Franču autoražotāja Renault vadītājs Luka de Meo nedomā, ka elektroauto cenas drīzumā kritīsies un sasniegs parasto jeb ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto mašīnu līmeni. Šādu viedokli viņš paudis intervijā Automotive News, atrodoties Parīzes autoizstādē.
Kā galvenais iemesls šādam apgalvojumam ir izejvielu cenu kāpums – materiāli baterijām un citām mašīnas daļām pēdējo mēnešu laikā kļuvuši krietni dārgāki. Viņš norādīja, ka pirms astoņiem gadiem tika apgalvots – vienas kilovatstundas cena nokritīs līdz 100 dolāriem vai pat zemāk pēc pieciem gadiem. 100 dolāri par vienu kilovatstundu ilgstoši uzskatīta par robežu, kad elektroauto cenas būs aptuveni līdzīgas parastajām mašīnām. Šai atzīmei bija jābūt sasniegtai pirms trim gadiem, bet tas tā pa īstam nav noticis.
Neskatoties uz augstajām mašīnu cenām, Renault ir ambiciozi elektroauto plāni – tuvāko gadu laikā tiks prezentēti Renault 5 un Renault 4 elektriskie modeļi, kas ir mūsdienīga versija par diviem no uzņēmuma klasiskajiem modeļiem. Šie modeļi būs veidoti uz platformas, kas domāta izmēros mazākiem modeļiem, bet tās izmaksas esot par 30-35% mazākas nekā platformai, kas tiek pielietota Megane E-Tech Electric gadījumā.
Renault vadītājs skaidro, ka franču autoražotāja elektriskie modeļi tik un tā maksās ievērojami vairāk nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. “Mēs varam izstrādāt labāku bateriju ķīmiju, uzlabot elektroniku, bet visi ieguvumi tiek dzēsti, ja pusgada laikā kobalta cena ir dubultojusies,” saka de Meo.
Viņš skaidro, ka 80% no baterijas cenas šobrīd sastāda izejvielu izmaksas, savukārt milzīgi lielas baterijas ar 150-200kWh ir bezjēdzīgas. Lai ražotāji varētu samazināt bateriju ietilpību, krietni jāuzlabojas uzlādes infrastruktūrai un uzlādes ātrumam, jāmainās arī braucēju paradumiem. Renault plāns paredz pilnīgu pāreju uz elektroauto līdz 2030. gadam, tomēr de Meo uzsver – beigu beigās tirgus un klienti noteiks vai tas tiešām notiks.
Runājot par cenām un izmaksām, esmu radījis rīku, kas ļauj modelēt un salīdzināt cenas starp auto ar iekšdedzes dzinēju, hibrīdu un elektroauto – ceru ka būs noderīgs. http://www.evchart.lv
Paldies! Twitterī iemetu saiti uz šo kalkulatoru un redzu, ka tur cilvēkiem ir daži jautājumi/ieteikumi, kas var palīdzēt uzlabot šo rīku: https://twitter.com/krizdabz/status/1583348257517752320
Paldies, centīšos ieklausīties tautas padomos un viedoklī :)
Mjā, kopš ārpus mājas uzlādes cenas pacēla vairāk kā 3x, ārpus pilsētu braucieni ir ērtāki ar Plug-in, un procesā pazaudē vien pāris eiro vai tuvu līdzīgi izbrauc.
“visi ieguvumi tiek dzēsti, ja pusgada laikā kobalta cena ir dubultojusies”
Vai tad mēs nenodamies drošākā un lētākā LFP bateriju virzienā?
“Renault vadītājs apšauba, ka elektroauto cenas kritīsies līdz parasto auto līmenim” – runāju ar Renault vadītāju Arvīdu, viņš arī taksists – teica ka kritīšoties gan. Nevar saprast, kurš lielāka autoritāte.
Pieņemu, ka vadot kompāniju, vairāk vai mazāk zini par materiālu iepirkumiem tuvākajos 5 – 10 vai pat 25 gados.
tu vari zināt tikai par izmaksu griestiem, kas iekalkulēti plānos. Bet Tu neko nevari zināt par piemēram, Krievijas agresīvo politku, kuras rezultātā energoresursu cenas visā Eiropā uzlēkušas neiedomājamos augstumos.
Ņemot vērā kā cenas pēdējās desmitgades laikā ir kāpušas automašīnām kā tādām un turpina kāpt, tas tomēr varētu notikt… Pēc 10 gadiem arī auto ar iekšdedzes dzinēju jau varbūt būs cenās vidēji uzkāpuši līdz 60-80k. Tai pat laikā būs saceltas masveida akumulatoru ražotnes un pārveidotas autorūpnīcu iekārtas elektroauto ražošanai. domāju ka nepaies ne 10 gadi kad starpība izlīdzināsies.
Kur ņems tik daudz kobalta un litija akumulatoriem?
Kur ņems elektrību, kad visi miljardi EV tiks vakarā pieslēgti pie lādekļiem ?
Cenas kāpj dažādu iemeslu saistītas, viens no lielākajiem iemesliem ka nauda zaudē vērtību. Tirgus prasa kvalitatīvākus auto, ilgtermiņa noma kļūst arvien populārāka, ļaujot dīleriem fokusēt cilvēku uzmanību uz mēneša maksājumu nevis kopsummu, tādā veidā pārdodot dārgākus auto vai uzblīdušu servisu paketi.