Mēbeļu ražotājs Ikea domā par vidi un to, kā samazināt savu atstāto oglekļa daudzumu gaisā. Tāpēc tagad tiek aktīvi testēti elektriskie kravas pārvadāšanas velosipēdi, kas papildu aprīkoti ar saules paneļiem.
Testu un programmas mērķis ir Ikea veikaliem nodrošināt dabai draudzīgākus piegādes veidus īsā distancē un salīdzinoši viegliem pasūtījumiem. Jaunais trīsriteņu elektrovelosipēds ir nodēvēts par SunRider. Tā aizmugurējā daļā atradīsies kravas nodalījums, kurā pēc uzņēmuma teiktā varot ievietot 90% no Ikea piedāvātajām precēm.
Kravas nodalījuma sāni un virspuse būs aprīkoti ar saules paneļiem, lai nodrošinātu akumulatora darbību un elektrisko piedziņu. Kaut arī šo nevarētu dēvēt par optimālāko saules paneļu novietojumu, tomēr pēc pieejamās tehniskās informācijas ar elektrisko piedziņu varēs nobraukt līdz pat 100km lielu distanci. Elektrisko piedziņu nodrošinās motors, kas ir iebūvēts priekšējā ritenī.
Elektriskais piegādes velosipēds būs spējīgs pārvadāt līdz 150kg smagu kravu, kas nav maz. Taču testos Viļņā pircēji ar šo piegādi varēja saņemt tikai līdz 30kg smagas kravas. Iespējams, tas ierobežots, lai spētu sasniegt lielāku pircēju skaitu. Pats SunRider, protams, būs dzeltenā krāsā ar zilu kravas kasti un Ikea logo sānos. Cerams, ka šādu piegādes velosipēdu ieraudzīsim arī Rīgā.
Gan jau ka Mumbajā šie būs īstie…gribētu gan redzēt kā tāds tagad brauktu pa Rīgas ielām.
Pa ielām jau nav nekādu problēmu braukt. Varbūt mazās ieliņas nomalē nav melnas un gludas.
Domā ka šis labi brauc pa peļķēm un bedrēm zem tām? Vienīgi tad vadītājam jāuzvelk hidrotērps un nirēja brilles, lai garām braucošie auto nepiešļāc acis.
Atkal jau vietējais #vissirslikti….Peļķes ir retās vietās un arī ne jau visu laiku – pēc spēcīga lietus vai straujas kušanas, tad ūdens novadās tālāk, uzsūcas utt. Bedres arī nav tik daudz kā kādreiz, protams, ir ielas sliktākā stāvoklī un to vairāk būs pavasarī pēc vairākiem sasalšanas/atkušanas cikliem. Mitrumizturīgs apģērbs un brilles – pašsaprotami, pat ja tikai minies uz/no darba. nevis strādā uz velo visu dienu. Izlaidušies esam lēto šrotvāgenu gados, kad kopā ar bezatbildīgo satiskmes politiku pilsētas tika piepludinātas ar lielu daudzumu auto sliktā tehniskā stāvoklī. Mazākais lietutiņš jau liekas megaproblēma, un labāk elpojam izplūdes gāzes – tikai lai metāla… Read more »
Atvaino, vakar aizbraucu ar bleķa bundžu uz Rīgu, svaigas atmiņas :)
Pēdējo dienu laika apstākļi jau arī nav tipiski ziemai. Kad ir sauss un viegli piesalis, mīties var viegli. Ja ir peļķe vai bedre – nav jau jābrauc akurāt iekšā, vajag apbraukt – tāpat kā ar auto.
Katram produktam savs noņēmējs! Es personīgi izvēlos JYSK bezmaksas piekabi, kā ikea pedāļu dranduļetu! Varbūt, ja es dzīvotu turpat kilometra rādiusā esošajās jaunajās mājās, man būtu luste pamāžosties ar velo. Bet, tā kā man līdz IKEA ir aptuveni stunda ar mašīnu, tad nē, paldies, minieties paši! :)
Kur rakstā minēts, ka pašam jāminās?
Nu tak apskaties rakstam pievienoto Video, kā čalītis kruķī pedāļus!
Kruķī ta kruķī, bet motors palīdz!
Stunda ar mašīnu – tas visdrīzāk ir 30min. ar velo) Zin kā, nav viegli būt automobilistam pilsētā.
Bet jā, nevienu tak nespiež mīties – kurjers pieved un izkraušanas laika neindē tavus bērnus smilšu kastē ar tak-tak-tak-tak.
Taisam sacīksti, tu ar velo, es ar auto? Būs jānobrauc tikai 39,9 km (auto maršruts). Ja tu distanci ar tukšu kravas velo nobrauksi 30 minūtēs (pa jebkuru taisnāko maršrutu) es tev uzsaukšu jebkuru IKEA mēbeli, ko var ietūcīt velosipēda kravas nodalījumā. Ja tu distanci nobrauksi 1h laikā, uzsaukšu pusdienas IKEA ēdnīcā. Bet, ja distanci veiksi ilgāk kā 1h laikā, tad tu man uzsauc jebkādu mēbeli, ko es varu ietūcīt JYSK piekabē!?
Uzreiz saku, ka galamērķis nav Rīgā.
Kāda šoseja? Piegāde ar velo ir pilsētā, tāpēc nav jēgas salīdzināt to ar šoseju. Sacīkste Rīgā sastrēgumu laikā viegli var beigties ar auto pakāsienu. Pat ja aptuveni vienādi, tad no lietderības viedokļa – rēķini pats – pusotra-divarpus tonnu auto svara vai pārsimts kg velo, lai nogādātu kravu, ko bez pūlēm ved jebkurš no tiem.
Protams, lielgabarīta un smagas lietas (lielais skapis ar visiem plauktiem, spoguļiem un statnēm) vienkāršāk būs ar busu.
Video redzams ka pedāļu minējs ir IKEA darbinieks, kurš klientam atved mantu. Pasaulē ir vietas, kur tas var daboties – IKEA veikalam jābūt tuvu biezi apdzīvotai vietai, jābūt attīstītiem veloceliņiem (var būt arī attīstīta “velokultūra”), visu gadu dienā jāspīd saulei.
Nu lai IKEA veicas atrast darbiniekus, kas būs priecīgi cauru gadu izvadāt mēbeles ar kravas velo! :)
Ja ir apmācies vai pat smidzina, tad velo izkūst?
Tu ko, nezināji, ka Latvijā velo sezona ir maksimums 3 vasaras mēnešus? :D
Kravas piegādēm ziemas periodā kad viss slapjs vai gāž vajadzētu nodrošināt aleternatīvu, bet savādāk es neredzu problēmas arī normālā ziemā braukt ar velo un kaut ko piegādāt, ja vien būtu normāla infrastruktūra. Ar parasto veļuku izmanivrēt lielākoties nav problēmu, ar kravas daudz kur varētu būt interesanti.
Ziemā būtu normāla slēpošanas sezona, ja kaitnieki nesālītu ielas! :)
Redzēju vairākus velokurjerus, kas minās arī pēdējās dienās. Attiecīgi profesionāļiem laika apstākļi, iespējams, tik ļoti netraucē, kā ikdienas braucējam.
SunRider pārvēršas par vienkāršu Rider.
Reals harlijs.