Web Analytics
More
    Reklāma

    “Amazon” draud 1 miljards dolāru sods par pircēju mudināšanu iegādāties savus produktus

    Jaunākie raksti

    Ar nepatikšanām saistībā ar negodīgu konkurenci saskāries e-komercijas gigants “Amazon“. Uzņēmumam, iespējams, būs jāsamaksā 900 miljoni mārciņu jeb viens miljards ASV dolāru par dominējošā stāvokļa tirgū ļaunprātīgu izmantošanu, ar viltīgiem trikiem liekot pircējiem izvēlēties “Amazon” preces.

    Tiek ziņots, ka patērētāju tiesību aizstāve Džūlija Hantere plāno celt kolektīvo prasību to Lielbritānijas pilsoņu vārdā, kuri veikuši pirkumus “Amazon” mājaslapā kopš 2016. gada oktobra. Norādīts, ka uzņēmums pārkāpis konkurences likumu, izmantojot “slepenu un sev labvēlīgu algoritmu”, lai reklamētu savus produktus. Lai to panāktu “Amazon” izmantojis rīku “Buy Box”. Hantere skaidro, ka “Buy Box” neiesaka produktus, balstoties uz cenu un kvalitāti, bet gan automātiski dod priekšroku precēm, ko pārdod pats “Amazon”. Citi pārdevēji, lai arī cik lielisks būtu viņu piedāvājums, tiek izslēgti no ieteikumu saraksta.

    Reklāma

    Paredzams, ka šī prasība pret “Amazon” tiks iesniegta līdz mēneša beigām Londonas Konkurences apelācijas tribunālā. Lai izmeklēšana tiktu turpināta, tribunālam šīm prasība jāapstiprina.

    Jāpiezīmē, ka “Amazon” saskaras ar līdzīgām apsūdzībām arī Eiropā un citur. Piemēram, uzņēmums atteicies aprakstīt savu produktu meklēšanas sistēmu Austrālijas konkurences regulatoram, līdz kuram nonākušas sūdzības par lielajām tirgus platformām, kas izmanto shēmas, kuras mudina pircējus iegādāties iekšēji ražotus produktus.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ddd
    23.10.2022 19:46

    da sitie monstri dara visadas cucigas lietas. Ja tev ir labs produkts, tavu produktu nokopēs un tevi nobanos, lai viniem nav konkurences utt

    Biteme
    23.10.2022 20:55
    Reply to  ddd

    Un kas pie tā vainīgs? Tie paši pircēji, kas ietaupījuma un ērtību dēļ pērk no tiem pašiem mūdžiem, kas savukārt liek šoferiem čurāt pudelēs un uzmana, lai pircēji pirktu viņu produktus, nevis Pētera inovatīvo produktu, kas turklāt ir vegāns, ētiski ražots un iespējams, ir pat lētāks. World is fucked up, eh?

    Janis
    23.10.2022 21:37

    Un kurš saņems to miljardu? Sadalīs pa klientiem, kuri pirka tos produktus?

    Reklāma