Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar vienu uzlādi līdz 600 km – jaunie Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron modeļi jau Latvijā

    Jaunākie raksti

    Vācijas premium automobiļu ražotājs Audi turpina paplašināt savu pilnībā elektrisko e-tron automobiļu saimi, un augstākās klases elektriskie SUV un krosoveri Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron jau ir pieejami Latvijā. Iepazīt jaunos premium klases SUV ir iespējams Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Audi Q8 e-tron sākuma cena ir 76 900 eiro, bet Audi Q8 e-tron Sportback ir pieejams no 79 500 eiro.

    „Audi Q8 e-tron priekšgājējs Audi e-tron modelis 2022. gadā kļuva par pārdotāko Audi modeli Latvijā, nodrošinot Audi zīmolam otro vietu pārdotāko jauno elekotrauto konkurencē, ieskaitot pat apjoma modeļus. Tādēļ ar optimismu raugāmies arī uz e-tron modernizētās versijas pārdošanas rādītājiem šogad un tuvākajā nākotnē. Auto ir ieguvis ne tikai jaunu modeļa nosaukumu Audi Q8 e-tron un atjaunotu dizainu, bet arī ievērojami lielāku iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi, augstāku uzlādes efektivitāti, kā arī digitālos Matrix LED starmešus, kādus līdz šim tikām redzējuši darbībā tikai Audi A8,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

    Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) Sportback versijai.

    Jauna seja, jauns nosaukums, jauna korporatīvā identitāte

    Nosaucot šo modeli par Q8, Audi skaidri norāda, ka Audi Q8 e-tron ir augstākā līmeņa modelis elektrisko SUV un krosoveru klāstā. Jau no pirmā acu uzmetiena kļūst skaidrs, ka Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron ir pilnībā elektriski modeļi. Tas ir iespējams, pateicoties jaunajam priekšas un aizmugures dizainam, kas konsekventi turpina Audi elektroauto dizaina valodu.

    Lielāka jauda un garāki braucieni

    Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. Audi Q8 50 e-tron un Q8 50 Sportback e-tron ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km (Sportback) WLTP ciklā. Audi Q8 55 e-tron un Q8 55 Sportback e-tron attīsta 300 kW jaudu boost režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km Sportback versijai.

    Akumulatori ir pieejami ar 2 veidu ietilpību: Q8 50 e-tron akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh). Ir palielinājusies arī lietderīgā akumulatora ietilpība – lieljaudas uzlādes stacijā Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80 % aptuveni 31 minūtes laikā. Audi Q8 e-tron standarta aprīkojumā ir pieejama Plug & Charge funkcija. Turklāt vēlāk šogad klientiem Latvijā būs pieejams arī Audi SQ8 e-tron.

    Digitālie Matrix LED priekšējie lukturi

    Q8 e-tron papildu aprīkojumā iekļauti digitālie Matrix LED priekšējie lukturi. Braucot pa šoseju, orientiera apgaismojums iezīmē automobiļa atrašanās vietu joslā un palīdz vadītājam droši palikt arī šauras joslas vidū. Pieejamas vēl trīs jaunas funkcijas: pilnveidota satiksmes informācija, joslas apgaismojums ar virzienrādītāju un orientiera apgaismojums uz lauku ceļiem.

    Maksimāla ietilpība un komforts

    Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru (Sportback modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu Q8 e-tron piedāvā maksimālu plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžas nodalījumam ir iespaidīgs 569 litru tilpums SUV versijā un 528 litri Sportback versijā.

    Pārstrādāti materiāli

    Eiropā un ASV pārdotie Audi Q8 e-tron būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu Audi Q8 e-tron komponentu izgatavošanā Audi izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie pārstrādātie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. Audi Q8 e-tron salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem. Dekoratīvais Tech Layer ielaidums virs displeja ir pieejams no jauna tehniska materiāla antracīta krāsā, kas daļēji izgatavots no pārstrādātām PET pudelēm. Izvēloties S line aprīkojuma paku, sporta sēdekļiem ir mākslīgās ādas un Dinamica mikrošķiedras materiāla apdare. Dinamica sastāvā ir līdz 45 % poliestera šķiedru, kas iegūtas no pārstrādātām PET pudelēm, lietotiem audumiem un šķiedru pārpalikumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Aleksandrs
    04.03.2023 11:28

    Un ja pilna mašīna ar pasažieriem tad līdz 50km

    Ingvars
    04.03.2023 11:46

    Vai būs pieejams jūsu 1000 km tests?

    Kursors.lv
    04.03.2023 12:09
    Reply to  Ingvars

    Vēl neesam sākuši plānot 1000km elektroauto testus, jo līdz vasarai vēl jāpagaida daži mēneši. Tāpēc nevaru neko sasolīt. Mums ir bijuši šādi testi vairākiem Audi e-tron modeļiem un gan jau agrāk vai vēlāk tiksim izbraukt 1000nieku arī ar šo.

    Biteme
    04.03.2023 12:18

    Ziemas tūkstošnieki būtu interesantāki. Vasarā jau tāds plezīrs sanāk.

    Kursors.lv
    04.03.2023 14:26
    Reply to  Biteme

    Nekas pārlieku interesants tur nebūtu. Pirmkārt, nebūtu iespējams normāli nofilmēt šo braucienu, jo faktiski puse ceļa būtu pa tumsu. Otrkārt, būtu mazāks nobraukums, kas neko konkrētu par auto tā arī nepateiktu. Joprojām palieku pie uzskata, ka elektroauto 1000km testus jāveic vasarā, lai redzam maksimālo konkrētās mašīnas sniegumu teju ideālos apstākļos.

    Biteme
    04.03.2023 14:31

    Ja tie ideālie apstākļi mums būtu visus 12 mēnešus, tad jā.

    Kursors.lv
    04.03.2023 14:57
    Reply to  Biteme

    Tieši tā. Tāpēc arī skaidrs, ka pārējos mēnešos auto sniegums būs tikai zemāks.

    Reinis Rozitis
    04.03.2023 18:15

    > ka pārējos mēnešos auto sniegums būs tikai zemāks.

    Vai varētu arī otrādi – kā pārējos mēnešus noteikti sliktāk nebūs :)

    Kursors.lv
    04.03.2023 18:38
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nē, praksē diemžēl tas tā nedarbojas.

    Bats
    06.03.2023 09:37

    Derētu padarīt to 1000km testu metodiku caurspīdīgāku. Parādīt visu nobraukuma pa posmiem log: Piemēram, startā 100%, pirmā uzlāde pēc X km, iztērējot tik un tik kWh, uzlāde z min., pa to laiku paēd, padzer kafiju tā lai kad uzlāde beigta gatavs braukt, ielādējot y kWh. Nākamais posms un tā līdz 1000km. Atceros skatījos Ioniq 1000km video, sākumā viss msuki, tiek rādīts mašīnas panelis, kur redzams šodienas ODO un taimeris motorstundām, tad pa vidu apstājas ceļa malā sāk filmēt mašīnu n stāstīt par tās dizainu (auto tajā laikā nelādējas), tad tiek līdz Latgalei, iebrauc satikt Latgalē kaut kādu paziņu (pa to laiku mašīna stāv vai lādējas nevar saprast), tad pa ceļam iebrauc paēst jautrajā odā vai kur tur, kamēr mašīna vienkārši stāv, nelādējas un tad atgriežas Rīgā un paskatās cik ir pagājušas stundas, no tām neizmīnusojot sāna aktivitātes. Pieraksta rezultātu kā Ioniq sniegumu. Rodas neskaidrība vai tiek piefiksēts cik ilgā laikā auto faktiski veic ceļu un uzlādes vai arī cik pagājušas stundas kopš sāka braucienu, jo tas nav viens un tas pats. Bjornam ar to pašu auto rezultāts būtiski atšķirīgs lai arī Norvēģijā brauca ar lielāku vidējo ātrumu, taču tur viss caurspīdīgi, vidi brauciena dati arī apskatāmi.

    Kursors.lv
    06.03.2023 09:55
    Reply to  Bats

    Paldies par komentāru! Arī mūsu braucienos mēs neskaitām iekšā visādu papildus aktivitāšu laiku. Rezultātu tabulā vienmēr ir tīrais braukšanai un uzlādei veltītais laiks.

    Reklāma