More
    Reklāma

    Euro 7 izmešu standarti būšot maigāki nekā sākotnēji prognozēts

    Jaunākie raksti

    Autobūves industrija ļoti aktīvi lobējusi, ka nav nepieciešams ieviest jaunos Euro 7 izmešu standartus mašīnām ar iekšdedzes dzinēju. Iepriekš vairākkārt izskanēja informācija, ka šīs prasības būs ārkārtīgi stingras, atsevišķu ražotāju pārstāvjiem pat paziņojot, ka šīs prasības nav iespējams izpildīt vai arī nepieciešamie ieguldījumi ir pārāk lieli. Neoficiāla informācija liecina, ka gaidāmās prasības tomēr būšot krietni maigākas nekā iepriekš prognozēts un apspriests publiski.

    Medija Politico rīcībā nonākusi Eiropas Komisijas dokumenta kopija, kur norādīts, ka veikta noslēdzošā izvērtēšana, balstoties šā brīža ģeopolitiskajos un ekonomiskajos apstākļos. To varam tulkot kā Eiropas Komisijas vēlmi samazināt spiedienu uz auto industriju, kas varētu radīt problēmas cilvēkiem iegādāties mašīnas pārāk augstu cenu dēļ, kā arī ņemot vērā kopumā ļoti augsto inflāciju Eiropas Savienībā.

    Ņemot vērā, ka 2035. gadā plānots aizliegt tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, Eiropas Savienība vēlas minimizēt attīstības un izpētes izmaksas dzinējiem. Proti, ES nevēlas, lai autoražotāji iegulda miljardiem eiro iekšdedzes dzinējos, kas rezultēsies tikai mazliet efektīvākos dzinējos nekā šobrīd, turklāt šīs attīstības izmaksas beigu beigās tiks uzkrautas pircējam kā augstāka gala cena. Jaunajām prasībām atbilstošie motori apritē jebkurā gadījumā būs neilgu laiku, turklāt daudzi ražotāji paziņojuši, ka jau 2030. gadā viņi būs pilnībā atteikušies no iekšdedzes dzinējiem. Kā zinām, solīts makā nekrīt, turklāt ražotājiem ir jāpelna, lai finansētu savus elektrfikācijas projektus, tāpēc iekšdedzes dzinēji vēl vismaz tuvākos gadus neizbēgami būs aktuāli.

    Skaidrs, ka šādas izmaiņas izsaukušas dažādas reakcijas – autobūves pārstāvji norāda, ka jauni izmešu standarti nozīmē ieguldīt naudu citur, lai gan šo finansējumu varēja izmantot elektrifikācijas projektiem. Klimata aktīvisti tikmēr steidz uzsvērt, ka šādi autoražotāju peļņa tiek prioritizēta pār eiropiešu veselību.

    Euro 7 standartu izziņošana vairākkārt aizkavējusies un tajos veiktas izmaiņas, savukārt šobrīd izskan ziņas, ka oficiāli šie standarti beidzot tiks publicēti 9. novembrī.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma