Web Analytics
More
    Reklāma

    Pēc vēsturiski blīvākā balsojuma par “Latvijas gada auto 2023” kļūst Škoda Fabia

    Jaunākie raksti

    Jaunāko automobiļu konkurss “Latvijas Gada auto 2023” noslēdzies ar tik blīvu žūrijas balsojuma rezultātu, kā vēl nekad – vienādu punktu skaitu fināla septiņniekā ieguva gan 1. un 2. vieta, gan arī 3. un 4. vieta.

    Šāda neizšķirta rezultāta gadījumā saskaņā ar konkursa nolikumu par uzvarētāju tiek noteikts tas pretendents, kas saņēmis visvairāk maksimālo punktu. Rezultātā “Latvijas Gada auto 2023” titulu izcīnīja jaunā “Škoda Fabia”, aiz sevis atstājot “Volkswagen Taigo”.

    Reklāma

    Tas tika noskaidrots ceturtdienas vakarā, 8. decembrī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadītāja pazīstamais autožurnālists Normunds Avotiņš un kas tika translēta arī TV un interneta video tiešraidē.

    Gan “Škoda Fabia”, gan “Volkswagen Taigo” no 15 biedru žūrijas saņēma 68 punktus. Vienādas punktu summas gadījumā uzvarētājs tiek noteikts pēc lielāko punktu skaita. Gan “Fabia”, gan “Taigo” kā augstāko vērtējumu no žūrijas biedriem bija ieguvis pa 8 punktiem (no 10 maksimāli iespējamiem), tādēļ uzvarētāju šajā gadījumā noteica tas, kurš no pretendentiem saņēma visvairāk 7 punktu vērtējumu. Ja par “Taigo” 7 punktus bija piešķīris tikai viens žūrijas biedrs, tad par “Fabia” tādu bija trīs, kas arī izšķīra rezultātu par galveno titulu.

    Līdzīgi tika noteikts arī 3. un 4. vietas ieguvējs – gan “Dacia Jogger”, gan “Opel Astra” žūrijas balsojumā ieguva kopumā 56 punktus, tomēr “Jogger” bija ieguvis augstākos punktus no žūrijas biedriem – viens žūrijas pārstāvis par to bija balsojis, piešķirot 9 punktus, savukārt “Astra” modelim augstākais no vērtējumiem bija 6 punkti.

    Tik blīvi fināla rezultāti vēl nebija bijuši konkursa “Latvijas Gada auto” pastāvēšanas 25 gadu vēsturē, norāda pasākuma organizators Māris Ozoliņš. Tautas balsojumā tika saņemtas vairāk kā 3000 balsu un ar 495 balsīm uzvarēja Audi RS3 Limousine

    Arī 5. vietas ieguvējs “Peugeot 308” no iepriekšējiem diviem atpalika tikai par 3 punktiem (53 punkti), bet fināla septiņnieku “Latvijas Gada auto 2023” konkursā noslēdza “Kia Sportage” (42) un “Honda Civic” (32).

    Atgādinām, ka katrs no žūrijas biedriem finālistiem balsojumā piešķir kopumā 25 punktus, izdalot to vismaz pieciem pretendentiem, bet nevienam vairāk par 10 punktiem.

    Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 25 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.

    Laureāti “Latvijas Gada auto 2023” papildu nominācijās:

    “Latvijas Gada auto 2023 Inovācijas balva” – “Kia EV6”;
    “Latvijas Gada auto 2023 Modernizācija” – “Škoda Karoq”;
    “Latvijas Gada auto 2023 Dizaina balva” – “Volkswagen ID.Buzz”;
    “Latvijas Ģimenes Auto 2023” – “Dacia Jogger”;
    “Latvijas Eko auto 2023” – “Škoda Fabia”;
    “Pilsētas apvidus auto 2023” – “Volkswagen Taigo”
    “Latvijas Sportiskākais auto 2023” – “Audi RS 3 Limousine”;
    “Latvijas Premium Auto 2023” – “Audi RS 3 Limousine”;
    “Latvijas Elektroauto 2023” – “Renault Megane E-Tech electric”;
    “Latvijas Gada auto 2023 Tautas simpātija” – “Audi RS 3 Limousine”.

    Kopumā konkursā bija pieteikti 25 jaunākie auto modeļi. Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2021. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc “Lielā testa brauciena”, kas norisinājās novembra sākumā. “Latvijas Gada auto” konkurss šogad notika 25. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.

    Konkursā “Latvijas Gada auto 2023” kopā piedalījās 25 jaunākie Latvijas tirgū pieejamie auto modeļi “Alfa Romeo Tonale”, “Audi Q4 Sportback e-tron”, “Audi RS 3 Limousine”, “Citroën C5 Aircross”, “Citroën C5 X”, “Cupra Born”, “Dacia Jogger”, “Honda Civic”, “Honda HR-V”, “KIA EV6”, “KIA Niro”, “KIA Sportage”, “Maserati Grecale”, “Mazda CX-60”, “Opel Astra”, “Peugeot 308”, “Renault Megane E-Tech electric”, “Suzuki S-Cross”, “Škoda Fabia”, “Škoda Karoq”, “Toyota Corolla Cross”, “Volkswagen ID. 5”, “Volkswagen ID.Buzz”, “Volkswagen Multivan” un “Volkswagen Taigo”.

    Atgādinām, ka gadu iepriekš par “Latvijas Gada auto 2022” tika atzīta “Opel Mokka”, savukārt vēl iepriekšējos divos gados – par “Latvijas Gada auto 2021” kļuva “Škoda Octavia”, bet par “Latvijas Gada auto 2020” tika atzīts “Škoda Kamiq”.

    AvotsiAuto
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    39 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    10.12.2022 15:43

    auto, kuru nav iespējams nopirkt vairāk kā nožēlojamā komplektācijā (gandrīz bleķa kaste ar riteņiem), kļūst par gada auto :D

    Kursors.lv
    10.12.2022 16:28
    Reply to  digitalk

    Kāda vaina? Normāls, pieejams auto.

    10.12.2022 23:53

    ja nepārzini situāciju, tad protams “pieejams”.

    vai gaidīt pasūtīto auto no maija ar tagadējo piegādes prognozi uz februāri, un tik ātri tikai tāpēc, ka cilvēks atteicās no divām papildus ekstrām, kuras nobīdītu piegādi uz vispār nezināmu mēnesi, tev liekas pieejams auto? viņam vēl piedāvāja atteikties no apsildāma priekšējā stikla — tad varbūt būšot ātrāk.

    pēc rezultātu paziņošanas paziņas sūtīja ironiskus “apsveikumus” par gada auto “iegādi”, kur ironijai +10 pieliek fakts, ka tika pasūtīts tieši šādas krāsas auto :`-D

    Kursors.lv
    11.12.2022 08:37
    Reply to  digitalk

    Tu gribi teikt, ka šāda Škoda ir nepieejamāka par vairumu citu jauno auto?

    12.12.2022 09:15

    tu gribi teikt, ka vairums citu jauno auto arī ieguva “gada auto balvu”?

    Kursors.lv
    12.12.2022 09:22
    Reply to  digitalk

    Es nesaprotu, kur ir tava problēma :)

    12.12.2022 09:32

    man nav problēmu, es par auto lietām praktiski neinteresējos. tikai sagadīšanās pēc ciemojos pie sen neredzēta cilvēka tieši balsošanas vakarā, un uzjautrinājos par zobgalībām pie viesību galda.

    Kursors.lv
    12.12.2022 09:47
    Reply to  digitalk

    Tieši tāpēc es arī nobrīnījos par tavu komentāru.

    grh
    11.12.2022 02:09

    Dīvaini tur tie vērtēšanas scenāriji acīmredzot žūrijai. Nepiekritīsi, ka “Gada auto” nominācija ir bišk par šerpu priekš budžeta klases auto? T.i. starp visa veida auto, labākais skaitās budžeta auto. Ar ko viņš ir labāks par tās pašas klases Audi/VW/BMW un t.t.? Tikai un vienīgi cenu. Par to jau arī ir tā smīkņāšana, ka nu nevar nekādi škoda būt labāka par Audi. Pietiek tak paskatīties VW grupas hierarhiju.

    Braucējs
    12.12.2022 09:04
    Reply to  grh

    Vai dārgāks automātiski nozīmē labāks? No kā ir smīkņāšana? Tiem, kas neko citu par vecu, kūpošu Mogo paņemtu Audi un BMW nepazīst?

    Principā pēc šādas loģikas gada auto katru reizi jābūt Rolls Royce.

    Biteme
    10.12.2022 17:30
    Reply to  digitalk

    Savulaik arī mersedess nekļuva par tautas vāģi)

    Alberts Kviesis
    11.12.2022 01:12

    Škodām nav ne vainas. Labprātāk braucu ar mazās vai vidējas klases Škodu nekā ar Nissan. Lai gan pēdējais Quashqai ir jau kārtīgi salabots braucamais. Škodas LV vienmēr bijušas populārās, īpaši iegādes izmaksu dēļ. Lētuči grabulīgi un plastmasīgi. Škodai vienīgi acis var piesiet jēdzīgam izskatam, podziņām un instrumentu panelim..

    nedarata
    12.12.2022 09:07

    Kāds tiem auto sakars ar Latviju?

    12.12.2022 09:17
    Reply to  nedarata

    demo modeļi tika atvesti atrādīšanai vietējiem žurnālistiem.

    KKTK
    12.12.2022 09:28

    Kamēr auto nav noripojis vismaz garantijas laiku, lai parādītu, kas uzreiz ir slikti – tie žurnālistu vērtējumi ir tikai par krāsu un beņķu ērtību.

    Gastons
    12.12.2022 11:04

    Smieklīgi bēdīgs pasākums, diez kas to visu sponsorē un kas ir tie kas saņem balvas? Kāreiz šorīt braucu ar 2022 Fabia, nav slikts kā pārvietošanās līdzeklis, labāk kā autobusā, bet tas arī viss. Der mājsaimniecēm braukt uz viekalu, aizvest bērnu uz dārziņu, nekas vairāk. Auto neizraisa pilnīgi nekādas emocijas, nav ne ar ko īpašs, parasts pelēkais braucamais, tai pat laikā ar 9l/100km patēriņu. Nesaprotu kā kaut kas tāds var būt kā gada auto? Interesani kas ir žūrijā, ja tie ir vīri kuriem intereses, hobiji, aizrautības ir viss par un ap auto tad man ir daudz jautājumu, ja tās ir sievietes , mājsaimnieces, tad ok.

    Kursors.lv
    12.12.2022 11:12
    Reply to  Gastons

    Konkursu, cik man zināms, apmaksā tā dalībnieki – auto dīleri/zīmoli. Žūrijā piedalās, citēju, “autožurnālisti, autoservisa vadītājs, autoinžinieris, autoparka atbildīgā amatpersona, autosportisti un auto nozares eksperti”.

    Gastons
    12.12.2022 12:57

    Paldies par atbildi, tiešām dīvaini. Gribētu šīm personām uzdot tiešu, konkrētu jautājumu un skatīties acīs vai viņi paši sev, pa savu naudu pirktu konkrēto auto unlietotu ikdienā? Interesani būtu uzzināt kādas konkrētas summas konkrēti auto dīleri ir sponsorējuši.

    Kursors.lv
    12.12.2022 13:19
    Reply to  Gastons

    Iespējams, kaut kur var nomedīt žurijas balsošanas dokumentus, lai saprotam pēc kādiem faktoriem tas balsojums tiek veikts. Bet mani necik neizbrīna šāds rezultāts. Es neesmu šī konkursa žūrijā, bet arī balsotu par šādām tautai salīdzinoši pieejamām un vienkāršām mašīnām. Tādas arī pirktu par savu naudu un brauktu ikdienā.

    Gastons
    13.12.2022 10:00

    Tas ir skaidrs, šis kā nekā ir tehnoloģiju portāls. Interesanti kādas domas par šo visu ir raksta autoram. Katrā ziņā būtu interesanti palasīt pēc kādiem faktoriem tiek veikts balsojums.

    13.12.2022 10:32
    Reply to  Māris Bergs

    > Normāli aprīkotai

    maģiskie vārdi, par kuriem es te uzjautrinājos un kuri nekādi nepielec Kristapam. tomēr frāžu “nav nekādas vainas” un “ir okey” lietošana nekādi neliecina, ka tas ir gada auto, drīzāk pretendents uz neesošu nomināciju “Tautas vāģis”.

    Biteme
    13.12.2022 11:13
    Reply to  digitalk

    Nevienam no žūrijas neienācā prātā vairāk atbilstoša nominācija “Okay auto”

    Kursors.lv
    13.12.2022 11:27
    Reply to  digitalk

    Nu žūrija zina labāk, kādam auto atvēlēt “Latvijas gada auto” titulu. Ja es būtu žūrijā, es arī priekšroku dotu vienkāršiem un masām pieejamiem auto.

    Gastons
    13.12.2022 15:21

    Nezinu gan vai 25k vērts auto Latvijā būtu vērtējams kā masām pieejams. Intereses pēc papētīju Škoda LV pārdošanas statistiku, vidēji Fabias ik gadu tiek pārdotas vienādā apjomā, +-100 vienību gadā. Topā, protams, Octavia ar 600+, interesanti būtu pēc gada atgriezties un paskatīties vai pēc LV gada auto iegūtā titula apjoms ir audzis. !remindme in 1 year

    Kursors.lv
    13.12.2022 15:28
    Reply to  Gastons

    Tu saki, ka 50k vai 80k EUR vērts jauns auto masām ir pieejamāks? Nu, nu.

    Gastons
    13.12.2022 16:10

    Kur? Es saku, ka LV vidusmēra perfektais auto ir 5-6k vērts universālis un kā likums dīzelis, ja vēl veikta DPF amputācija degvielas ekonomijai, problēmu mazināsanai un jaudas celšanai tas ir kā pluss,-visdrīzākais līzingā. Ja iet runa par entuziastu LV vidusmēra auto, noteikti BMW, drošvien e39, ja tas vēl ir universālis un dīzelis, tad aptver pilnu spektru.Jauniešiem bmw e36, bet visdrīzākais ka e46.

    Kursors.lv
    13.12.2022 19:49
    Reply to  Gastons

    “Latvijas gada auto” ir konkurss jauniem auto. Kādu jaunu auto tu vari nopirkt par 5-6k EUR? :)

    Gastons
    14.12.2022 09:54

    Tas ir skaidrs, es neapgalvoju pretējo. Konkurss ir konkurss, bet vidējais latvieša iespēju līmenis auto iegādei ir tālu no tā budžeta. Vidusmēra latvietis nevar atļauties jaunu auto. Kaila statistika: 20. gadā LV reģistrēti 50k+ auto kopā, no tiem tikai 13k+ jaunie auto.

    Kursors.lv
    14.12.2022 09:57
    Reply to  Gastons

    Tad tu saki, ka krietni vairāk būtu noderīgs lietoto auto konkurss “Latvijas gada lietotais auto”? :)

    Gastons
    14.12.2022 11:06

    Kā tev šķiet, vai tas būtu noderīgs?

    Kursors.lv
    14.12.2022 15:38
    Reply to  Gastons

    Kāpēc ne? Ja jau tik daudzi pērk lietotas mašīnas.

    Normunds
    14.12.2022 19:22
    Reply to  Gastons

    Cik no tiem 13k ir reģistrēti uz privātpersonām (kaut vai kā turētājs aka līzingā)

    Roberts
    13.12.2022 18:12

    Vai tad ir kada iluzija ka žūrijas darbs bija iestudēts teātris ?
    Kura firma vispār rīko šo topu ?
    Gan jau ir šī topa brends un katru gadu ir izsole kur dileri samaksā piķi.
    Tas kas vinnē var izvēlēties modeli.
    Un žūrijai tiek izsniegti jau sagatavoti vērtējumi + bezmaksas vakars :)

    Kursors.lv
    13.12.2022 18:30
    Reply to  Roberts

    Manuprāt, tas tā nedarbojas. Bet vari meklēt rokā šī konkursa rīkotāju Māri Ozoliņu un pie viņa noskaidrot atbildes uz visiem šiem jautājumiem.

    Roberts
    13.12.2022 21:01

    Nav taču pirmais konkurss kas ir tīrs PR un maza peļņa organizātoriem :))

    Gastons
    14.12.2022 09:59

    Mēs jau neesam žurnālisti, tikai lasītāji

    Gundars
    13.12.2022 13:47

    Jābūt jau samērīgumam – ja vienīgais kritērijs ir ”masām pieejamākais” un tad tikai skatās kādu štrunta fīču ražotājs ir nepaskopojies ielikt, tad konkursu tā arī saucam Optimālākais pārvietošanās līdzeklis. Gada auto konkursā tomēr jābūt kaut kam drusku vairāk vērtētam – tehniskajai pusei, dizainam, galu galā sajūtām, kad atrodies konkrētā auto.

    Alberts Kviesis
    14.12.2022 16:34
    Reply to  Gundars

    Gada auto žūrija TV un preses relīzēs – šis auto ir ērts salonā, savukārt šī auto dizains neatstās vienaldzīgu..
    Žūrija iekšējās sarunās – tas pirmais sēžamā daļā ērts bija, tikai traki elektrizējas, plastmasīgs salons. Un tas otrs – drosmīgs dizains, kuru diezin vai kāds tuvākajos gados sapratīs. Abiem dzinēji vāji un rijīgi, taču mums kaut kā tagad jābalso ir :D
    – vienam gada auto, otram gada dizains :D

    Reklāma