Web Analytics
More
    Reklāma

    Rolls-Royce oficiāli izrāda elektrisko Spectre, sākot zīmola elektrisko ēru

    Jaunākie raksti

    Britu luksusauto ražotājs Rolls-Royce publicējis pirmos attēlus ar savu gaidāmo elektrisko modeli Spectre, tādējādi oficiāli aizsākot zīmola elektrisko ēru. Plānots, ka jaunais modelis tirdzniecībā nonāks jau nākamgad, ražotājam solot, ka sniegums būs tikpat labs, varbūt pat labāks, ja salīdzinām ar līdzšinējām mašīnām.

    Jaunais modelis izstrādāts uz Rolls-Royce radītās “Architecture of Luxury” platformas, kas nozīmē, ka šim modelim nav nekādas saistības ar mātesuzņēmumu BMW. Spectre ir tikai sākums autoražotāja elektriskajā ceļojumā – plāni paredz, ka no 2030. gada Rolls-Royce piedāvās tikai pilnībā elektriskas automašīnas.

    Autoražotāja vadītājs Tomass Millers-Otvos norādījis, ka sākumcena šim modelim būs ap 275 tūkstošiem mārciņu, taču iemetot aci Rolls-Royce bilancē redzams, ka vairums mašīnu maksā tuvāk 500 tūkstošiem britu mārciņu – tas saistīts ar iespējām ļoti plaši individualizēt savu automašīnu un klienti par to ir gatavi maksāt bargu naudu.

    Oficiālos skaitļus par mašīnas spējām ražotājs sola izplatīt nākamā gada 2. ceturksnī, kad oficiāli būs pabeigta testēšana, taču uzņēmuma pārstāvji uzskata, ka 500 kilometri ar vienu uzlādi ir diezgan ticams rādītājs. To nodrošinās 120kWh baterija, kuru iespējams lādēt ar 195kW jaudu. 577 zirgspēki un 900 ņūtonmetri ir pietiekami daudz, lai Spectre spētu skrieties ar daudziem mūsdienu elektroauto, 100km/h atzīmi sasniedzot aptuveni 4,5 sekundēs. Šie skaitļi pagaidām nav oficiālie, bet gan tikai aplēses, jo Rolls-Royce turpina mašīnas testēšanu.

    Lai arī Spectre uzskatāms par idejisko un garīgo mantinieku Phantom Coupe modelim, kura ražošana tika pārtraukta 2016. gadā, tiem nav nekādas tehniskās līdzības – visi elektriskie modeļi ir pilnībā no jauna izstrādāti auto nevis pārbūvēti auto, kas bija paredzēti ražošanai ar iekšdedzes dzinēju. Millers-Otvos norāda, ka būtu bijis vienkārši pārbūvēt kādu no esošajiem modeļiem, bet ražotājs vēlējies izstrādāt auto no nulles, lai nebūtu jādomā par kompromisiem.

    Esam noskaidrojuši, ka šis ir jauns produkts, kuru pats Rolls-Royce sauc par “pasaulē pirmo ultra-luksusklases superkupeju” tirgū. Tā kā runa ir par elektrisku modeli, tad dizaineri un inženieri ir piedomājuši pie dažādām aerodinamiskajām niansēm, auto formas padarot pavisam nedaudz apaļākas un plūstošākas, tomēr mašīna nepārprotami saglabā Rolls-Royce zīmolam raksturīgos vaibstus. Ražotājs apgalvo, ka aerodinamiskās pretestības koeficents šim auto ir Cd 0,25, kas ir vienāds ar Tesla Model X un labāks nekā daudziem šobrīd aktuālajiem elektroauto. Rolls-Royce pat nedaudz pārveidoja savu motora pārsega simbolu “Spirit of Ecstasy”, lai tas pēc iespējas mazāk ietekmētu gaisa plūsmas.

    Elektroauto tradicionāli bijuši smagāki nekā ar auto iekšdedzes dzinējiem, arī Spectre nav nekāds izņēmums – auto pašmasa ir 2975 kilogrami, kas to padara par pārliecinoši smagāko Rolls-Royce modeli. Tā kā auto ir būvēts no nulles, tad inženieri šo papildus svaru ir ņēmuši vērā, auto virsbūvi padarot stingrāku, kā arī izstrādājot jaunu, šim modelim paredzētu balstiekārtas sistēmu. Ražotāja mērķis, izstrādājot mašīnu, bija nodrošināt sava veida pēctecību ar šā brīža modeļiem. Tas nozīmē, ka varam sagaidīt līdzīgas braukšanas manieres kā līdzšinējos Rolls-Royce modeļos. Bateriju šūnas ir veidotas kā daļa no mašīnas struktūras. Kopā ar citām izmaiņām, Rolls-Royce apgalvo, ka auto ir par 30% cietāks nekā citi modeļi. Bateriju izvietojums auto grīdā nozīmē, ka iegūstam pilnīgi plakanu grīdu salonā sēdošajiem, bet skaņas izolācijai izmantoti iespaidīgi 700 kilogrami izolējošā materiāla.

    Pievēršoties salonam, Rolls-Royce uzsver, ka dzīvē nav lielāka luksusa kā telpas. Tāpēc tieši uz telpas daudzumu likts uzsvars, izveidojot šīs mašīnas grezno interjeru. Lai arī mašīnai nav aizmugurējo durvju, Rolls-Royce vadītājs uzsver, ka tas ir četrvietīgs auto. Tā garums ir 5,45 metri un riteņu garenbāze 3,21 metrs, kas nozīmē, ka četriem cilvēkiem tur vietas būs atliku likām.

    Turpinot iepriekš aizsākto tematiku, Rolls-Royce arī Spectre modelī piedāvā dažādus motīvus, kurus iedvesmojušas naksnīgās debesis un zvaigznes. Piemēram, par papildus samaksu pieejami “Starlight” durvju paneļi, kuros iestrādātas 5876 miniatūras LED spuldzītes, kuru mērķis ir radīt zvaigžņu efektu. Interaktīvais panelis, kas novietots priekšā pasažierim, stāvošā auto attēlo mašīnas nosaukumu un to ieskauj apmēram 5500 zvaigznes. Inženieri pavadījuši 10 000 stundas, lai to attīstītu. Lai arī tas ir digitāls nieks, tomēr jau publicētajos preses attēlos izskatās skaisti un domājams, ka dzīvē izskatīsies vēl iespaidīgāk. Ražotājs nopietni piegājis dažādiem testiem un izturības pārbaudēm, šo mašīnu pārbaudot dažādos klimatiskajos apstākļos, uz dažādiem ceļiem, lai būtu pārliecināti, ka viss strādās kā nākas. Rolls-Royce šim modelim jau iepriekš bija paredzējis ārkārtīgi plašu testu programmu – ražotāja pārstāvji uzsvēra, ka tā ir smagākā testu programma vēsturē un tās laikā plānots veikt 2,5 miljonus kilometru, lai pārliecinātos par visiem tehniskajiem aspektiem jaunajā auto.

    Būtiski pieminēt arī dažādus funkcionālos uzlabojumus, ko sniedz jaunā elektriskā arhitektūra. Spectre būs aprīkots ar jaunās paaudzes “Spirit” multimediju sistēmu, kas savienojama ar speciāli izstrādātu “Whispers” lietotni. Tas auto īpašniekam dažādas funkcijas ļaus kontrolēt attālināti. Tāpat mašīnas īpašnieks telefonā varēs iegūt informāciju par brauciena datiem un citām lietām.

    Pēc būtības Rolls-Royce jaunās multimediju sistēmas pamatā ir BMW jaunās paaudzes sistēma iDrive 8, bet tai izmantota Rolls-Royce saskārsne. Vadītājs Millers-Otvos gan cenšas skaidrot, ka līdzība ar vāciešu mātesuzņēmuma sistēmu ir nebūtiska – “paņem labāko, kas ir un padari to vēl labāku.”

    Uzņēmuma vadība arī uzsver, ka visi nākotnes elektriskie Rolls-Royce modeļi tiks ražoti Gudvudā, Lielbritānijā, Rolls-Royce negrasoties pārcelt ražošanu uz Ķīnu vai citām valstīm.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma