Reklāma

Jaunais Volvo elektriskais flagmanis pasaules pirmizrādi piedzīvos 9. novembrī

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Zviedru autoražotājs Volvo oficiāli apstiprinājis, ka gaidāmais elektriskais flagmanis, kas būvēts kā pašreizējā XC90 pēctecis, pasaules pirmizrādi piedzīvos 9. novembrī. Par šo modeli ilgstoši baumots un arī pats autoražotājs ik pa brīdim pasvieda kādas informācijas drupačas, solot oficiālo prezentāciju vēl šogad un Volvo savu solījumu tik tiešām ir turējuši.

Autoražotājs apstiprinājis, ka jauno mašīnu sauks “EX90”, izbeidzot daudzās baumas, kā tad šis modelis sauksies. Šis ir pirmais auto, kas konstruēts uz jaunās SPA2 platformas, turklāt Volvo apgalvo, ka tas būs aprīkots ar drošības tehnoloģijām, kādas līdz šim sērijveida mašīnās nav redzētas. Elektriskā versija tiks tirgota paralēli parastajam XC90, kas būs krietni modernizēts.

Volvo jaunā platforma, kas pirmoreiz būs pieejama šajā modelī, radīta ar domu, lai tajā izmantotu gan iekšdedzes dzinējus, gan pilnībā elektriskus jaudas agregātus. Turpmāko gadu laikā šī platforma nonāks pārējos Volvo modeļos, kā arī mātesuzņēmuma Geely lietošanā. Volvo apgalvo, ka jaunā platforma sniegs jaunas iespējas salona plašumā. Zināms, ka salonā Volvo aizvācis lielāko daļu fizisko pogu un sviru, tā vietā daudzu funkciju regulēšanu pārceļot uz lielu centrālo skārienekrānu.

Auto aprīkots ar jaunākajām, labākajām drošības sistēmām, Volvo skaidrojot, ka tās mašīnas iekšienē un ārpusē izveido “neredzamu vairogu”. Sistēma izmanto radaru un kameru kombināciju, lai labotu vadītāja kļūmes. Auto izmantos arī LIDAR radarus, kas fiksē visapkārt mašīnai notiekošo un var nodot signālus borta datoram, lai auto censtos izvairīties no briesmām, samazinot ātrumu vai apbraucot šķērsli. Volvo apgalvo, ka jaunā sistēma par 20 procentiem samazina smagu traumu un nāves risku negadījumos.

Autoražotājs apgalvo, ka mašīna iemācās sava vadītāja paradumus, tādējādi auto var kontrolēt, kad vadītājs ir pievērsis uzmanību ceļam, bet kad dara kaut ko citu. Vadītājam gan būs iespēja atslēgt šīs viedās palīgsistēmas.

Skaidrs, ka visas jaunās tehnoloģijas maksā lielu naudu, tāpēc tiek prognozēts, ka šis kļūs par dārgāko sērijveida Volvo modeli, bet plašākas detaļas par cenām un citām niansēm ražotājs izklāstīs oficiālajā prezentācijā.

AvotsAutocar
Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
23.09.2022 13:56

Vienīgais kas par šo auto jāzina – jūs to nevarēsiet atļauties.

Reklāma