volvo norāda, ka visa priekšējā paneļa augšpuse ir veidota, lai darbotos kā skaņas josla jeb soundbar. Autoražotājs oficiālajos preses materiālos uzsver, ka sadarbojies ar partneriem Google, Apple un Qualcomm, lai klientiem nodrošinātu labāko iespējamo lietošanas pieredzi. Auto sava mūža laikā tiks atsvaidzināts ar jaunāko programmatūru, jo EX30 paredzēti over-the-air atjauninājumi.
EX30 pieejama digitālā atslēga viedtālrunī, tāpat radīta speciāla lietotne, kur pieejamas visas galvenās funkcijas, tostarp auto atslēgšana un aizslēgšana, apsildes funkcijas un arī citas lietas. Auto aprīkots arī ar jaunāko “Park Pilot Assist” sistēmu. Volvo sola, ka šī sistēma tiks galā ar auto novietošanu jebkurā stāvvietā. Auto aprīkots arī ar citām braukšanas palīgsistēmām, taču tam nebūs LIDAR radara, kā tas ir EX90 flagmanim. LED lukturi, adaptīvā kruīza kontrole, apsildāmi priekšējie sēdekļi ir teju pašsaprotamas lietas šādas klases automašīnai.
Volvo lepojas, ka šim auto ir mazākais CO2 nospiedums starp visiem Volvo modeļiem, turklāt ražotājs nav pieļāvis nekādus kompromisus drošības un citos svarīgākajos aspektos – auto būšot tik drošs, cik mēs to sagaidām no Volvo. Ražotāja pārstāvji īpaši uzsver, ka piedomāts pie dažādiem urbānās drošības elementiem, kā nekā, tas tomēr ir pamatā pilsētai domāts auto – standartkomplektācijā iekļauta sistēma, kas vadītāju durvju atvēršanas brīdī brīdina, ja garām dodas riteņbraucējs, skrējējs vai kas cits, ko nebūtu vēlams aizķert ar auto durvīm. Samazinātu CO2 nospiedumu izdevies panākt, izmantojot pārstrādātus materiālus – 25% alumīnija, 17% tērauda un 17% izmantotās plastmasas ir no pārstrādātiem materiāliem. Tāpat Volvo skaidro, ka aprēķinos par CO2 nospiedumu iekļauta gan ražošana, gan auto ekspluatācija 200 tūkstošus kilometru. Automašīnas salonā plaši izmantoti atkārtoti pārstrādāti materiāli, Volvo aktīvi demonstrējot savus ilgtspējas centienus.
Automašīnas sākumcena Eiropā būs no aptuveni 36 tūkstošiem eiro, kas attieksies uz versiju ar vienu elektromotoru un mazo akumulatoru. Kā iepriekš daudz rakstīts par šo mašīnu, Volvo liek lielas cerības, ka EX30 piesaistīs gados jaunāku auditoriju. Gados jaunāki cilvēki arī ir EX30 galvenā mērķauditorija, tāpēc, līdzīgi kā daudzās citās nozarēs, šo auto piedāvās ne tikai nopirkt, bet arī abonēt uz noteiktu laiku. Paredzēts, ka abonēšanas plāni sāksies no 599 eiro mēnesī. Volvo mērķis ir šādi samazināt kopējās auto uzturēšanas izmaksas un “piedāvāt fleksiblu premium klases elektromobilitāti plašākai auditorijai”. Plānots, ka piegādes sāksies nākamā gada sākumā, savukārt jau šā gada otrajā pusē mašīna nonāks ražošanā Volvo rūpnīcā Ķīnā.
Interesanti, ka ražotājs vēlāk nāks klajā ar EX30 Cross Country versiju – tai būs augstāks klīrenss, auto apakša būs aprīkota ar speciālām aizsargplāksnēm un auto būs aprīkots ar speciāli šai versijai radītiem 19 collu diskiem. Pagaidām gan nav apstiprināts, kurās valstīs būs pieejama šī versija.
600 eiro mēnesī studējošam 18-25 gadīgam jaunietim ir kosmoss, ja vien nav bagāts tētis un mamma. Bet ja ir BAgāts tētis un mamma, tad kāpēc braukt ar šitādu, ja var dabūt ko labāku!?
Nekas ātrāks nav par tik lētu ciparu
Mocis sanāk ātrāk un lētāk! ;)
Nē, ātrāk un lētāk ir etrons par 400€ mēnesī!
Kur tas ir? AirBaltic? :)
Es neatteiktos no tāda darba auto! :D
Ir jau mums abonēšanas serviss, tas pats Moller piedāvā. Viss skaisti, ērti tipa u.t.t. Tikai kad sarēķina sanāk gandrīz 2x tevi uzvelk salīdzinājumā ar vienkārši līzingu
Ar “jauniešiem” laikam domāti jaunie speciālisti amatos, kur gada ienākumi sākas no 80k USD.
Jā, jo cik paskatās, tad jaunie Tiktokeri un Jūtūberi jau brauc ar LAMBO! :)
Tad viņi drīz stāvēs rindā pie zupas virtuves.
Intereses pēc palasīju pašu Volvo preses relīzi par šo auto. Tur nekur nav minēts vārds “jaunieši”. Bet ir “jaunpienācēji” – t.i. tie, kuri pirmoreiz pērk Volvo auto.
“With subscriptions for the EX30 starting at EUR 599 per month, we strongly believe this car will be an attractive choice for many customers – not just for our existing customers but also to those who are new to the Volvo brand,” said Björn Annwall, our chief commercial officer and deputy CEO. “That will allow us to create new customer relationships and boost customer retention over time.”
“new customer” = jauns lietotājs != jaunietis.
iAuto raksta, ka šim cenas sāksies no EUR 36 890, nu tur tiešām var cerēt uz jaunpienācējiem.
Maksājot 600 eur mēnesī var nomaksāt operatīvo 61 mēnesī (`5 gados).
Pieliec vēl simtnieku un arī finansu līzings sanāks :) Vēl jāskaita klāt apdrošināšana, kas šim auto nebūs maza. Kopā cipars būs kaut kur ap 700€ mēnesī. Riepas un apkope arī kaut ko maksās. Īsumā, šo auto Latvijā varēs atļauties tikai kadri, kas saņem virs 2000€ uz rokas mēnesī. Cik mums tādu starp braucējiem ir.
Kopā sanāks 1000+ atdot mēnesī par auto ar visiem blakusizdevumiem kas ir puse no minētā 2000+ ienākuma un tas stipri par šerpi. Nesaku ka nav tādu cilvēku kas to var mierīgi darīt (manā realitātē gan ne pārāk daudz tādu), bet man jau zīmējās kaut kas kreietni komfortablāks par šo summu nekā šis mazais ķeblītis
Tie kas pelna virs 2000, ir tik drausmīgi braucēji, ka mašīnu maina ik gadu. Vai arī pat nav tiesību, lai brauktu.
It kā Satversmē ir kaut kas teikts ka pilsoņi drīkst brīvi pārvietoties valstī. Kāds to uztver burtiski, iespējams -)
Fūres šoferis Anglijā ceļ ārā 5000 mārciņas un tici man, viņš ir daudz labāks braucējs par mums visiem! ;)
Jā, preses relīzē tiešām runā par jauniem klientiem, bet šajā rakstā zināmā mērā atsaucos uz Volvo bosu iepriekšējām intervijām. Par šo auto ir daudz runāts (un rakstīts) – Volvo grib pamainīt savu imidžu un piesaistīt citu klientu, kas ir gados jaunāks. Viņi paši saka, ka tipiskais Volvo klients ir cilvēks pusmūža gados, bet viņi ar šādu auto grib uzrunāt jaunākus cilvēkus
Te ļauži skatās uz dzīvi caur vietējām brillēm: “mazi auto nav labi, mēs esam nabagi”.
Kaut arī nekvalificējos “jaunā” statusam, šķiet ka iecere ir visai jēdzīga: tiek paņemtas Teslas idejas smukākā noformējumā. Ja realitāte atbildīs solījumiem, būs labi.