More
    Reklāma

    Toyota steidzami cenšas pārstrādāt savu elektroauto stratēģiju

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Toyota ilgstoši bija viens no tiem ražotājiem, kas neticēja pārejai uz elektroauto un nesteidzās lēkt šajā vilcienā, lai gan elektrifikācijas procesos arvien vairāk sāka investēt konkurenti. Redzot citu autoražotāju sekmes elektroauto segmentā, arī Toyota steidzot pārstrādāt savu elektroauto stratēģiju, lai spētu konkurēt šajā tirgū. To ziņu aģentūrai Reuters atklājuši vismaz četri cilvēki, kuri ir informēti par Toyota plāniem, tiesa, tie joprojām tiek analizēti, koriģēti un nav pabeigti.

    Ja jaunie ieteikumi tiks pieņemti, tad tas nozīmēs drastiskas izmaiņas Toyota stratēģijā, prasot pārrakstīt 38 miljardus dolāru vērto elektroauto plānu, ko Toyota prezentēja pērn. Toyota iekšienē izveidota darba grupa, kuras uzdevums ir nākt klajā ar ierosinājumiem, kā uzlabot esošās platformas vai arī lemt par jaunu platformu konstruēšanu elektroauto vajadzībām.

    Reuters avoti atklājuši, ka vismaz daļa no Toyota elektriskajiem projektiem šobrīd ir apturēti, domājot tieši par kopējās stratēģijas maiņu. Ja plāni tiks koriģēti tik lielā apjomā, kā apgalvo ziņu aģentūras avoti, tad diezgan droši aizkavēsies vairāku elektrisko modeļu nonākšana tirgū, tiem tiekot pārstrādātiem vai arī Toyota izšķiroties par pilnīgu citu mašīnu būvēšanu. Ražotājs izskata iespējas aizvietot šobrīd aktuālo e-TNGA platformu elektriskajām mašīnām, lai nākotnē samazinātu ražošanas izmaksas un auto galacenu.

    Toyota inženieri un kompānijas vadība acīmredzami nenovērtēja elektroauto popularitātes straujo pieaugumu. Šobrīd aktuālā e-TNGA platforma būvēta, lai elektriskās mašīnas varētu ražot uz vienas līnijas ar hibrīdiem un parastajām mašīnām, taču izmaksu ziņā tā nav konkurētspējīga ar Tesla un citu ražotāju elektriskajām platformām. Kamēr citi konkurenti strauji sākuši lietot dažādas inovatīvas ražošanas tehnoloģijas, kas ļāvušas samazināt izmaksas un padarīt ražošanu efektīvāku, Toyota bijuši ļoti konservatīvi, pat stagnējoši, to nedarot. Šobrīd galdā esot viss, ko vien var iedomāties – uzlabot esošās sistēmas, ražošanas līnijas un platformas, tāpat pastāv iespēja visu būvēt no jauna. Otrā scenārija gadījumā jārēķinās ar būtiskām investīcijām un vairākus gadus ilgu attīstības procesu, bet laiks šobrīd nav daudz, pasaulē lielākajam autoražotājam strauji cenšoties paspēt ielēkt vilcienā, kas jau uzņēmis gana lielu ātrumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma