Šovasar korejiešu autoražotājs Hyundai iepazīstināja ar savu jaunāko elektroauto – IONIQ 6, kas izceļas ar īpaši aerodinamisku formu. Tam, protams, ir ne tikai vizuāla, bet arī praktiska jēga, jo virsbūves forma ļauj sasniegt lielisku aerodinamiskās pretestības koeficentu Cd 0,21, kas ir mazāk nekā daudziem konkurentiem.
Lieliska aerodinamika nozīmē, ka mašīnai ar vienu uzlādi būtu jāspēj nobraukt tālāk. Tā tas arī ir – oficiālie WLTP dati liecina, ka IONIQ 6 savā efektīvākajā komplektācijā ar vienu uzlādi spēs nobraukt 614 kilometrus. Ļoti, ļoti labs rezultāts. Lai tik tālu aizbrauktu vienā piegājienā, būs jāpērk “Long Range” modelis ar 77,4 kWh bateriju, jāatsakās no pilnpiedziņas un jāizvēlas 18 collu diski. Saglabājot tādu pašu konfigurāciju, bet izvēloties 20 collu diskus, WLTP rezultāts samazinās jau līdz 545 kilometriem, kas gan arī nav maz. Pilnpiedziņas versijā ar mazajiem diskiem varēs nobraukt 583 kilometrus, bet ar lielajiem 20 collu diskiem vairs tikai 519 kilometrus.
Kā parasti, sniedzamība jeb nobraucamais attālums ir ļoti lielā mērā atkarīgs no blakusapstākļiem – gaisa temperatūra, reljefs, vadītāja braukšanas stils un vēl daudzi citi faktori ietekmē, cik tālu auto nobrauks ar vienu uzlādi. Nav noslēpums, ka WLTP cikla sniegtie rezultāti ir diezgan optimistiski un realitātē mašīnas nobrauc 20-30% īsākas distances nekā sola testa dati.
Hyundai, arī Kia, elektrisko modeļu viena no galvenajām priekšrocībām ir ātrās uzlādes iespējas – mašīnas aprīkotas ar 800V bateriju sistēmu, kas ļauj lādēties ar īpaši lielu jaudu. Izmantojot 350kW uzlādes iekārtu, no 10 līdz 80 procentiem varēs tikt aptuveni 18 minūtēs, kas ir ļoti labs rādītājs.
Tas nozīmē, ka vidējais patēriņš uz 100km ir 12.6kWh. Godīgi sakot, neticu, bet gan Bjorns pārbaudīs un, ja apstiprināsies, cepuri nost Hyundai inženieru (ne dizaineru, tas auto ir neglīts) priekšā. Ir aizdomas, ka ja akumulators būtu teiksim 60kWh, tad arī varētu aizbraukt gandrīz 540 un tās papildus 17kWh dod vairs nevis 135km klāt, bet tikai 75, padarot 77kwh variantu mazāk jēdzīgu nekā 60. Īpaši ātrās uzlādes iespēju dēļ. Papildus 17kWh ir kādi +200kg svara (ieskaitot paša akumulatora šūnas, papildus dzesēšanas kontūru un tās svaru, sildelementus, kā arī papildus auto strukturālo daļu, masīvākus piekares elementus un masīvākus bremžu diskus, suportus). Šis ir līdzvērtīgi 3 pasažieriem, kas visur vienmēr brauc līdzi vai 5 cementa maisiem. Un šaubos, ka CD 0.04 atšķirība starp Ioniq un Ioniq 6 ir pietiekama, lai kompensētu starpību masā.
Neesmu vēl nevienu pavisam smuku teardrop dizainu redzējis. Teslas 3 izskatās pec vardes no priekšpuses un pēc klasiskā baltā “sievsitamā krekla” no aizmugures. Mesedess EQS izskatās pēc veca Honda civic utt.
Hyundai dizainiem viena problēma ir, dēļ proporcijām auto bieži neizskatās labi bildēs, gaidu kad redzēšu dzīvē. Ioniq 5 likās pavisam neglīts bildēs līdz dīvē redzēju.
Tev ir īpašs krekls, kuru uzvelc pirms sist sievu? Vai sit ar kreklu? Tagad saprotu, ka tomēr ir starp mums tie, kas pretojas Stambulas konvencijas ratificēšanai.
Pag, tu tagad āksties, vai arī tiešām nezini, ka jau kādu pusgadsimtu tautā šo sauc par sievu sitēju kreklu?
Laikam šī ir tā reize, kad esmu priecīgs nebūt tik cieši saistīts ar tauta, kas nēsā sievu sitēju kreklus. Nē, pirmo reizi dzirdu. Bērnu pēršanai jums arī ir kāds īpašs apģērbs?
Tam nav īsti nekāda sakara ar sievu sišanu, bet gan satīra par wannabe kačokiem, kuriem arbūzi padusēs un, lai ienāktu pa durvīm ir jārotē pa y asi par 90 grādiem. Pēc skata viņi atgādina čaļus, kuru mīļākā nodarbe varētu būt vājā dzimuma iekaustīšana.
Nu tā, tagad esi iesvaidīts! :)
Kur tik nekulturāls cilvēks? Tas ir specifisks piegriezums bez rokām ko jau sen tautā sauc par sievu sitēju kreklu.
Tam pasīvajam gejam biteme galvenais ir izbīdit savu zilo konvenciju !
Nu, tas jau zināms – veči, kas nesit sievas, ir pasīvie geji))
Vienmēr reklamē nobrauktos kilometrus ar vienu uzlādi, bet ļoti svarīgi ir zināt, kā nobrauktais attālums mainās +30 grādos, ar ieslēgtu kondiconieri vai -20 – ar salona apsildīšanu un aukstumā samazinātu bateriju kapacitāti…
Ar sievasmāti salonā un pilnu kravu….Nu, kā mainās – attālums samazinās.
Ka samazinās, pat tītaram skaidrs. Svarīgi zināt, par cik samazinās. Nav diezko spīdošas izredzes – palikt ziemas naktī meža vidū ar tukšu baču. Iekšdedzes dzinējam salona apsilde neprasa papildus degvielu un nobraucamais attālums no tā nemainās.
Tikpat lielas izredzes meža vidū ir arī palikt ar tukšu bāku – slikta plānošana.
Ja neesi pārliecināts vai spēsi pieveikt attālumu vienā braucienā, ieplāno ceļu, kas iekļauj vismaz vienu vai divus lādētajus. Neizbrauc no mājas ar pēdējiem 10%.
Ja tuvākais lādētājs ir tālāk par vidēja akumulatora izmēru, tad man vismaz ir prieks ka tur tundrā internets pieejams.
Šobrīd rupja matemātika ir – atņem +/-100-150km (ja ir siltumsūknis) no WLTP un tas sanāks dziļas ziemas sniedzamība.
Ja nav siltumsūknis, tad dali ar 2.
– Iekšdedzes dzinējam salona apsilde neprasa papildus degvielu …
Tā vis nebūs. Apsilde + kondicionieris (lai logi neaizsvīst) palielina degvielas patēriņu. Un daļai auto tas notiek diezgan jūtami.
Vēl arī DPF izdedzinātājs kurš ieslēdzas bez jebkāda brīdinājuma un tērē papildus degvielu un neaizmirsti ka neskatoties uz to ka ir degviela bākā, tas daudz neko nedos, ja braucot kalnā sūknis degvielas vietā sāks sūkt gaisu. Beigās braukt ar pēdējiem degvielas % ir lielāks gamblings kā ar EV.
Jā, un arī neiekļauj mana senča ceļu uz skolu bērnībā abos virzienos pa kalnu augšā caur vētrām.
Tapēc tas ir WLTP sniegums nevis 101 pielietojuma kopsavilkums.