More
    Reklāma

    Autoražotāji saskata inflācijas radītus “brīdinājuma signālus” un satraucas par pieprasījuma kritumu

    Jaunākie raksti

    Autoražotāji Eiropā un Ziemeļamerikā ziņo par mazāku pieprasījumu pēc jaunām mašīnām. Tirgus analītiķi norāda, ka šā brīža inflācijas apstākļos cilvēki ir piesardzīgāki ar saviem finanšu līdzekļiem, atsakoties no tādiem lieliem pirkumiem kā auto, tā vietā turpinot lietot savu līdzšinējo mašīnu un pietaupot naudu citām lietām.

    Gaidīšanas laiks jauniem pasūtījumiem pamazām krītas, savukārt iepriekš iekrātās pasūtījumu rindas pamazām tiek izpildītas. Arī autoražotājiem neklājas pārāk gludi, joprojām turpinoties pusvadītāju deficītam, tāpēc rūpnīcas daudzviet nestrādā ar pilnu jaudu. Neskatoties uz to, ražošana tik un tā apsteidz pieprasījumu. “Jaunu pasūtījum skaits krītas,” sarunā ar investoriem atklājis BMW vadītājs Olivers Cipse, norādot tieši uz Eiropu.

    Autoražotāji sevi centušies sargāt no ienākumu un peļņas krituma, paaugstinot mašīnu cenu pircējiem, taču Eiropā un Ziemeļamerikā – divos no pasaules maksātspējīgākajiem reģioniem, šobrīd valda liela inflācija, tāpēc cilvēki nav mierā maksāt cenas, kas ievērojami pieaugušas.

    Volkswagen finanšu analītiķis Arno Antlics norāda, ka pašlaik pieprasījuma kritums vērojams Eiropā un Ziemeļamerikā, ne tik ļoti Ķīnā. Pagaidām Volkswagen pasūtījumu saraksts tuvākajiem mēnešiem ir pilns, taču autoražotāja pārstāvji tik un tā ir nobažījušies par situāciju.

    Pagaidām autoražotāji izmaksu kāpumu turpina novelt uz pircēju pleciem, kas to apmaksā, pērkot mašīnas, taču Stellantis koncerna vadītājs uzsver, ka tas nevar turpināties mūžīgi – kādā brīdī klienti masveidīgi atteiksies no konkrētas mašīnas iegādes, uzskatot, ka prasītā cena ir pārāk augsta. Autoražotāji jau izskata iespējas atgriezties pie atlaižu piedāvāšanas, kā arī dažādām iniciatīvām, apmainot veco mašīnu pret jaunu, tādā veidā cenšoties stimulēt pieprasījumu. Šobrīd rietumu pasaulē valda milzīga neskaidrība gaidāmās ziemas dēļ, uztraucoties par enerģētisko krīzi Eiropā, savukārt mašīnas pirkšana daudzām mājsaimniecībām tieši enerģijas cenu dēļ var kļūt nepanesams slogs.

    Reklāma

    1 komentārs

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    davix
    05.08.2022 10:28

    Šis ir labais – “Autoražotāji sevi centušies sargāt no ienākumu un peļņas krituma, paaugstinot mašīnu cenu pircējiem” un tajā pašā laikā satraucas par pieprasījuma kritumu. Krīzi nevar pārvarēt, ja tās radītās sekas grib novelt tikai uz vienas puses – pircēju pleciem. Tirgus ir pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars. Arī tirgotājiem ir jāuzņemas sava krīzes daļa uz sevīm. Tad nebūs jāsatraucas par pieprasījuma kritumu.

    Reklāma