Spānijas galvaspilsētā Madridē izveidots viens no lielākajiem iekštelpu elektroauto uzlādes centriem Eiropā. Tā nosaukums ir “Canalejas 360”, un tas izvietots “Plaza de Canalejas” pazemes stāvā – tur atrodami 12 DC elektroauto lādētāji, kuru kopējā jauda ir aptuven 2,5 MW.
Viens no svarīgākajiem šī projekta elementiem ir četri “Circontrol Raption 400” lādētāji – kā liecina nosaukums, tie mašīnu spēj lādēt ar 400 kW jaudu, izmantojot CCS spraudni. Šajā pašā vietā pieejami arī četri lādētāji ar maksimālo jaudu 200 kW, kā arī vēl četri lādētāji, kas var sniegt 50 kW jaudu. Uzlādes centra apsaimniekotāji norāda, ka šādā veidā jebkurš klients var atrast sev piemērotāko risinājumu.
Oficiālajā preses relīzē norādīts, ka šādā veidā tiek cerēts stimulēt elektroauto lietošanu Madrides centrā. 400 kW lādētājs pagaidām ir kā izņēmums un sava veida garantija nākotnei, jo pagaidām ir ļoti maz mašīnu, kas spētu izmantot tāda lādētāja maksimālo potenciālu kaut uz īsu brīdu. Līdz šim šādi lieljaudas lādētāji, kas spēj sniegt vairāk nekā 300 kW uzlādes jaudu, plašāk izvietoti gar lielceļiem, savukārt iekštelpās šādi risinājumi ir relatīvi reti.
Jo lielākas jaudas lādētāji, jo lielāki zudumi siltuma veidā.
Arī ātrāk samazinās baterijas mūžs.
Faktiski sanāk ka lietotājs maksā par to ka elektrība pārvēršās siltumā un papildus maksā par to, ka ātrāk degradēsies baterija.
Bet toties ātrāk var uzlādēties.
Nav teikts, ka vienmēr jālādē ar pilnu jaudu. Tacu katram var pienākt brīdis, kad ātri uzlādēt auto kaut vai līdz 50% šeit un tagad būs ļoti aktuāli.
Kursors redakcija varbūt varētu apsvērt domu iegādāties rakstošajiem autoriem “Tildes biroju”.
“…kas spētu izmantot tāda lādētāja maksimālo potenciālu kaut uz īsu brīdu.”
Paldies par norādi. Raudzīsim uzlabot rakstu kvalitāti.