Reklāma

Nepieredzēts karstuma vilnis Ķīnā rada galvassāpes autoražotājiem un detaļu piegādātājiem

Foto: Zhong Guilin/VCG

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Ķīnas dienvidrietumu daļā jau divus mēnešus turpinās ārkārtīgi spēcīgs karstuma vilnis, ko pētnieki sauc par ārkārtēju, cilvēces vēsturē līdz šim nepieredzētu dabas parādību – gaisa temperatūra Čuncjinas pilsētā ar 30 miljoniem iedzīvotāju dienas laikā pārsniedz 40 grādus, savukārt vienā no pēdējām naktī temperatūra nav nokritusies zem 34,9 grādu atzīmes. Karstuma rekordi tiek laboti teju katru dienu. Ņemot vērā karstumu un sausumu, Sičuaņas provinces varasiestādes turpina ierobežot elektrības piegādes ražošanas uzņēmumiem – Sičuaņa ir liels ražošanas centrs, kur strādā daudzi autoražotāji un to piegādātāji. Uzņēmumi tiek slēgti pilnībā vai tie aicināti ievērojami taupīt elektrību. Pašreiz elektrības apgādes ierobežojumi ražotājiem ir līdz 25. augustam, taču temperatūras samazināšanās un lietus tiek prognozēts tikai septembra sākumā, tāpēc ierobežojumi, ļoti iespējams, tiks pagarināti.

Tas īpašas galvassāpes sagādā elektroauto ražotājam Tesla, jo uzņēmums gada pirmajā daļā uz ilgāku laiku bija spiests apturēt ražošanu savā rūpnīcā Šanhajā, pilsētai nonākot lokdaunā Covid-19 dēļ. Ražošana tur pamazām atguvās līdz pirmspandēmijas līmenim, taču Tesla tik un tā spiesta cīnīties ar Ķīnas “nulles Covid” politiku – tikai daži vīrusa gadījumi ir pietiekami, lai vesels pilsētas ar rajons ar vairākiem miljoniem iedzīvotāju nonāktu lokdaunā. Nenormālais karstums un ieviestie ierobežojumi draud nopietni iedragāt piegādes ķēdes un ražošanas iespējas Tesla rūpnīcā Šanhajā, turklāt šī rūpnīca ir ārkārtīgi nozīmīga Tesla biznesa sastāvdaļa.

Tiek ziņots, ka Tesla jau brīdinājusi Šanhajas varasiestādes, ka rūpnīcu apturēšana Sičuaņā ietekmē detaļu pieejamību un gaidāma ražošanas kavēšanās. Neoficiāli izskan, ka Šanhajas pašvaldības pārstāvji aicinājuši iekļaut Tesla piegādātājus priotāro objektu sarakstā, lai uz tiem ierobežojumi neattiektos vai būtu maigāki. Ķīnas iedzīvotājiem šī ideja ne visai gāja pie sirds, ko viņi nekautrējas izteikt vietējos sociālajos tīklos, piespiežot lielpilsētas politiķus atteikties no šāda aicinājuma prioritizēt atsevišķus uzņēmumus un nozari.

Sičuaņas provincē bāzēti vismaz ducis nozīmīgu Tesla piegādātāju, arī citi lieli ražošanas uzņēmumi tur apturējuši vai ievērojami ierobežojuši savu darbību, lai samazinātu elektrības patēriņu. Ierobežojumi skāruši tādus uzņēmumus kā Toyota, CATL, Apple un daudzus citus.

Problēmas Ķīnā šobrīd ir visaptverošas – karstums palielinājis gaisa kondicionieru izmantošanu, tāpēc elektrības patēriņš pieaudzis par 25%, salīdzinot ar šo pašu laiku pirms gada. Otra problēma ir sausums – 80% Sičuaņas provinces elektrības nodrošina hidroelektrostacijas, taču sausuma dēļ upēs krietni krities ūdens līmenis, daļēji izžuvusi ir arī viena no pasaules garākajām upēm Jandzi, kas ir svarīgs kuģošanas ceļš un uz tās atrodas arī HES, dabas katastrofai radot apokaliptiskas ainas provinces lielākajās pilsētās. Tirgus analītiķi prognozes ir skarbas – ja ierobežojumi tuvākajā laikā netiks atcelti, tas radīs ļoti smagas sekas starptautiskajās piegādes ķēdēs, kas varētu būt vēl dramatiskākas nekā Covid radītās problēmas.

AvotsFortune
Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
bobis
30.08.2022 23:48

Stress.

Reklāma