Šā gada jūnijā Eiropā reģistrēts mazākais pārdoto vieglo auto skaits kopš 1996. gada jūnija – visā Eiropā reģistrētas 1,06 miljoni jaunas vieglās automašīnas. Daži autoražotāji ziņo par milzīgiem pārdošanas rādītāju kritumiem – atsevišķos gadījumos pārdošanas apjomi kritušies pat par 50%, salīdzinot ar citiem gadiem.
Viens no neveiksmīgākajiem lielajiem ražotājiem jūnijā bijis Volkswagen koncerns, kas šogad jūnijā pārdeva par 25% mazāk mašīnu nekā pērnā gada jūnijā. Katastrofāls mēnesis arī Volvo, kas pārdeva par 47,9% mazāk mašīnu.
Iemesli šādai situācijai ir tie paši, kas pēdējos divos gados – Covid-19 uzliesmojumi, inflācija un dzīves dārdzības palielināšanās, kā arī nedrošība par nākotni cilvēkiem liek pārdomāt plānus un nesasteigt ar lieliem pirkumiem kā jauns auto. Problēmas bijušas arī autoražotāju pusē – joprojām problēmas sagādā pusvadītāju trūkums, kā arī trūkst citu nepieciešamo daļu, piemēram, vadu. Četros lielākajos Eiropas tirgos – Spānijā, Vācijā, Itālijā un Francijā – vērojams jaunu auto reģistrāciju kritums.
Kad uz auto jāgaida gadu vai vairāk, tas nav baigi motivējošs faktors.
Tā arī nesapratu, cilvēki nepērk mašīnas vai vnk nav auto ko pirkt ⁉️