More
    Reklāma

    Aizvadīts hakatons “Skola skolēnam”

    Jaunākie raksti

    Aizvadītās nedēļas izskaņā norisinājās hakatons “Skola skolēnam”, kurā skolēni no visas Latvijas risināja aktuālus skolu izaicinājumus un radīja idejas skolēnu labsajūtas, pašizaugsmes un “zaļākas” skolas veicināšanai. Par labākās idejas autoru un galvenās balvas ieguvēju tika atzīta Bauskas 2. vidusskolas komanda “Rullētāji” ar ideju par pulciņu izveides sistēmu jeb lietotājprogrammu, kurā skolēni patstāvīgi veidos interešu klubus un domubiedru grupas.

    Hakatons “Skola skolēnam” pulcēja dalībniekus ne tikai no pasākuma norises vietu pilsētām, bet arī no vairākām reģionu pilsētām: Grobiņas, Durbes, Priekuļiem, Ilūkstes, Rēzeknes, Bauskas, Ogres, Naukšēniem, Ciblas, Saldus un citām. “Liepājā, Rīgā, Valmierā, Daugavpilī un tiešsaistē vienlaikus pulcējām gandrīz 300 skolēnus no visiem Latvijas novadiem. Esam gandarīti par skolu atsaucību un skolēnu interesi ģenerēt idejas skolu izaicinājumu risināšanā,” informē hakatona vadības un koordinēšanas projekta vadītājs Roberts Gaižutis (Zaļo un Viedo Tehnoloģiju Klasteris).

    “Mūsu mērķis bija mudināt vecāko klašu skolēnus paraudzīties uz izglītības procesu un skolas vidi un identificēt savas vajadzības un vēlmes, kuras varam piepildīt mēs – izglītības politikas veidotāji. Hakatons mums deva lielisku iespēju ieraudzīt to, kā skolēni paši novērtē, pieredz un jūtas skolā un mācību procesā,” uzsver Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietniece Santa Šmīdlere. “Ar gandarījumu raugāmies uz aizvadīto hakatonu un jauniešu aktualizētajām problēmām. Radošajā procesā ieraudzījām izpratni gan par tādiem plašiem jautājumiem kā vide un ilgtspēja, gan vajadzībām, kas pašu jauniešu ieskatā spētu uzlabot pašizaugsmes iespējas skolā. Jāpiebilst, ka noteikt pašu labāko komandu un izstrādāto prototipu žūrijai bija sarežģīts uzdevums, jo komandu skaits bija liels un kopējais sniegums – augstvērtīgs. Paldies visiem, kas piedalījās hakatonā, ar savām idejām un iniciatīvām iedvesmojot pārmaiņas ne tikai skolā, bet arī izglītības sistēmas pārvaldībā.”

    Hakatona pirmajā posmā jeb četros valstspilsētu mini-hakatonos Liepājā, Rīgā, Valmierā un Daugavpilī par 300 EUR balvas ieguvējiem un top-hakatona finālistiem tika atzītas sekojošās komandas: Draudzīgā Aicinājuma Liepājas 5. vidusskolas komanda “Draudzība” ar ideju par jauniešu mentālās veselības un nostabilizēšanas un zināšanu attīstības telpu, jau minētā Bauskas 2. vidusskolas komanda  “Rullētāji”, Valmieras tehnikuma komanda “VT MEHI” ar ideju par ūdens taupīšanas sistēmu un Daugavpils Saskaņas pamatskolas komanda “Alfa” ar ideju par pārtikas ilgstpējīgu glabāšanu. Finālā iekļuva arī otro vietu ieguvēji: Z. Mauriņas Grobiņas vidusskolas komanda “Oktagons” ar ideju par atpūtas telpu skolēniem, Bauskas 2. vidusskolas komanda “Haktoriāls” ar ideju par universālu ēdināšanas aplikāciju, Naukšēnu novada vidusskolas komanda “Thinky Winkies” ar ideju par digitālu informācijas vietni skolas aktualitātēm, Ilūkstes Raiņa vidusskolas komanda “Gandrīz vietējās” ar ideju par skaņas sistēmu skolā un Ogres tehnikuma komanda “Bavs” ar ideju par siltumnīcu mācību un ilgstpējas nodrošināšanai.

    Mini-hakatonu dalībnieku simpātijas ieguva jau minētās komandas Draudzīgā aicinājuma Liepājas 5. vidusskolas komanda “Draudzība” un Bauskas 2. vidusskolas komanda “Haktoriāls”, Valmieras tehnikuma komanda “Bez Rubļa” ar ideju par aplikāciju skolēnu sasniegumu veicināšanai un atalgojumam un Preiļu 2.vidusskolas komanda “Latgalieši” ar ideju par atpūtas zonu mācību vidē.

    Hakatona galveno balvu 2000 EUR žūrija piešķīra Bauskas 2. vidusskolas komandai “Rullētāji”, kuri radīja ideju par pulciņu izveides sistēmu jeb lietotājprogrammu, kurā skolēni patstāvīgi veidos interešu klubus un domubiedru grupas.

    Uzvarētājkomandas “Rullētāji” dalībniece un idejas autore Evelīna Gateža atzīst, ka uzvara ir bijusi negaidīta: “Radot ideju, mēs domājām par to, kas mums pašiem pietrūkst un kā mēs varētu skolas ikdienu padarīt krāsaināku. Esam gandarīti par padarīto un, lai arī ticējām savai idejai jau no paša sākuma, uzvara mums visiem ir pārsteigums un liels prieks. Skatoties nākotnē, noteikti strādāsim pie tā, lai savu ideju attīstītu un īstenotu praksē.”

    Dalībnieku idejas un prototipus vērtēja dažādu nozaru eksperti: Izglītības un zinātnes ministrijas Struktūrfondu departamenta direktores vietniece Gunta Arāja, Zaļo un Viedo Tehnoloģiju Klastera Virziena «Nākotnes mobilitāte» vadītājs Imants Martinsons, Izglītības inovāciju un pārmaiņu procesu vadītājs Ivo Rode un E-prakses platformas “Edy365.com” dibinātājs Oskars Putniņš.

    Divu dienu hakatonā dalībniekiem bija iespēja konsultēties ar teju 40 sociālās, ilgtspējas, IT, mārketinga un izaugsmes jomu ekspertiem: Rīgas Enerģētikas Aģentūras energoefektivitātes ekspertu Valteru Muzikantu, Zaļo un Viedo Tehnoloģiju Klastera valdes locekli Ievu Meikšāni, jūtūberi Edgaru Freščenko (Edgar Fresh), Pusaudžu resursu centra Daugavpils filiāles vadītāju Irēnu Žukovsku, Eleport Latvija mārketinga vadītāju Rūdolfu Grīnu, Liepājas Izglītības pārvaldes iekļaujošās izglītības atbalsta nodaļas vadītāju Inesi Stepko, Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma projektu un ārējo sakaru nodaļas vadītāju Sandru Celmiņu, personības izaugsmes treneri Lindu Arelu, jauniešu izaugsmes treneri Ingu Laugali, jaunuzņēmumu un investoru konsultanti Martu Rautenschild, IT ekspertu Sergeju Zikovu un citiem.

    Hakatonu “Skola skolēnam” organizēja Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar biedrību “Zaļo un Viedo Tehnoloģiju Klasteris” Eiropas Jaunatnes gada ietvaros, veidojot saikni ar Eiropas Komisijas iniciatīvām „Eiropa manā skolā” (EU in my School) un „Eiropa manā reģionā” (Europe in my Region). Hakatona norise tiek organizēta ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu.

    1 komentārs

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Anna
    09.01.2023 15:01

    Sveiki, bet ir nepatiesa informācija par uzvarētājiem mini hakatonā Liepājā, jo ideja nebija par jauniešu mentālās veselības un nostabilizēšanas un zināšanu attīstības telpu.

    Reklāma