Kalifornijas štats ASV turpina būt pirmrindniekos elektrifikācijas jautājumos – Kalifornijas Gaisa resursu padome vienbalsīgi pieņēma lēmumu, kas paredz, ka no 2036. gada štatā vairs nedrīkstēs tirgot jaunas kravas mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. Tas nozīmē, ka pilnīgi visām mašīnām, sākot no mazajiem piegādes furgoniem, beidzot ar lielajiem tālbraucēju kravas auto būs jābūt bezizmešu transportlīdzekļiem. Iepriekš štata amatpersonas lēma, ka jaunas vieglās pasažieru mašīnas ar iekšdedzes dzinēju nevarēs tirgot no 2035. gada.
Loģistikas uzņēmumiem kopumā būs doti seši gadi, lai savus parastos dīzeļa autoparkus nomainītu uz bezizmešu autoparku – pilnīgi visām kravas mašīnām Kalifornijā 2042. gadā būs jābūt bezizmešu. Tas nenozīmē, ka tām obligāti jābūt elektriskām, netiek izslēgta arī ūdeņraža degvielas šūnu lietošana, taču fosilais kurināmais gan vairs nebūs atļauts. Šobrīd štatā reģistrēti apmēram 1,8 miljoni šādu komerctransportlīdzekļu.
Jau nākamgad transportlīdzekļiem, kas preces no ostām pārvadā uz noliktavām un citām vietām, ir jābūt bezizmešu. Tiek uzsvērts, ka Losandželosas un Longbīčas ostas ir divas no lielākajām ASV, savukārt kravas furgoni, kas preces no tām ved tālāk, ļoti daudz laika pavada sastrēgumos un rada smogu. Arī pilsētas autobusiem un atkritumu izvedējiem jākļūst par bezizmešu transportlīdzekļiem – tam dots laiks līdz 2040. gadam. Pagaidām ugunsdzēsēji un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests var saglabāt auto ar iekšdedzes dzinējiem.
Jāsaka, ka kravas pārvadātāji par šādām izmaiņām nav sajūsmināti, norādot, ka šādi noteikumi potenciāli var redzēt vēl nepieredzētu haosu un iespējas izgāzties ir ļoti augstas. Kamēr štata amatpersonas uzskata, ka bezizmešu tehnoloģijas ir gana tālu attīstītas, lai veiktu šādas izmaiņas, tikmēr kravu pārvadātāji gan par to pagaidām nav pārliecināti.
Laiks pārvākt biznesu uz citu štatu
Igauņi to sauc – pisness :D
Aplis ir noslēdzies. Atkal vedīs kravas dzezceļa vagonos un vai zirgu pajūgos.)