Web Analytics
More
    Reklāma

    Leģendas atdzimšana – BMW prezentē atjaunoto “3.0 CSL”

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja BMW sporta auto faniem šogad bijis tiešām labs gads – ilgi gaidītais M3 Touring, jaunais M2 un vēl šādi tādi modeļi, bet tagad BMW nācis klajā ar, iespējams, galveno jaunumu savā sporta auto piedāvājumā, proti, prezentēts atjaunotais “3.0 CSL”, kas atkal radīts par godu M divīzijas 50 gadu jubilejai. Šajā modelī BMW atsaucas uz leģendāro modeli no septiņdesmitajiem gadiem, kas būtībā iesāka M divīzijas stāstu un kļuvis par ārkārtīgi slavenu auto.

    Reklāma

    BMW šo mūsdienu “E9” reinkarnāciju sauc visekskluzīvāko, īpašāko modeli M divīzijas vēsturē. Redzamākā saikne ar oriģinālo auto meklējama auto aizmugurē, kur BMW uzstādījuši kārtīgu spoileri. Arī citur auto virsbūvē varam atrast atsevišķas daļas, kas ir aizgūtas no oriģinālā modeļa un modernizētas, piemēram, motora pārsega dizains. Mašīnā plaši izmantota oglekļa šķiedra un citi materiāli, lai samazinātu svaru.

    Mašīna nokrāsota “Alpine White” krāsā ar BMW M divīzijai tipisko grafisko dizainu. Interesantāka nianse ir sešcilindru dzinējs – tas ir visu laiku jaudīgākais sešcilindru motors, kādu bavārieši izmantojuši savās mašīnās. Šajā modelī izmantots 3.0 litru motors ar divām turbīnām, kas attīsta 553 zirgspēkus un 550Nm lielu griezes momentu. Interesanti, ka griezes moments ir par 100Nm mazāks nekā M4 Competition un M4 CSL modeļos. Tas, visticamāk, saistāms ar faktu, ka šajā modelī izmantota 6-pakāpju manuālā pārnesumkārba, kas nav paredzēta tik lielam griezes momentam.

    Visa jauda tiek nosūtīta aizmugurējiem riteņiem, kas ir pašsaprotami. Aizmugurē uzstādīts M diferenciālis. Oglekļa šķiedras keramiskās bremzes uzstādītas jau standartkomplektācijā, tāpāt kā trasei orientētā M adaptīvā balstiekārta, kas papildināta ar elektroniski kontrolējamiem amortizatoriem.

    Šis būs ļoti ekskluzīvs auto – BMW radīs tikai 50 eksemplārus. Mašīnas krāsošanai izstrādāts īpašs process un atsevišķas salona apdares detaļas veidotas ar rokām. Šī modeļa ražošana kopumā ir sarežģīts process, bet vienas mašīnas saražošana var prasīt līdz pat 10 dienām.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kožinskis
    27.11.2022 23:31

    Manuālis – fanāti izķers ātri.
    Starpcitu šaubos, vai grieze ir mazāka dēļ manuālās kārbas, jo pat vecās manuālās bmw kārbas mierīgi turēja virs 550nm.
    550nm vispār pēc būtības nekas traks nav, domāju tas vairāk saistīts ar dzinēja regulējumu, jo visticamāks tas ir tas pats m4 motors, ar citu turbīnu, sprauslām sūkni utt., jo garantija tomēr jānodrošina utt., šo pašu jaudu varam dabūt no stock m4 ar stage 2 setapu, pat vairāk, vienīgi turbīna ātrāk pie dieviem “aizlidos”, plus nav zināms cik ilgi izturēs pārējās motora sastāvdaļas.
    Par cik CSL tiek pozicionēts, kā “trases auto”, tad grieze būs ziedota dēļ zirgiem/motora izturības, jaudas līknes, tie kuri mauc autosportā sapratīs…

    Reklāma