Elektroauto ražotājs Tesla informējis ASV Federālo sakaru komisiju (FCC), ka uzņēmums sākot no janvāra plāno izmantot jaunu radaru savās automašīnās. Tas nozīmē, ka Tesla izvēlējusies atgriezties pie radaru lietošanas, lai gan iepriekš uzņēmums no tiem atteicās, nosliecoties par labu tikai kameru lietošanai.
Autoražotājs izveidojis “Tesla Vision” – tas nozīmē, ka Tesla izmanto tikai kameras, lai nodrošinātu mašīnas braukšanas palīgsistēmas un censtos panākt pilnīgi pašbraucošu auto. Tesla loģika ir sekojoša – ceļi ir veidoti, lai tos lietotu cilvēki, savukārt cilvēki orientējas telpā un vada mašīnas, izmantojot acis un savas smadzenes. Tesla uzskata, ka labākais veids, kā to atdarināt ir lietot kameras, kas aizstāj acis, savukārt sistēmas vadība strādā līdzīgi cilvēka smadzenēm.
Tesla jau pagājušajā gadā atteicās no radaru lietošanas savās mašīnās, savukārt šogad tika aizvākti ultraskaņas radari. Tesa un FCC vienojušies par konfidencionalitāti, kas paredz neizpaust nekādu plašāku informāciju līdz brīdim, kad pats autoražotājs būs gatavs iepazīstināt ar tehnoloģiju – plānots, ka tam jānotiek janvāra vidū.
Autoražotāja vadītājs Īlons Masks iepriekš komentāros izteicies, ka Tesla neizslēdz iespējamību izmantot radarus nākotnē, ja tiks radīti “ļoti augstas izšķirtspējas radars”. Viņš vēl jūnijā norādīja, ka tāda radara nav, bet iespējams Tesla šajā laikā ir strādājusi pie šādas tehnoloģijas un uzņēmumam ir izdevies nonākt pie rezultāta.
Ši ir ļoti laba ziņa!
Jā, kameras ir lētākas, bet tomēr radars ir kaut kas vairāk kā optiskais attēls – tam netraucē migla un lietus.
Diez kā jūtas tie klienti, kuri saprot, ka ražotājs pats apzinās, ka iesmērējis draņķigu risinājumu un atgriežas pie normāla. JO radarus pirms tam jau lietoja, tad atteicās, un atkal noteikti piespieda lietot, ja negrib nopietnākas sekas, piemēram, aizliegumu tirgot savus auto ASV
Labā ziņa: arī tajās Teslās, kuras ir palaistas pie klientiem bez radariem, ir iespēja iemontēt un pieslēgt radarus. Protams paliek jautājums par rūgtumu…
Tesla piedāvā šādu iespēju? Par velti? Tik vien kā pašam aizvest auto uz Stokholmu?
Diez vai… :)
Šī informācija nāk ko Grobiņas, kur to var izdarīt.
Ā, tātad, neoficiālās modifikācijas. Nu vai daļēji oficiālās, ja jau šo var sajaucēt kopā ar auto kompi. Paldies par info!
Ja jau tāds uzsvars uz cilvēka maņu atdarināšanu, tad jau vajadzēja paņemt labāko no dabas un sapārot cilvēka redzi ar sikspārņu eholokatoru! :)
Šorīt vienu šo elektrodīdītāju tešļu, sastapu uz ceļa.. Nezinu vai ziemas riepām nav nauda vai nav nauda lai mājā uzlādetu un cenšas tikt līdz darbam ar pēdejiem procentiem, kur to varēs na haļavu uzlādet… Jo Rīgā vilkās uz 35-40kmh. Aiz viņa bija izveidojies ap 30 auto sastrēgums, jo intensīvajā rīta satiksmē arī apsteigt tādu šrotu, kas velkas ar ir ļoti problemātiski…
Un nē! Rīgā šorīt ceļi ļoti labi nokaisīti ar sāli tā, ka slapjas peļķes, mīnus grādos! ;)
te vainīga blīve starp sēdekli un stūri, nevis auto marka.