Reklāma

Autoražotāji saskata inflācijas radītus “brīdinājuma signālus” un satraucas par pieprasījuma kritumu

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Autoražotāji Eiropā un Ziemeļamerikā ziņo par mazāku pieprasījumu pēc jaunām mašīnām. Tirgus analītiķi norāda, ka šā brīža inflācijas apstākļos cilvēki ir piesardzīgāki ar saviem finanšu līdzekļiem, atsakoties no tādiem lieliem pirkumiem kā auto, tā vietā turpinot lietot savu līdzšinējo mašīnu un pietaupot naudu citām lietām.

Gaidīšanas laiks jauniem pasūtījumiem pamazām krītas, savukārt iepriekš iekrātās pasūtījumu rindas pamazām tiek izpildītas. Arī autoražotājiem neklājas pārāk gludi, joprojām turpinoties pusvadītāju deficītam, tāpēc rūpnīcas daudzviet nestrādā ar pilnu jaudu. Neskatoties uz to, ražošana tik un tā apsteidz pieprasījumu. “Jaunu pasūtījum skaits krītas,” sarunā ar investoriem atklājis BMW vadītājs Olivers Cipse, norādot tieši uz Eiropu.

Autoražotāji sevi centušies sargāt no ienākumu un peļņas krituma, paaugstinot mašīnu cenu pircējiem, taču Eiropā un Ziemeļamerikā – divos no pasaules maksātspējīgākajiem reģioniem, šobrīd valda liela inflācija, tāpēc cilvēki nav mierā maksāt cenas, kas ievērojami pieaugušas.

Volkswagen finanšu analītiķis Arno Antlics norāda, ka pašlaik pieprasījuma kritums vērojams Eiropā un Ziemeļamerikā, ne tik ļoti Ķīnā. Pagaidām Volkswagen pasūtījumu saraksts tuvākajiem mēnešiem ir pilns, taču autoražotāja pārstāvji tik un tā ir nobažījušies par situāciju.

Pagaidām autoražotāji izmaksu kāpumu turpina novelt uz pircēju pleciem, kas to apmaksā, pērkot mašīnas, taču Stellantis koncerna vadītājs uzsver, ka tas nevar turpināties mūžīgi – kādā brīdī klienti masveidīgi atteiksies no konkrētas mašīnas iegādes, uzskatot, ka prasītā cena ir pārāk augsta. Autoražotāji jau izskata iespējas atgriezties pie atlaižu piedāvāšanas, kā arī dažādām iniciatīvām, apmainot veco mašīnu pret jaunu, tādā veidā cenšoties stimulēt pieprasījumu. Šobrīd rietumu pasaulē valda milzīga neskaidrība gaidāmās ziemas dēļ, uztraucoties par enerģētisko krīzi Eiropā, savukārt mašīnas pirkšana daudzām mājsaimniecībām tieši enerģijas cenu dēļ var kļūt nepanesams slogs.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
davix
05.08.2022 10:28

Šis ir labais – “Autoražotāji sevi centušies sargāt no ienākumu un peļņas krituma, paaugstinot mašīnu cenu pircējiem” un tajā pašā laikā satraucas par pieprasījuma kritumu. Krīzi nevar pārvarēt, ja tās radītās sekas grib novelt tikai uz vienas puses – pircēju pleciem. Tirgus ir pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars. Arī tirgotājiem ir jāuzņemas sava krīzes daļa uz sevīm. Tad nebūs jāsatraucas par pieprasījuma kritumu.

Reklāma