Ķīniešu elektroauto ražotājs BYD paziņojis, ka jau šā gada nogalē tas plāno ienākt Eiropas tirgū, piedāvājot savas mašīnas Vācijā un Zviedrijā. Šāds uzņēmuma paziņojums seko tikai 10 dienas pēc tam, kad BYD izziņoja ienākšanu Japānas tirgū.
Šis ir viens no lielākajiem autoražotājiem Ķīnā, kas pērn saražoja 320 tūkstošus elektrisko mašīnu, savukārt šā gada pirmajā pusē uzņēmums ziņo par pārdotiem 641 tūkstošiem automašīnu. Tehniski BYD jau ienāca Eiropā 2020. gadā, kad Norvēģijā tika prezentēts “Tang” modelis. Autoražotājs savas mašīnas Vācijā un Zviedrijā tirgos sadarbībā ar “Hedin Mobility Group”, kas nodrošinās gan tirdzniecību, gan apkopes.
Plānots, ka dīleris izveidos tirdzniecības vietas abu valstu lielākajās pilsētās, lai klienti klātienē var iepazīties ar piedāvājumu. Plānots, ka pirmā šāda vieta jau oktobrī tiks atvērta Stokholmā. Plānots, ka tirdzniecība sāksies oktobrī, bet pirmās mašīnas klientus sasniegs gada pēdējā ceturksnī un nākamā gada pašā sākumā. Pagaidām gan nav izziņots, kuri BYD modeļi un kādās komplektācijās tiks piedāvāti Eiropā. Tiek solīts, ka šī informācija tiks atklāta septembrī.
Atļaušos precizēt, BYD “tehniski” ir ienācis Eiropā jau sen!
Ar vieglajiem auto – Nīderlande 2011, UK 2013, Beļģija 2014 (https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_e6).
Ar autobusiem jau 1998…
Fakts, ka BYD paplašinās savu auto pieejamību Eiropā ir ļoti pozitīvs.
Spriežot pēc auto cenām Ķīnā, tad BYD var radīt nopietnu konkurenci daudziem elektroauto ražotājiem.
Mums atliek gaidīt septembri, tad redzēsim, kurus modeļus reāli piedāvās…
Cena, cena….pērkot jaunu produktu, kas tehnoloģiski vēl nav stabilizējies, es dotu priekšroku stabiliem spēlētājiem. Ķīnieši grib būt Eiropas turgū, bet gribēšana un varēšana ir dažādas lietas. Spriežot pēc telefoniem, ķīnieši māk radīt pirmo iespaidu, bet rokot dziļāk atklājas neglaimojoša patiesība.
Saprotams, es neiebilstu ja kāds par savu naudu pērk ķīniešu e-auto.
Protams cena ir svarīga un arī stabilitāte – pilnīgi piekrītu.
Ja runājam par Ķīnas jaunuzņemumiem Tavs komentārs ir vietā.
BYD gadījumā ir vēl jautājums, kuram ir lielāka pieredze EV jomā (BYD vai Eiropas “Lielajiem auto ražotājiem”)…
Cik zinu BYD savu pirmo speciāli būvēto EV uzprojektēja un sāka ražot pirms Teslas Model S startējot ar pietiekami ietilpīgu akumulatoru, ietilpīgu auto un ar V2L, V2V un V2H funkcijām (par kuru esamību daudzi uzzin tikai pēdējos gados).
Šķiet šobrīd BYD EV pārdošanas apjomu ziņā pasaulē ir pirmajā 3-niekā.
Laiks rādīs kā izvērtīsies situācija EV tirgū. Nebrīnīšos, ja drīzumā, kad runāsim par EV galvenie pieminētie uzņēmumi būs Tesla un BYD.