Ķīniešu elektroauto ražotājs BYD nopietni apsver lokalizēt ražošanu, lai labāk apkalpotu klientus Eiropā. Tas nozīmē, ka BYD vēlas ražot mašīnas Eiropā. Tuvāko mēnešu laikā vairākas BYD mašīnas nonāks Eiropā un uzsāksies tirdzniecība, bet, plānojot nākotnes iespējas, BYD domā par rūpnīcu šeit.
Mašīnas šobrīd tiek saliktas BYD galvenajā mītnes vietā Šendžeņā, bet pēc tam mašīnas tiek eksportētas uz citām pasaules valstīm. Ķīniešu autoražotājs iecerējis paplašināšanos Skandināvijā, Vācijā, Nīderlandē, Lielbritānijā un Izraēlā.
“Iespēja ražot mašīnas uz vietas Eiropā šķiet intriģējoša, ļoti nopietni apsveram dažādas lokalizācijas iespējas. Pašlaik mums nav konkrētu plānu, tikai sākam pētīt šo tirgu, saprast klientu vēlmes un prasības. Ja izveidosim stabilus pamatus, tad arī lemsim par rūpnīcu šeit uz vietas,” saka Braiens Jangs, BYD Eiropas nodaļas pārstāvis.
BYD cer atņemt tirgus daļu Tesla, uzskatot, ka viņu piedāvātie modeļi ir konkurētspējīgi un veidoti tā, lai pārspētu Tesla ražojumus. Tesla gan ir būtiskas priekšrocības – viņi mašīnas Eiropā tirgo nu jau ilgu laiku, ražotājam ir izveidojusies zināma klientu bāze un reputācija, turklāt tagad Tesla mašīnas ražo Vācijā. Rūpnīcas izbūve ļautu saīsināt piegādes termiņus, kā arī samazinātu loģistikas izmaksas.
Ļoti labi, jo vairāk ražotāju, jo lielāka konkurence un patērētājam lielākas izvēles iespējas!
Ar vienu piebildi: tas ir labi, kamēr šos pasākumus finansiāli nebalsta Ķīnas valdība.