Uganda paziņojusi, ka plāno bez maksas aizstāt visus esošos iekšdedzes dzinēju motociklus valstī ar elektrodzinēja darbinātiem motocikliem. Tiks izmantoti Ugandā ražoti elektriskie motocikli, kuru cena ir ap 1350 dolāriem.
Ugandā ražotie elektriskie motocikli spējot ar vienu uzlādi nobraukt līdz 70 kilometriem. Tiek arī plānots, ka motocikli būs ar iespēju nomainīt akumulatoru, nevis gaidīt līdz tā uzlādei.
Tiek uzsvērts, ka elektriskie motocikli ir dabai draudzīgāki, kas Āfrikā tiešām varētu atbilst patiesībai, jo diez vai tur visi servisi un darboņi mājas apstākļos daudz satraucas par vecās motoreļļas pārstrādi un citu nolietoto detaļu nodošanu lūžņos.
Ir gan viens neliels “bet” – elektriskie motocikli tiks mainīti kopā ar investoriem, kuriem pēc tam tiek solīta iespēja ieviest un uzturēt elektriskās uzlādes stacijas visā valstī, lai atgūtu elektrisko motociklu iegādes cenu. Tāpat tiek minēts, ka nomaināmie akumulatori tiks izīrēti iedzīvotājiem un par to uzlādi (ātru nomaiņu) arī būs kaut ko jāmaksā.
– … nomaināmie akumulatori tiks izīrēti iedzīvotājiem un par to uzlādi (ātru nomaiņu) arī būs kaut ko jāmaksā.
Par degvielu arī kaut kas ir jāmaksā. Ja akumulators nav jāpērk pašam, tas ir pat izdevīgi.
Vesels mocis par aifona cenu, tas laikam ir izdevīgi?
Šis pirksta resnuma stienīšu rāmis esot robusts. Par ērtību runāt uz šitādas taburetes ir kuriozi. Disku bremzes mocim ir absolūts minimums, uzsvērt to kā kaut ko īpašu var laikam tikai Ugandā. Baterija novietota tur, kur viss ceļa labums (un Uguandas ceļi laikam nav sterili tīri un sausi) iet pa taisno tai virsū. Ieskaitot akmeņus.
Bet elektriski, vaizienies!
p.s. jā izklausās pēcvissslikti
Acīm redzot nezini ar ko pārvietojas Āfrikā un lielā daļā DA Āzijas. Parasti ar tāda pat paskata ICE dranduļetiem, no kuriem nevienam nav disku bremzes. Labi, ja vispār tās strādā… Neprasi man kā to zinu…
Sen jau domāju, ka viņiem būtu forši tādus uz elektrību pārtaisīt, jo ātrumi mazi, attālumi arī, ar sauli var lādēt aķus u.t.t.
Diezgan klasisks veids kā Āfrikā prasības ārvalstu investoriem krājas kaudzītē. Vispirms tu investē uzlādes stacijā, tad nomaiņas stacijā, bet vēl papildus par saviem līdzekļiem uzdāvini elektriskos mopēdus bariņam melnīšu. Un ja tev bizness iet labi, tad vienu dienu pie tevis piebrauks tie paši melnīši tikai jau ar automātiem un pateiks paldies par veiksmīgi uzsākto biznesu viņiem un silti ieteiks pamest šo valsti uz visiem laikiem .
Var iedomāties, kur ugandieši liks vecos akumulatorus – izmetīs kur pagadās, kur tie indēs vidi.
Sākumā indēsies paši, jo jauks ārā ar kailām rokam bez respiratora.
Domā šobrīd nomainīto motora eļļu arī nelej ārā kur pagadās?
Tu domā ka tur kāds maina močiem eļļu?
khm…mocim eļļu nelej pie degvielas?
Ja jau bažas bija par eļļas liešanu zemē, tad laikam domas bija par 4-taktu močiem. Divtaktnieku eļļu nav jālej zemē, tā tiešām jālej benzīnā.