Web Analytics
More
    Reklāma

    “Apple” un “Amazon” ceļ cenas saviem mūzikas straumēšanas servisiem. Vai “Spotify” sekos?

    Jaunākie raksti

    Jau ziņojām, ka pērnā gada oktobrī “Apple” pacēla abonementa cenas vairākiem saviem servisiem, ieskaitot “Apple Music”, kura mēneša maksa tika palielināta no 9,99 USD līdz 10,99 USD. Dažus mēnešus vēlāk, 19. janvārī, arī “Amazon” paziņojis, ka palielinās abonementa cenu savam pakalpojumam “Music Unlimited”. Šāda situācija mūzikas straumēšanas servisu tirgū liek uzdot jautājumu – kad “Spotify” sekos un liks saviem abonentiem pavērt maciņus plašāk?

    Ziņots, ka “Amazon Music Unlimited” abonementa maksa ASV un Lielbritānijā mainīsies no 21. februāra. Līdzīgi kā “Apple Music” gadījumā cena netiks ievērojami pacelta – lietotājiem ASV tā mainīsies no 9,99 USD uz 10,99 USD. Savukārt Lielbritānijā no £ 9,99 uz £ 10,99. Pamatojot cenu celšanu, “Amazon” neskaidri norādījis, ka šādā veidā varēs piedāvāt vēl vairāk satura un funkciju.

    Reklāma

    Vienlaikus interesanti uzzināt, ko “Spotify” par šo visu domā. Uzņēmums jau vairākus gadus nav cēlis cenas savam pakalpojumam. Tāpēc droši vien piemērotāks jautājums būtu nevis vai, bet, kad “Spotify” to plāno darīt? Šobrīd “Spotify” piedāvā bezmaksas plānu, “Premium Student” par 3,49 eiro mēnesī, “Premium Individual” – 6,99 eiro, tā saukto “pārīšu plānu” jeb “Premium Duo” – 9,99 eiro un “Premium Family” par 11,99 eiro mēnesī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mazcenasmobilaistelefons
    22.01.2023 15:08

    Visi strīmi ir adatas, grozies kā gribi. Un bīzītis tajā ir. Ja pareizi saprotu, tad kaut cik pienācīgi ar izpildītājiem norēķinās tikai bandcamp. Ja agrāk noteikumus diktēja ierakstu kompānijas, tad tagad to darīs strīmu kantori. Pasaule mainās.

    boo
    23.01.2023 12:14

    Trīs dažādas valūtas vienā rakstā un katra attēlota citādi – ISO kods, simbols, nosaukums. Konsekvence? Nē, neesam dzirdējuši.

    Bats
    23.01.2023 12:29

    Pats mūzikas straumēšanas servisu biznesa modelis šķiet nav dzīvotspējīgs ilgtermiņā. Abonēšanas maksu kāpums turpināsies līdz būs ļoti jādomā vai pagarināt vēl uz mēnesi, savukārt paši mūziķi saņem arvien mazāk un mazāk par savu darbu. Jaunu maksājošu abonentu skaita pieaugums, kas ļauj vismaz daļēji iztrūkumu kompensēt ar VC investoru naudām sabremzējas un ienākumi no abonēšanām servisa rokās ir nepietiekami lai barotu ierakstu kompānijas un vēl atmestu pašiem mūziķiem. Kāršu namiņš sāk ļodzīties. Es gan īsti pagaidām neredzu labu risinājumu. Neviens labprātīgi negrib iet atpakaļ pie singlu un albumu iegādes, nevar Spotify un Apple Music vietā visi pirkt par to naudu pa vienam mūzikas albumam mēnesī caur BandCamp, taču ja vien netiks atrasts veids kā abonešanas maksu sadalīt tā lai serviss turās uz ūdens un mūziķi nopelna, satura strūkla pati nonīks. Nu jau iestājusies situācija, kad laiks ierakstu studijā maksā dārgāk nekā iespējams nopelnīt no albuma publicēšanas Spotify un mūziķiem, kas nestrādā populāros žanros jāpieņem lēmums vai to “hobiju” turpināt. Kādu laiku var būt turēsies vēl hibrīda modelis, kurā klausītāji varēs kaut kādā gandrīz vai Patreon labdarības veidā atbalstīt mūziķus, no kuriem sagaida vēl kādu albumu nākotnē, pērkot albumus no BandCamp, lai arī var tos bez papildus samaksas klausīties Spotify, taču tas… Read more »

    Biteme
    23.01.2023 13:19
    Reply to  Bats

    Izeja ir koncertos, kas gan nav nekas jauns. Grupa izlaiž singlu, otru, tad albumu un brauc tūrē. Ja publika nenāk uz koncertiem, tātad to nevar pārdot.

    Kas vēl ir labi šajā modelī – iet dirst parazīti, kas izlobē autorautlīdzības un dzīvo cepuri kuldami uz sadzīves tehnikas pircēju rēķina.

    Reklāma