Reklāma

Volvo 2025. gadā testēšanai klientiem nodos ar ūdeņradi darbināmus kravas auto

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Zviedru autoražotāja Volvo kravas auto divīzija turpina attīstīt ūdeņraža degvielas šūnas lietošanai komerctransportā un plāni paredz, ka 2025. gadā klienti sāks testēt ar ūdeņradi darbināmus kravas auto. Šīs mašīnas lielā mērā līdzinās šobrīd pieejamajām dīzeļa kravas mašīnām, sniedzot iespēju nobraukt ap 1000 kilometriem ar vienu uzpildi.

Testi uz publiskajiem ceļiem sāksies 2025. gadā, piesaistot klientus Ziemeļeiropā, savukārt turpmāko gadu laikā testēšanā iesaistīsies Volvo klienti arī citos reģionos, mašīnai pietuvojoties sērijveida ražošanai un lietošanai. Volvo uzsver, ka šīs mašīnas būs piemērotas lietošanai reģionos, kur ir ierobežota elektroauto uzlādes infrastruktūra vai klimatisko apstākļu dēļ elektroauto lietošana ir nerentabla.

“Uzskatām, ka šie testi izcels potenciālu, kas piemīt ar ūdeņradi darbināmām kravas mašīnām. Testi notiks prasīgos, ļoti skarbos klimatiskajos apstākļos, kā arī notiks izmēģinājumi ar kravām, kas sasniedz pat 65 tonnas,” stāsta “Volvo Trucks” produktu vadības viceprezidente Džesika Sandstroma.

Volvo mašīnas izmanto divus degvielas šūnu komplektus, kas kopā attīsta 300 kW jaudu, savukārt ūdeņraža uzpilde šīm mašīnām prasa mazāk nekā 15 minūtes. Volvo arī lieliski apzinās šīs tehnoloģijas galvenos klupšanas akmeņus – šobrīd faktiski nav uzpildes infrastruktūras, kā arī jārisina “zaļā” ūdeņraža ieguves jautājums, proti, kā efektīvi iegūt ūdeņradi, nelietojot fosilo kurināmo.

“Prognozējam, ka tuvāko gadu laikā strauji palielināsies “zaļā” ūdeņraža piedāvājums, jo tas būs ļoti nozīmīgs daudzu industriju centienos samazināt savu kaitīgo izmešu apjomu. Mūsuprāt, ar ūdeņradi darbināmi kravas auto tuvāko gadu laikā kļūs nozīmīgāki, lai transportētu smagas kravas lielos attālumos,” skaidro Sandstroma.

Volvo šajā projektā sadarbojas kopā ar Daimler kravas auto divīziju. Abi autoražotāji izveidojuši kopuzņēmumu, kas nodarbosies ar kravas transportam paredzētu ūdeņraža degvielas šūnu ražošanu.

AvotsVolvo
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma