Web Analytics
More
    Reklāma

    Pētījums uzskatāmi parāda, ka fiziskas pogas mašīnās ir drošākas par skārienekrāniem

    Jaunākie raksti

    Daudzi autoražotāji dodas visai nejaukā virzienā, atvadoties no pogu vadības automašīnās. Īpaši izteikti tas ir Tesla modeļos, kur pat pagriezienu rādīšana nodota kapacitīvu (un ne vienmēr strādājošu) skārienpogu rokās. Par temperatūras pieregulēšanu, neskatoties kādā lielākā vai mazākā ekrānā, auto salonā arī varam aizmirst.

    Zviedru autožurnāls Vi Bilägare veicis pētījumu, kurā piedalījās 12 dažādi auto modeļi ar dažādu vecumu, vecākais no tiem bija 2005. gada Volvo. Pētījuma laikā mašīnas pa tukšu skrejceļu traucās ar 110 km/h, auto vadītājiem bija jāizpilda vairāki uzdevumi, to skaitā bija salona klimata pieregulēšana un radio stacijas izvēle.

    Reklāma

    Pētījumā piedalījās vadītāji ar saviem auto, tātad mašīnas bija pazīstamas un nekādiem jautājumiem par iestatījumu izvietojumu nevajadzētu rasties.

    Tika atzīts, ka 2005. gada Volvo ar savām daudzajām pogām tomēr uzvar jaunos skārienekrānus, jo uzdevumus varēja paveikt 10 sekunžu laikā. Labākais laiks modernam auto bija 14 sekundes, bet sliktākais pat vairāk nekā 20 sekundes, lai paveiktu četrus uzdevumus.

    Protams, jāņem arī vērā, ka fiziskas pogas, ripas vai bīdāma slēdža izmantošanai pat īsti nevajag novērst skatu no ceļa. Skārienekrāna gadījumā skats no ceļa tiek novērsts, lai atrastu pieregulējamo iespēju, regulēšanas laikā un arī dažus iestatījumus nākas vēl papildus apstiprināt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    09.01.2023 09:28

    Nu bet tas jau bija zināms jau sen – atlika ielūkoties komentāros, un netērēt laiku pētījumam)

    Gastons
    09.01.2023 09:47

    Ielikt vienu lielu ekrānu ir krietni lētāk nekā taisīt katru atsevišķu pogu.

    Čiekurs
    09.01.2023 10:51
    Reply to  Gastons

    Domāju, ka vienīgais, kas ražotāju šajā sakarā uztrauc ir topošā klienta sajūsmas spiedzieni “unga bunga, šis tak ir nākotnes auto- pērku!”
    Izmaksas var ietaupīt neskaitāmās vietās.

    Elektriķis
    09.01.2023 10:55

    Titulbildē ir redzama podziņu pārbagātība – tas arī nav īstais ceļš. Var jau prasīt daudzas, ergonomiskas pogas, bet skarbā dzīves realitāte parādās tad, kad jāatver maciņš. Nez kādēļ tirgus ir pilns ar maziem, lētiem gadžetiem, kuru iestatījumi jāveic ar divām podziņām (bez instrukcijas to nevar izdarīt), kas ir bezgala kaitinoši. Tomēr tos pērk, jo ir lēti.

    Skābene
    09.01.2023 11:52
    Reply to  Elektriķis

    F1 stūrē ir podziņu pārbagātība! :D

    Lētās Teslas gadījumā man nepatīk spoguļu regulēšana un logu tīrītāja regulēšana. Un prasītos Night panel poga, kā savulaik bija SAAB mašīnās, nakts laikā atslēdz visus gaismas avotus, kas var radīt atspīdumu logā un traucēt skatīties uz ceļu.

    Elektriķis
    09.01.2023 12:05
    Reply to  Skābene

    Arī lidmašīnās ir daudz podziņu :)
    Runājot par Teslu, piekrītu par logu tīrītāju, it sevišķi pēc tam, kad kruīzkontrolei novāca radaru. Naktī nav problēmu, ekrāns ir “dark mode”, citam tur nav kam spīdēt. Spoguļu, sēdekļa un stūres iestatījumi tiek piesaistīti katram lietotājam, papildus nespaidot nekādas pogas.

    Orests
    09.01.2023 17:12
    Reply to  Skābene

    Manā SAAB nebija divu vienādu pogu! Viņas visas var taktili atšķirt un jebko salonā izdarīt vispār nenovēršot acis no ceļa. Nerunājot par tādiem “sīkumiem” ka logus, durvis atvèrt un aizvērt un tamlīdzīgas lietas izdarīt var arī blakussēdètājs, tādējādi asistèjot “pilotam”. Un kur vēl tas, ka viss, kas ir šoferim skrūvèjams, ārpus servisa, ir izdarāms ar vienu vienīgu Torx atslègu… nu, izņemot riteņus.

    AC/DC
    09.01.2023 11:37

    Skārienekrāni varētu strādāt labi (pat labāk par pogām), ja vadītājs izmanto balss vadību. Valstīs, kur sarunvaloda nav no lielā desmitnieka (auto nesaprot), arī ir problēmas, jo viss jādara manuāli.

    Krotow
    09.01.2023 15:04
    Reply to  AC/DC

    – Valstīs, kur sarunvaloda nav no lielā desmitnieka (auto nesaprot),

    Pats arī atbildēji. Nu nav glāstāmie ekrāni labāki par pogām, vismaz biežāk izmantoto funkciju darbināšanai noteikti nē. Tad jau pagriezienu rādītāju slēdzi arī varetu ielikt paneļa vidus ekrānā.

    Reinis Rozitis
    10.01.2023 02:00
    Reply to  AC/DC

    > ja vadītājs izmanto balss vadību.

    Manuprāt, viena no bezjēdzīgākajām “fīčām” (automašīnās) – varbūt izskatās interesanti un tehnoloģiski reklāmas materiālos, bet praksē ir banāla. Katrreiz bļaut – man ir auksti / karsti, attaisi logu, ieslēdz dibena apsildi, pārslēdz dziesmu utt. ir bez galam nejēdzīgi. Savam esmu izmantojis 5 min un ar to viss beidzās. Zem pirksta esoša poga, kuru nospied neskatoties, to pagaidām neatsver.

    Būtiski (at)rast līdzsvaru visā – ir lietas, kuras labāk paveicamas ar displejiem, bet ir arī funkcijas, ko labāk atstāt fizisku pogu pārziņā.

    Tāpēc jau arī šādi eksperimenti, lai rastu optimālu variantu.

    Eins
    10.01.2023 03:10
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nu man personīgi ļoti kaitina, tie cilvēki, kuriem mājās puse uz balsi. Tad kad nonākam kopējā kaut kādā video zvanā, tad tikai runā ar māju nevis ar citiem cilvēkiem.

    KKTK
    09.01.2023 12:15

    Es domāju ir jau n-tās lietas tiesās par šo auto ražotāju izstrādāto sviestu. Potenciālie zaudējumi tiesās un blamāža jau liek dažiem atgriezties pie vismaz primārajām lietām fiziskās pogās. Teiksim tā pati tautas auto stūre. Nu tad vienu brīdi visu stūri sataisīja kapacitīvu, nu jau redzēju apskatu kur fiziskās pogas ir atpakaļ.

    azad
    09.01.2023 14:08

    Ja par daudz, tad ir par daudz😄 Pamata lietas ir jāatstāj, kā tas ir bijis gadu desmitiem, ir lietas, kur nevar uzlabot neko īsti un kur tam slinkajam cilvēkam ir fiziski kāds slēdzis jāslēdz, ne tikai ar skārienu vai valsi. Tās lietas, kas brauciena laikā ir vajadzīgs uzreiz, tām ir jābūt sr pogām, es pat neapsvērtu ar sensoru slēgt logu tīrītāju vai pagriezienu. Taču pārējās lietas, kur jāsaregulē radio, ekvalaozeris vai kaut kāds lietas, ko tu vrauciena laikā nemaini ir saprotami, ka to var sabāzt ekrānā un lai spaida. Cik pieredze, tad Audi, VW, Škoda ir saprotams kompromiss starp ekrānu un pogām. Jā, A8 jaunajis jau ir displejs uz displeja, kas nepatika uzreiz kā ieraudzīju.

    Ignāts
    09.01.2023 17:43

    Mode prasa upurus. Negribu braukt ar kaut kādu auto, kurš ar pogām atgādina kaut ko no dinozauru laikmeta

    Biteme
    09.01.2023 17:47
    Reply to  Ignāts

    Ja tik labi atceries dinozauru laikmetu, vai tas ko neliecina par tevi pašu? ))

    grh
    09.01.2023 19:06

    Liekas fascinējoši, ka kādā auto vēl liek ciparu bloku. Nu nopietnI? kāds tur spiež kādreiz numuru, lai pazvanītu? Tam ciparu blokam bija jāpazūd jau 2005. gadā.

    Biteme
    09.01.2023 21:48
    Reply to  grh

    Nav jau tā, ka ciparu pogas der tikai zvanīšanai – spraugā iebāz kredītkarti un ar pogām ievadi PIN-kodu. Sēdekļa apsildi šodien gribās? Vadi tik kodu!

    Tītars
    10.01.2023 15:29

    Balanss ir pareizā atbilde. Ir pogas ko vajag regulāri, un ir pogas ko vajag reizi gadā vai retāk. Tā otrā daļa var mierīgi būt uz ekrāna.

    Biteme
    10.01.2023 16:08
    Reply to  Tītars

    Reizi gadā…stopkrāns?)

    Tītars
    10.01.2023 16:41
    Reply to  Biteme

    Tas arī!

    Skaks
    10.01.2023 15:35

    Atgādināja manus skolas laikus, kad stundu laikā rokās turēju Siemens podzinieku zem galda un neskatoties uz telefonu, spēju sarakstīt loģiski lasāmu tekstu 😄 Lūk uz ko bija spējīgs pieradums uz podziņām

    Reklāma