Web Analytics
More
    Reklāma

    Renault vadītājs uzskata, ka Tesla cenu samazināšana uzskatāma par “cenu karu”

    Jaunākie raksti

    Francūžu autoražotāja Renault valdes priekšsēdētājs Fabrīss Kambolivs komentējis elektroauto ražotāja Tesla pēdējos mēnešos veikto cenu samazinājumu saviem auto – viņš to sauc par Tesla brīdinājumu citiem autoražotājiem, lai gan to var uzskatīt arī par cenu karu.

    Tesla pēdējos mēnešos visā pasaulē vairākkārt koriģējusi savu mašīnu cenas, pārsvarā tās būtiski samazinot. Lai arī klientiem tas, protams, iet pie sirds, tomēr citi autoražotāji par to ir satraukti – daži ir atbildējuši ar cenu samazinājumu, citi paliek pie savām cenām un neseko Tesla soļiem.

    Arī Renault atsevišķās valstīs piedāvāja akcijas cenu savam Megane E-Tech Electric modelim, tādējādi martā palielinājušies pārdošanas apjomi, taču cenu samazinājums nav bijis tik liels kā Tesla gadījumā, kad atsevišķās valstīs cenas konkrētiem modeļiem kritās līdz pat 20%.

    Renault valdes priekšsēdētājs uzsver, ka viņi analizē situāciju un to izvērtē no valsts uz valsti, lai analizētu tirgu un attiecīgi rīkotos, cenšoties sargāt savu tirgus daļu un saglabāt konkurētspēju.

    Cenu samazinājums Tesla bijis veiksmīgs, ražotājam kārtējoreiz uzstādot piegāžu rekordu vienā ceturksnī. Uzņēmuma vadītājs Īlons Masks norāda, ka neuzsāk cenu karu, bet vēlas piedāvāt mašīnas par pieejamāku cenu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    20.04.2023 11:32

    Cenu kari vai tad nav skaļi pateikts konkurence? Vai ir kaut kāda vienošanās, kas tika pārkāpta un tad pieteica karu?

    Reinis Rozitis
    20.04.2023 20:40
    Reply to  Usinss

    > Cenu kari vai tad nav skaļi pateikts konkurence?

    Nu ir tāds termins kā “negodīga konkurence” – ar domu var pukstēt par to, ka piemēram Musks dempingo (kas, protams, jāpierāda, bet, piemēram, tāpatvien 40 miljardu “nodedzināšana” citos “biznesos” baigi lietai nepalīdz) un tad izsitot konkurentus no tirgus, var iegūt monopolstāvokli .. pēc tam atkal celt vai kā citādi izpildīties.

    Franči protams vaid, vaidēšanas pēc .. nu vai apvainojušies uz amerikāņiem par, piemēram, norautiem Rafaele darījumiem.

    Krotow
    20.04.2023 12:18

    Tas nav karš, bet atgriešanās pie vesela saprāta. Starp citu cenas joprojām ir kādus 30..40% par augstu.

    Kursors.lv
    20.04.2023 12:22
    Reply to  Krotow

    Par augstu salīdzinot ar ko? Kāpēc par augstu?

    Fons
    20.04.2023 13:08

    Salīdzinot ar skolotāju un mediķu algām.

    Kursors.lv
    20.04.2023 13:26
    Reply to  Fons

    Kāpēc salīdzinājums tieši ar šīm cienījamajām profesijām?

    Fons
    20.04.2023 17:09

    Tā ir atbilde uz jautājumu, kāpēc elektro auto cenas ir 30%-40% par augsu. Tādēļ, ka cienījamu profesiju pārstāvji reti kurš var atļauties.
    Varbūt Tu domā, ka jāsalīdzina tikai ar lielajām algām? Tad jau cena būs ok. Elektro auto = luksusa auto.

    Kursors.lv
    20.04.2023 18:28
    Reply to  Fons

    Es domāju, ka elektroauto vēl ir padārgi un ne visiem pieejami. Ar laiku gan tas normalizēsies.

    Skābene
    20.04.2023 13:28
    Reply to  Fons

    Vai tad valdība neapstiprināja algu pieaugumu abām profesijām?

    Fons
    20.04.2023 17:11
    Reply to  Skābene

    Neesmu sekojis pēdējiem notikumiem. Ja algas šīm profesijām palielināsies par 80%, tad jau elektro auto cenas arī būs ok.

    Skābene
    20.04.2023 13:26

    Cenas par 30-40% pieauga dēļ COVID, pusvadītāju krīzes un energoresursiem. Kas no tā šobrīd ir aktuāls? Piemēram, biržā gāzes cena nokritusi, bet Latvijas gāze visu aprīli turpina tirgot par lielo cenu un gūt virspeļņu. Līdzīgi ar auto tirgu, cenas ceļ strauji, bet nolaiž negribīgi.

    Usinss
    20.04.2023 14:02
    Reply to  Skābene

    Un tas pats ar algām. Cenas uzkāpa 15-35% robežās. Bet darba samaksa izauga 5-10% robežās. Pirktspēja pēc pakaļas. Ne velti nomas pakalpojumu ir topā…

    Krotow
    20.04.2023 14:20
    Reply to  Skābene

    LOL, taisnība. Nupat paziņoja, ka no maija samazinās apkures cenu. Kam Latvijā no maija vairs vajadzīga apkure?

    Biteme
    20.04.2023 14:32
    Reply to  Krotow

    Kreņķis par apkuri pārsvarā ir biznesam kas vienmēr cenšās samazināt izmaksas un padomju un agrīno postpadomju laiku barakām, kas silda atmosfēru.

    Reinis Rozitis
    20.04.2023 20:45
    Reply to  Biteme

    > Kreņķis par apkuri pārsvarā ir biznesam ..

    Ja apkures izmaksas pieaug 2-3x tad kreņķis ir visiem. Var jau, protams, turēt pirkstus vēdeklī, bet nu ..

    Biteme
    20.04.2023 22:09
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nu, kāds vēdeklis…protams, ka izmaksas pieaug, bet fakti ir nepielūdzami – daudz maz jēdzīgi būvētu un efektīvi siltināto ēku apkures izmaksas ir krietni zemākas.

    Krotow
    20.04.2023 14:16

    Par augstu, jo tagadējā Latvijas parodija par vidusslāni jaunu auto vairs nevar atļauties pat līzingā. Tas piedevām pie “jaunā zaļā kursa”, kur raud par to, ka vidējais Latvijas auto ir 14 gadus vecs vai vēl vecāks un dikti nezaļš.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Biteme
    20.04.2023 13:20

    Bet kurš teica, ka auto ir jābūt lētiem? Redzam, kas notiek ja ir pieejami pārāk lēti auto – to kļūst pārāk daudz.

    Krotow
    20.04.2023 14:19
    Reply to  Biteme

    Kaut kā nerausta. Un situācija ar sabiedriskā transporta pieejamību ārpus galvenajām transporta trasēm visu padara vel sliktāku.

    Biteme
    20.04.2023 14:28
    Reply to  Krotow

    Piekrītu par transportlīdzekļu nevienmērīgu izkliedi – ja tie brauktu pa visu Latvijas teritoriju, nesastumjoties Rīgā, problēmu būtu krietni mazāk. Tātad, nākotnē varam nonākt pie dinamiskās ceļa nodevas uzskaites – braucot Rīgā tā vienmēr būs lielāka, kā dziļos laukos, Rīgā sastrēgumstundās augstāka kā mērenas satiksmes stundās, un naktī atkal augstāka jo nav ko trokšņot, kad pārējie guļ.

    Gints
    20.04.2023 18:51

    Klasiskie auto ražotāji ir ļoti konservatīvi arī paslinki salīdzinot ar elektronikas ražotājiem, grib daudz pelnīt neieguldot daudz darba!

    Reklāma