Korejiešu autoražotājs Hyundai paziņojis, ka uzņēmums izstrādājis sistēmu ar nosaukumu “N e-shift”. Tā tiks pielietota Hyundai elektriskajos “N” sporta auto, bet tās mērķis ir simulēt divsajūgu automātiskās pārnesumkārbas darbību. Konkrētāk to pārnesumkārbu, kas tiek lietota “i30 N” modelī.
Hyundai tehniskais konsultants Alberts Bīrmans intervijā Austrālijas CarExpert izdevumam paskaidroja idejas būtību. “Mūsu mērķis ir panākt, lai šī sistēma radītu līdzīgu sajūtu un skaņu kā DCT, kas izmantots i30 N modelī. Gribam dot šo sajūtu un radīt tās lietas, ko klienti sajūt mūsu “N” mašīnās ar iekšdedzes dzinēju. Skaņas ziņā tas ir īpaši sarežģīti, taču joprojām strādājam, lai šo pieredzi pārnestu uz IONIQ 5 N elektrisko modeli,” stāsta Bīrmans.
Pirmā mašīna, kas šo sistēmu saņems, acīmredzot, būs IONIQ 5 N, kas pie klientiem ieradīsies jau nākamgad. Lai gan sistēmas izstrāde esot gandrīz pabeigta, joprojām turpinās darbs pie dažādu nianšu noslīpēšanas un arī jaunu lietu attīstības, piemēram, tiek veidots “virtuāls apgriezienu ierobežotājs”. Tāpat Hyundai sola, ka vadītājs varēs izvēlēties dažādus “skaņas profilus”.
Hyundai šo sistēmu testējuši, izmantojot RN22e konceptu un publicējuši video, kas sniedz ieskatu, kā tas varētu izklausīties darbībā.
Viss pamazām pārvēršas par vienu lielu simulāciju…
Ja jau atkāpjās pagātnē, tad līdz galam: tvaika mašīnas un svilpes skaņa, zirga pakavu, ratu rīboņas skaņa un zviedzieni, var izvēlēties kuru ieslēgt.
Gan jau varēs abonēt! :)
Cerams inženieri paredz arī iespēju to visu atslēgt un iegūt vienkārši lineāru paātrinājumu bez simulētām “ātrumkārbai raksturīgām” jaudas bedrēm un apgriezienu ierobežotāja skaņas (kurš nopietni šo grib savā elektroauto?!)
Kā dārgu papildaprīkojumu varētu tirgot gandrīz apaļus riteņus. Roku darbs, vislabākais Normandijas ozolkoks.
Ja godīgi, ceru ka kāds indženieris ar humora izjūtu Tevi sadzirdēs. It īpaši gribētu opcijas obligātās skaņas vietā, kura skan ja brauc zem 50kmh
Permudu Divstūra “mans **nis tavā kasē” ?
Zojai varēja manīt gājēju baidīšanas skaņu. Šai obligātajai skaņai ir viena nepilnība: tā sāk skanēt tikai tad, ja auto sāk kustēties. Ir bijušas situācijas stāvvietās, kad prasās “iedarbināšanas” troksnis, lai tie, kuri stāv un pļāpā aiz auto, pievērstu uzmanību. Ar dīzeli šādu problēmu nav – blukšķis un dūmi liek noprast ka tūlīt kaut kas būs.
Sintētisko elektroskaņu sakarā jau atkal nāk prātā holandiešu picas vedējs :D
https://www.youtube.com/watch?v=n17B_uFF4cA
Un tas bija jau pirms 10 gadiem.
Var, protams, ironizēt, bet ja nav plāns pārdot kaut ko, kas domāts tikai pēcpuses pārvietošanai no A uz B, tad piesaistīt cilvēku arī ar audio maņu ir ne tikai plika marketoloģija. Nevienu ar vienkāršu riepu žvankstēšanu nepiesaistīt.
> kurš nopietni šo grib savā elektroauto?
Lielākoties visiem šobrīdējiem ICE sporta auto (vai tādiem, kas pretendē uz tādiem) jau reti kuram ir “dabīgas” izcelsmes skaņas. Liela daļa tiek panākta ar kaut kā atskaņošanu tumbās vadītājam un kaut kas ir iebakstīts rezonatorā visiem pārējiem. Nemaz nerunājot par to daļu kuri grib un liek taisnās caurules :)
Viss labi ja var šīs simulācijas atslēgt, kad apnīk.