Reklāma

Baltijas pirmizrādi piedzīvo elektriskais Volkswagen ID.5

Jaunākie raksti

Kā pasargāt sevi finanšu satricinājumu gadījumā? (video)

Brīžos, kad notiek finanšu tirgus satricinājumi, ir svarīgi padomāt par savu finansiālo drošību, lai gadījumā, ja ģimeni piemeklē nelaime...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #481 (06.10.2022)

6. oktobra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu...

Logitech G502 X Plus peles un G PowerPlay peles paliktņa apskats

Logitech G502 X Plus pele ir viena no trim nesen izziņotām G502 X sērijas spēlēm paredzētām pelītēm. Sērijā ietilpst G502...

“Instagram” parādīsies vairāk reklāmas

Jūlijā jau ziņojām par "Meta" sliktajiem otrā ceturkšņa finanšu rezultātiem, kad pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē tā ieņēmumi bija...

Xiaomi piedāvā budžeta klases Redmi Pad planšetdatoru

Xiaomi izziņojis budžeta klases planšetdatoru Redmi Pad, kas ir aprīkots ar 90 Hz ekrānu un maksās ap 279 eiro....

Moller Baltic Import Apmācību centrā Babītē savu pirmizrādi piedzīvoja pilnībā elektriskie Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX modeļi. ID.5 sākuma cena Latvijā ir 55 927 eiro, bet ID.5 GTX – 64 584 eiro.

Jaunais Volkswagen ID.5 ar aizmugures riteņu piedziņu ir pieejams ar 128 kW (174 ZS) vai 150 kW (204 ZS), savukārt pilnpiedziņas ID.5 GTX ar 220 kW (299 ZS). Katram no šiem auto ir izteikts raksturs, apvienojot Volkswagen ID. saimes īpašības unikālā dizainā, kas ir gan elegants, gan izteiksmīgs. ID.5 nodrošina plašuma sajūtu, kā arī sniedz plaša spektra novatoriskus risinājumus.

ID.5 ir balstīts uz Volkswagen modulārās elektriskās piedziņas (MEB) platformas, nodrošinot vairāk vietas salonā. ID.5 garums ir 4,60 metri, savukārt riteņu bāze – 2,77 metri, pateicoties kam automobiļa interjers ir ievērojami ietilpīgāks. Tajā ir tikpat daudz vietas, kā augstākas klases iekšdedzes dzinēja SUV. ID.5 ir universāls un elastīgs elektrisks apvidus auto – tam ir izteiksmīga jumta līnija un tas pārsteidz ar plašuma sajūtu, lielu telpu virs galvas pat pasažieriem otrajā sēdekļu rindā. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu novietojuma, bagāžas nodalījuma ietilpība mainās no 549 līdz 1 561 litram. Kā papildaprīkojums ir pieejams elektrisks bagāžnieka vāks un elektriski nolokāms sakabes āķis.

Visās ID.5 versijās ir pieejams liels un garām distancēm piemērots akumulators ar 77 kWh enerģijas ietilpību (neto). Tas ļauj ID.5 Pro un ID.5 Pro Performance modeļiem sasniegt līdz pat 544 km nobraukumu (WLTP). Akumulatoru izvietojums centrā zem salona pasažieru daļas nodrošina zemu smaguma centru un līdzsvarotu asu slodzes sadalījumu. Pilnpiedziņas modeļa ID.5 GTX plānotais nobraukums ar vienu uzlādi ir līdz 518 km (WLTP). ID.5 flagmanis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs un sasniedz 180 km/h maksimālo ātrumu.

Kad ID.5 modeļi ar 77 kWh akumulatoru ir pieslēgti pie līdzstrāvas uzlādes stacijas ar atbilstošu jaudu, to maksimālā uzlādes jauda sasniedz 135 kW salīdzinājumā ar iepriekšējo 125 kW maksimālo jaudu, lādējot diapazonā no 5 % līdz 80 % SOC (uzlādes stāvoklis). Pateicoties tam uzlādes laiks ir samazināts līdz pat līdz 9 minūtēm salīdzinājumā ar iepriekšējo uzlādes laiku. Tas nozīmē, ka ID.5 no 5 % līdz 80 % tiek uzlādēts 29 minūtēs, savukārt ID.5 GTX – 36 minūtēs, ļaujot nobraukt attiecīgi 390 km vai 320 km.

Standarta aprīkojumā ID.5 ir pieejams gan braukšanas joslu asistents Lane Assist, gan satiksmes uzraudzības sistēma Front Assist. Papildaprīkojumā pieejamā Travel Assist sistēma ar Swarm datiem atvieglo daļēji automatizētu sānu un garenvirziena vadību visā transportlīdzekļa ātruma diapazonā, kā arī pirmo reizi piedāvā asistētu joslu maiņu uz šosejas (no 90 km/h). Ja ir pieejami anonīmi Swarm dati no citiem Volkswagen transportlīdzekļiem, Travel Assist ar Swarm datiem spēj izmantot tikai vienu identificētu ceļa joslas marķējumu, lai noturētu transportlīdzekli braukšanas joslā, piemēram, uz lauku ceļiem, kur nav centrālo ceļa joslu marķējumu. Vēl viena jauna funkcija, ar ko ir unikāls ID. saimes jaunpienācējs, ir atmiņas funkcija automātiskai automobiļa novietošanai stāvvietā līdz pat 50 m, kas ir iepriekš saglabāta sistēmā.

Uzlādes izvēlne, kas tagad skatāma 12 collu skārienekrānā, tagad ir vēl informatīvāka un ar jaunāko ID. programmatūru 3.0. Navigācijas sistēma maršruta aprēķināšanai spēj veikt inteliģentu vairāku pieturvietu maršruta plānošanu gariem pārbraucieniem, lai automobilis varētu sasniegt galamērķi pēc iespējas ātrāk.

Ar papildinātās realitātes priekšējo ekrānu Volkswagen ID.5 un ID.5 GTX modelī demonstrē jaunākās tehnoloģiju sniegtās iespējas. Šie ekrāni iekļaujas apkārtējā vidē, piemēram, navigācijas norādījumu pagrieziena bultas tiek projicētas uz vējstikla un ir integrētas uz ceļa vadītāja redzeslaukā 10 metrus priekšā automobilim, nodrošinot visdabiskāko informācijas attēlošanu.

Kad autovadītājs ar atslēgu kabatā tuvojas savam automobilim, ID.5 viņu sagaida – priekšējie un aizmugurējie lukturi “sveicina” secīgi ieslēdzoties. Tajā pat laikā projektori atpakaļskata spoguļos uz zemes izgaismo ID. saimei raksturīgo parakstu. Gan priekšējie, gan aizmugurējie lukturi aprīkoti ar jaunākajām LED tehnoloģijām. IQ. LIGHT LED matricas priekšējie lukturi ir pieejami pēc izvēles ar inteliģenti vadāmiem tālo gaismu lukturiem (standarta aprīkojumā ID.5 GTX).

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
hmmm :)
08.07.2022 12:59

“SUV. ID.5 ir universāls un elastīgs elektrisks apvidus auto”

Būtu interesanti ja notestētu, kādu apvidu šis auto var šķersot. Nenogrimstot.
Nevar taču būt tā, ka auto var škersot tikai noasvaltētu laukumu, bet dubļos nogrimst. Bet turpināt saukties par “Apvidus auto”. Tas jau gandrīz tas līdzinātos, kādam marketinga trikam…

Biteme
08.07.2022 13:16
Reply to  hmmm :)

Elastīgs auto kā gumijas šļūtene lokās, pielāgojoties reljefam un tāpēc neķeras ar apakšu un nevar uzsēsties ielokos vai pauguros.

Jānis
08.07.2022 13:11

No ārpuses smuks, bet iekšā, kā jau id3 un 4, šausmīgi neglīti.

Itanium
08.07.2022 13:46
Reply to  Jānis

Neglīts, glīts, protams, subjektīvi, bet, spriežot pēc bildēm, salons !izskatās! savai cenai neatbilstošs.

Reklāma