Web Analytics
More
    Reklāma

    CSDD gatavo stingrākas prasības ziemas riepu lietošanai

    Foto: Buyacar.co.uk

    Jaunākie raksti

    Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sākusi diskusiju par jaunām, stingrākām prasības ziemas riepu lietošanā. Šobrīd Latvijā daļa autovadītāju izvēlējušies aprīkot savus automobiļus ar riepām, kas marķētas ar apzīmējumu “M+S”, bet tautā tās tiek sauktas par vissezonas riepām.

    “Ja ir tikai M+S apzīmējums, kā tas bija pierasts līdz šim brīdim, tās turpmāk varētu netikt  uzskatītas par ziemas riepām,” intervijā Latvijas Televīzijai saka CSDD tehniskā departamenta vadītājs Jānis Liepiņš.

    Reklāma

    Iecerēts likumā noteikt, ka par ziemas riepām uzskatāmas tikai tās, kas marķētas ar kalna un sniegpārsliņas ikonu. Šis starptautiski ieviestais apzīmējums liecina, ka riepa izgājusi pastiprinātus testus un atzīta par piemērotu braukšanai sniega un ledus apstākļos. Pastāv arī riepas, kurām ir gan “M+S” apzīmējums, gan kalns ar sniegpārsliņu. Arī tās, visticamāk, būs derīgas lietošanai ziemā. Turklāt izmaiņas nestāsies spēkā tik drīz. “Šobrīd tiek skatīts, kā tās tiek iestrādātas likumā. Un noteikti būs kaut kāds pārejas periods, lai pašreizējās riepas varētu mierīgi nolietot un tad jau jaunās pirkt ar atbilstošu marķējumu,” sacīja Liepiņš.

    Iecerētos precizējumus par pamatotiem uzskata arī riepu tirgotāji, jo pašreiz ar “M+S” tiek marķētas ļoti plašs riepu klāsts. “Pēc protektora šī ir vasaras riepa, bet pēc apzīmējuma “M+S” šī ir riepa, ar ko var braukt Latvijā ziemas apstākļos,” sarunā LTV skaidroja “Inter Cars” riepu pārdošanas nodaļas vadītājs Gundars Liekne. Līdz ar to pastāv risks, ka cilvēks bez priekšzināšanām iegādājas riepas, kas juridiski ir derīgas braukšanai ziemā, bet faktiski nav pietiekami drošas.

    Tāpat iecerēts mainīt periodu, kad auto obligāti jābūt aprīkotam ar ziemas riepām. Šobrīd tas ir no 1. decembra līdz 1. martam, bet, iespējams, ka nākotnē tas mainīsies atbilstoši laikapstākļiem – ja ziema ar sniegu un stabilu salu iestājas pirms 1. decembra, kā tas bija 2022. gada nogalē, tad arī atbilstošām riepām būs jābūt uzmontētām ātrāk, lai mazinātu riskus satiksmes drošībai, braucot ar apstākļiem neatbilstošām riepām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    50 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Vitālijs
    06.01.2023 11:49

    Pretīgi ir tas ka tam ar drošību nav ne kāda sakara ,atkal sļupstiņš nodarbojās ar lobēšanu,kā tas var būt visā Eiropā der pie mums neder,laikam aiz polārā loka dzīvojam vismaz sļupstiņš.

    grh
    06.01.2023 12:33
    Reply to  Vitālijs

    Pilnīgi pretīgs komentārs, kuram nav nekāda loģiska pamatojuma. Tirgū ir pieejamas pietiekamā daudzumā M+S riepas, kas patiesībā ir vasaras un dubļu riepas nevis dubļu un sniega riepas. Ar tādām riepām ziemā nav ko darīt uz ceļa. Visticamāk ar šādām riepām brauc izteikts mazākums, kuriem par riepām saprašana ir tuvu nullei. Tie, kuri pērk M+S riepas ziemai, tie ļoti labi zin jau pēc protektora vai tā ir paredzēta ziemai.
    Te nav nekāds sakars Lukstiņam ar to visu. Te ir vēlme parūpēties par to, lai pa ziemu netiek legāli braukts ar vasaras riepām.

    Janka
    06.01.2023 21:01
    Reply to  grh

    Takšu jau tagad daudzi brauc ar kitajozu M+S riepām ar visām pārsliņu un kalnu emblemām, bet kurām protektors pēc skata ir vairāk kā vasaras un CSDD neko nevar un nevarēs tur neko izdarīt. Ir pat metodes, ka tās pārsliņas paši iekausē un pēc tam ej un pierādi, ka konkrētā riepa nav tā, par ko tiek uzdota.

    wils
    06.01.2023 12:45
    Reply to  Vitālijs

    Protams, tas, ka citur Eiropā par ziemas riepām uzskata riepas ar kalna un sniegpārsliņas simbolu, Vitālijam nospļauties. Vācijā ziemas apstākļos “M+S” neder un avārija ar tādām riepām neatbilstošos laika apstākļos nav apdrošināšanas gadījums. – https://www.eurocampings.co.uk/blog/listing/winter-tyres-germany-when/

    Last edited 1 year ago by wils
    REALAIS
    06.01.2023 13:01
    Reply to  Vitālijs

    Viss ko vēlas aizliegt ir daļu vissezonas riepas, kas nav derīgas ziemas apstākļiem. Bet te jau uzbur konspirācijas drāmu.

    Gatis
    06.01.2023 13:24
    Reply to  Vitālijs

    Vitālijs ir ,,viss ir slikti” sektas pārstāvis!Nemez nesaprotot vai neizlasot tēmu bļauj un mauj cik spēka!Reāli jau nekas nemainās izmaksās,tik jāpēk atbilstoša marķējuma riepas!M+S lietošana vispār ir kapeikpisēju atruna!kas der visam neder nekam!!!

    grh
    06.01.2023 14:41
    Reply to  Gatis

    Jā jā. un BMW rullz, audi sūds. Windows rullz, linux sucks. Kas vēl?
    Ir dažādiem apstākļiem paredzētas dažādas riepas. Nav Latvija aiz polārā loka, lai būtu nepieciešamas skandināvu ziemas riepas. Paskatoties uz pēdējiem gadiem Latvijas rietumos (Jā, Latvija nav tikai Rīga), tad ziema ir maksimums 30 dienas un pārējo laiku ir rudens. Nevienam nav jāpērk 140e vērta ziemene, lai tev izpatiktu internetā.

    Tītars
    06.01.2023 16:17
    Reply to  grh

    Un tad tās 30 dienas kā pīle pa ledu? Labs info, bet pašam apgalvojumam nepiekrītu. Naglas mums gan īsti nevajag, bet ziemas gumiju gan, kad temperatūra dejo ap -1 un 2C

    Nā ču
    06.01.2023 20:02
    Reply to  Tītars

    Uz laukiem arī naglas labi noder!

    Arvīds
    07.01.2023 13:14
    Reply to  Nā ču

    Uz A2 ar naglām pat izdzīvošanas kvests

    svimart
    06.01.2023 19:15
    Reply to  grh

    Latvija ir tālu no ekvatora …un 30 dienas ir pietiekami ilgs laiks pa ledu braukt

    Gatis
    07.01.2023 09:19
    Reply to  grh

    grh nē,audi rullz un bmw ir sūds :D bet domu tu galīgi neuztvēri….

    snukurins
    06.01.2023 14:54
    Reply to  Gatis

    ir izaugusi idiotsu paaudze,viņi neko nevar,tu esi viens no tiem

    azad
    06.01.2023 17:29
    Reply to  Gatis

    Es M+S pirku nevis lai brauktu visu cauru gadu, bet braucu pārsvarā pa pilsētu, vajadzēja bez radzēm, normālas ziemas riepas. Pārdeva man riepu servisā M+S. Ko tagad sanāk es pisu santīmu, paklausot pārdevēja ieteikumiem?😂

    svimart
    06.01.2023 19:11
    Reply to  azad

    visticamāk tev NAV normālas ziemas riepas ar m+s apzīmējumu…

    Tachs
    07.01.2023 00:22
    Reply to  azad

    Nē, pārdevējs Tevi a**isa, jo Tu pats neko par to nezini!
    Ja es kā mega māklers pateikšu, ka māja ir very, very good Tu tam ticēsi? Katru dienu tiek a**istas jaunās ģimenes, māmiņas un fūči, kuri par NĪ un būvniecību vispār neko nesaprot, šī ir Latvija, ja Tev nav čomu un esi skopulis, Tevi a**isīs!
    Savādi, ka neesi vel to sapratis. :D

    Gatis
    07.01.2023 09:21
    Reply to  azad

    Vaitad pārdevējs nav ieinteresēts pelnīt nevis nodarboties ar labdarību????

    siass
    06.01.2023 22:06
    Reply to  Vitālijs

    Vitaļik, ieliec bildi, ar kādām riepām brauc!

    Elektriķis
    06.01.2023 12:24

    Paskatījos ka jēdzīgajām viszezonas riepām ir “sniegpārsliņa uz kalna”, viss kārtībā, var turpināt tādas lietot.

    azad
    06.01.2023 17:31
    Reply to  Elektriķis

    Tad viss kārtībā, manām ir sniegpārsliņa👍🏻😄

    Dainis
    06.01.2023 15:37

    Vai tad visām ziemas riepām virsū nav uzdrukāts M+S(mud+snow/dubļi un sniegs)? Vai arī ir ziemas riepas, ar kurām vasarā nedrīkst braukt? Tad jau drīzāk problēma ir ražotājā, ja marķē vsaras riepas ar M+S nevis cilvēkos, jo visi jau nevar būt eksperti par riepām un izabalizēt kādam rakstam jābūt katrai riepai.

    Janeks
    06.01.2023 16:24
    Reply to  Dainis

    Visām ziemas riepām (praktiski) ir uzdrukāts M+S, kopā ar kalnu un sniegpārsliņu. Ja ir tikai M+S, tad ar tām ziemā braukt nevarēs… Jā, ar radžotām ziemas riepām ir aizliegts braukt vasarā.

    Dainis
    06.01.2023 17:38
    Reply to  Janeks

    Es vienkārši nesaprotu kas tad ir riepas ar marķējumu mud+snow ar kurām nevar braukt pa snow? Tātad nekorekts marķējums vai paredzētu, teiksim, britu tirgum

    Gatis
    07.01.2023 09:24
    Reply to  Dainis

    M+S ar SNIEGPĀRSLIŅU UN KALNA simbolu,ja nav SNIEGPĀRSLIŅA un KALNS blakus M+S tad nederēs

    Dainis
    08.01.2023 19:33
    Reply to  Gatis

    Tātad ripa nekorekti marķēta, ne tā?
    Tātad būtu jādiskutē nevis MS riepām, bet par kalna un sniegpārsliņas esamību neesamību, jo MS sanāk, ka drukā gan uz ziemas gan uz vasaras riepām

    azad
    06.01.2023 17:27

    Neatbilstošās tiepas neļaut tad nemaz ievest un tirgot🤷🏼‍♂️ Savādāk sanāk kā ar ksenonu, ievest tirgit, uzstādīt var, bet lietot nedrīkst. Tad kāpec kam tādam jāatrodas veikalu plauktos. Es neesmu riepu eksperts, bet pārdevēja var ieteikt M+S riepas ar itkā kalna simbolu, lai kāds tas arī nebūtu, taču CSDD mani pasūta vienu māju tālāk. Un ko tagad es iešu uz policiju?😂 Vajadzētu tad sākt no riepu tirgoņiem, aizliedzot bez tā īpašā apzīmējuma ievest riepas un izplatīt.
    Nav absolūti sakara manam komentāram ar drošību, es arī gribu, lai auto aprīkots ar atbilstošām un drošām riepām! Man arī ir M+S riepas, iespējams ir tas maģiskais simbols, nepievērsu uzmanību. pirku ziemas, pārdeva šādas, kāds man pamats neticēt riepu servisā pārdevējam?

    KKTK
    06.01.2023 17:42
    Reply to  azad

    Attopies. Kuras tu sauc par neatļautajām ierpām? M+S _bez_ klana simbola var pirtk arī kaislīgs makšķernies vai sēņotājs, lai vasarā brauktu visādus bezceļus. Tam tās riepas arī ir domātas.

    azad
    06.01.2023 19:17
    Reply to  KKTK

    Kam ir vajadzīgas M+S riepaz bez simbola vasarā? Tādas pērk lai brauktu arī ziemā. Tātad bez simbola riepas ir vezjēdzīgas.

    Larus
    06.01.2023 20:50
    Reply to  azad

    Apskaties, kaut vai BF-Goodrich Mud-Terrain KO2 riepas, pašam ir tādas bijušas, lai mauktu pa dubļiem, neceļiem. Tās ir M+S riepas. Ar tādām braukt ziemā ir pilnīgs balets uz piebraukāta, apledojuša ceļa.

    Edgars
    06.01.2023 18:35

    Nu tad aizliedziet visa EUROPA tadas riepas ko jus tai LV piesienaties ja nav ko darit ejat sunjam oļas pakasit!!!!!!!!!!!

    Artūrs
    07.01.2023 01:27

    Ar drošību tas reāli nav saistīts. Viss drīzāk vēl mazāk tīrīs ceļus un pēc kāda laika liks pašiem vēl aprīkt mašīnas priekšu ar lāpstu lai ceļiniekiem būtu mazāk darba.

    KKTK
    08.01.2023 13:40
    Reply to  Artūrs

    Tavs visirslikti.lv komentārs ir saistīts ar krievijas propogandas virzienu. Varbūt ir laiks pieaugt?

    Karlis
    07.01.2023 14:46

    Stulbs apzīmējums.
    Ja ļoti gribētu sakārtot, tad liktu uzdrukāt ar lieliem burtiem WINTER vai SUMMER. Tā, lai visiem zirgiem ir skaidrs.
    Ar tādu pieeju ar kalna sniegpārslas apzīmētām riepām var braukt vasarā, kas arī tās ietver kā vissezonas riepas.
    Nav tādu vissezonas riepu. Aizmirstiet par tādu terminu. NAV. Tās ir tikai izdomas un mārketings.
    Ir riepas, kas ir braukšanai vasaras apstākļos no +~7 grādi, un riepas ziemas apstākļos attiecīgi zem ~7 grādiem. Visu pārējo nosaka protektors un pusatkarīgie testi. Nu un protams, ka cena.
    Ne jau M+S apzīmējumā ir problēma, bet standartu trūkumā.
    Drukās tos kalna sniegpārslas tie prc uz velna paraušanu. Pēc laika būsim turpat.
    …. vissezonas riepas .. smieklīgi dzirdēt šo no tjipa expertu mutes pa tv.

    Elektriķis
    07.01.2023 15:16
    Reply to  Karlis

    Vai pats esi lietojis “vissezonas” riepas, bet no “augstā plaukta”, ja tik kategoriski apgalvojumi?
    Par “WINTER” un “SUMMER” – iedomājies ka visā pasaulē zina, ko nozīmē šie, ar latīņu burtiem rakstītie vārdi?

    Karlis
    08.01.2023 00:31
    Reply to  Elektriķis

    Kas ir vissezonas riepa? Ir kautkads standarts vai regulējums?

    Elektriķis
    08.01.2023 10:10
    Reply to  Karlis

    Tīri juridiski tā ir riepa ar “sniegpārsliņu”, kuras esamību nosaka regula ECE R117.3, un kura pilnvērtīgi lietojama arī vasarā.
    Parasti regulas iet nopakaļ tehnoloģijām, tādēļ jautāju, vai pašam ir praktiskā pieredze tādu riepu lietošanā. Esmu redzējis riepu servisu čalīšu nicīgās sejas, pirmo reizi ieraugot šādu riepu – dziļi iesakņojušies aizspriedumi. Pats esmu lietojis Michelin Crossclimate un varu apgalvot ka tā ir laba gan vasarā, gan ziemā.

    KKTK
    08.01.2023 13:39
    Reply to  Elektriķis

    Nu, tādas riepas ir labas pa slapjām šosejām, ūdens peļķēm, ūdeni pilnām risēm. Komfortablas, varbūt pat klusas, bet nekādi nav savienojamas ar ātrumu, līkumiem un strauju ātrumu maiņu (paātrināšanās/bremzēšana).

    Elektriķis
    08.01.2023 14:03
    Reply to  KKTK

    Ehhh…esmu noguris no šīm diskusijām ar cilvēkiem, kuri zina labāk, bet paši nav pārbaudījuši. Par kādiem ātrumiem un paātrinājumiem Tu raksti? Ātruma indeksi šīm riepām ir H,V – 210, 240km/h. Tas ir maz? Par paātrinājumiem – tieši ar EV, kuram uzspiežot uz pedāļa, riteņi slapjā laikā garantēti izslīd, esmu nobraucis divas ziemas un vasaras.

    Karlis
    08.01.2023 22:00
    Reply to  Elektriķis

    Nu un, protams, neaizmirsīsim par lietus riepām …

    KKTK
    08.01.2023 23:33
    Reply to  Elektriķis

    Neslikti TT rezultāti visās baltijas auto trasēs nedaudz ir devuši zināšanas arī riepās. Galvenais pats jau uzrakstīji to ko arī es apgalvoju – riepas slapjā laikā izslīd. Lai to izskaustu – kraties prom no tām M+S.

    Elektriķis
    09.01.2023 09:26
    Reply to  KKTK

    Nezinu, kas ir TT, bet saprotu ka esi auto entuziasts. Ar priekšpiedziņas EV, uzstākot braukt ar smagu kāju, slapjā laikā izslīd visas riepas. Pieņemu ka vislabākie trases saniegumi ir ar katrai temperatūrai un laika apstākļiem atbilstošām riepām, bet man, kā ikdienas braucējam, tas nav vajadzīgs. Esmu braucis ar radžainajām riepām un arī ar arhaiskām M+S (kurām nav sniegpārsliņas). Pēdējās slidenā laikā bija katastrofa. Nebāz visas M+S vienā maisā, tas apzīmējums ir novecojis.

    Karlis
    08.01.2023 19:29
    Reply to  Elektriķis


    Compared to M+S tyres, 3PMSF winter tires offer superior braking and cornering performance on wet and rough ice, soft and hard-packed snow, and slush. A tire without the 3MPSF marking cannot be marketed as a snow tire or a winter tire.

    Karlis
    08.01.2023 19:31
    Reply to  Elektriķis

    Jā, tiešām. Regulējums nosaka jaunu apzīmējumu ‘snow tyres’ definīcijai.
    Sanāk, ka M+S ir vēsture un vairs neko nenozīmē.

    Aksels
    08.01.2023 09:32

    Tad lai riepas izgatavotājs nesūta savas riepas uz tādām valstīm,kur tādas aizliedz lietot.Piemēram uz miljardieru valsti LV. Lai soda tos,kuri iepērk pa kapeikām un tirgo viņas.Varbūt lai pabraukā pa riepu tirdzniecības vietām.Ir tak cilvēki kuri nesaprot no riepām neko,bet nav vainīgi ka viņus apmuļķo pārdevējs.Riepu mainīšanas punktos ir pie di..as kādas riepas tu aizvedīsi,tādas arī tev pārmontēs.Atbildības sajūta nebūs nevienam līdz soda brīdim.Ja nav poņas,tad labāk mainīt licenzētās vietās.Neteikšu ka esmu baigais eksperts par riepām,bet pī..du no plaušām atšķirt varu.Riepai un sievietei ir vienāda noz.Jo vecāka vecene,jo cietāka pastala.

    maksis
    08.01.2023 23:25

    Lielākā daļa autobraucēju nav tik zinoši, lai spētu izvērtēt riepu atbilstību braukšanas apstākļiem un tādēļ ir vajadzīgi reglamentējoši dokumenti, lai nebūtu pilnīgs bardaks uz ceļiem. Tāpat jau netrūkst šumaheru kuri mauc ar lisenēm pa sniegu. Un tad man jābrauc ar lielo sarkano mašīnu tos dalbajobus griezt ārā no lūžņu čupas, kura pirms mirkļa bija glauns auto. Tikai normālām riepām nez kāpēc pietrūka. Vai ir vērts cepties, ka mainās standarti un marķējumi? Tieši tāpat vairs neviens nelieto ikdienā nokia 3110, jo tā ir vēsture.

    Skābene
    09.01.2023 08:20

    Varēja jau aizliegt cietās centrāleiropas ziemas riepas un noteikt, ka pie mums jābrauc tikai ar mīkstajām, skandināvijas tipa ziemas riepām.

    Biteme
    09.01.2023 09:33
    Reply to  Skābene

    Apzīmējums “sniegpārsla + briedis”?)

    bobis
    11.01.2023 21:14

    Neko skarbu neieraudziju, liela lieta sniegparslu uz riepas uzvaket, gumija uz ledus ir tikai gumija, tanka kapurkede miergi pa ledu var braukat.

    Dzintars
    03.11.2023 22:15

    Ne jau riepās ir problēma, bet tajā, kas starp stūri un beņķi.

    priede
    22.11.2023 22:42
    Reply to  Dzintars

    vnk tieši pareizi
    idioti jau netrūkst
    es jau 30 gadus ar m+s braucis un np rudenī jaunas un nākoš rudeni atkal jaunas
    gadā komplekts

    Reklāma