Reklāma

IKEA uzsāk piegādes uz mājām ar pasaulē pirmo saules enerģijas kravas velosipēdu

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Šodien, 30. jūnijā, Lietuvas galvaspilsētā Viļņā IKEA uzsāk tiešsaistes pasūtījumu piegādes uz mājām, izmantojot kravas velosipēdu, kas darbojas ar tīru saules enerģiju. Tas ir pasaulē pirmais šāda tipa kravas velosipēds, un IKEA ir pirmais zīmols Baltijas valstīs, kas testē šo inovāciju.

Saules enerģijas kravas velosipēds IKEA sniegs ilgtspējīgu transportēšanas risinājumu. Tas samazina CO₂ emisijas par 95 % salīdzinājumā ar kravas mašīnām un par 65–70 % salīdzinājumā ar citiem tirgū pieejamiem kravas velosipēdiem.

“Ilgtspēja ir viens no IKEA pamatprincipiem un stratēģiskajiem virzieniem. Tas ir mūsu mērķis visās  uzņēmuma darbības jomās, sākot no produktu izstrādes līdz atbildīgai resursu izmantošanai un ikdienas procesiem. Mūsu mērķis – videi draudzīga uzņēmējdarbība – nosaka arī mūsu darba principus un iekārtu izvēli. Tāpēc meklēt videi draudzīgas inovācijas pēdējā preču piegādes posmā bija loģisks solis. Piegādājot pasūtījumus ar saules enerģijas kravas velosipēdu, mēs ne tikai rūpējamies par tīrāku vidi, bet varam arī vieglāk pārvietoties pilsētas centrā un būt pieejamāki vēl vairāk cilvēkiem,” saka Mindaugas Černius, IKEA Preču aprites nodaļas vadītājs Baltijas valstīs.

Šajā sezonā daļa no IKEA tiešsaistes veikalā iegādātajiem pasūtījumiem ar svaru līdz 30 kg 10 km rādiusā no IKEA Viļņas veikala tiks piegādāti ar saules enerģijas kravas velosipēdu. Maksimālais pārvadājamais svars ir 150 kg. Gandrīz 60 % no IKEA produktu klāsta tagad būs iespējams pārvadāt “zaļi”. Tas nodrošinās lielāku elastību un sniegs iespēju klientiem dot savu ieguldījumu vides aizsardzībā.

Pašuzlādējošās ierīces ir mūsu nākotne

Saules enerģijas kravas velosipēdu SunRider ir radījis Nīderlandes uzņēmums “Need The Globe B.V.”, kas viens no pirmajiem attīsta šo virzienu Eiropā. Tā mērķis ir izveidot ekonomiku, kas nebalstās uz fosilo degvielu, un panākt, ka pēc iespējas vairāk cilvēku brauc ar velosipēdiem, kuru akumulatori tiek uzlādēti ar tīru enerģiju.

“Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem ir devusi daudzsološus rezultātus ceļā uz globālajiem nulles emisiju mērķiem. Taču šobrīd lielāko daļu enerģijas akumulatoru uzlādei joprojām iegūst no fosilā kurināmā, tādējādi aizvien radot CO₂ emisijas. Šis saules enerģijas kravas velosipēds ir unikāls ar to, ka tā akumulatoru autonomi uzlādē tīra saules enerģija. Ikdienā saules paneļi nodrošina vidēji 65–70 % no piegādēm nepieciešamās enerģijas, bet saulainās dienās – līdz pat 100 %,” saka viens no kravas velosipēda radītājiem Kriss van Hauts (Chris van Houdt).

Viņaprāt, saules enerģijas izmantošana furgoniem, vieglajām automašīnām, ēkām, velosipēdiem turpinās pieaugt. Nākotnē arvien vairāk izmantos saules paneļus, kas lielākoties vai vismaz daļēji uzlādēs akumulatorus ar tīru enerģiju.

“Nodrošināt ilgtspējīgus un rentablus risinājumus preču piegādes posmā, vienlaicīgi apmierinot klientu vēlmes, ir izaicinājums. Uzņēmumi meklē efektīvākus un videi draudzīgākus loģistikas un transportēšanas pakalpojumus. Saules enerģijas kravas velosipēds sniedz ilgtspējīgu transportēšanas risinājumu, samazina fosilās enerģijas patēriņu, un ir solis pretim pašuzlādes ierīču lietošanai nākotnē. Turklāt tā var uzlabot mobilitāti pilsētas centrā un vieglāk novietot automašīnas. Neatkarība no elektrotīkla vai bateriju nomaiņas, padara velosipēda lietošanu pavisam vienkāršu,” saka Kriss van Hauts.

15 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
15 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
30.06.2022 23:20

Viss ir forši, bet jāatrod vēl kādu, kas ar to velosipēdu gribēs braukt! Kaut kā neredz daudz Bolt un Wolt kurjerus ar velo. Ja nu vienīgi kāds velo sportists tādā veidā trenēs fizisko formu.

Biteme
30.06.2022 23:50
Reply to  Skābene

Tiklīdz būs ierobežojumi smirdauto iebraukšanai kādos pilsētas apgabalos, tā šādi kravas velo savairosies lielā ātrumā. Tagad par šāda cenu nopērk ICE dranduļetu, kas pirkuma brīdī ir lētāks un vēl paliek uzturēšanai.

Skābene
01.07.2022 08:20
Reply to  Biteme

Es uz to skatos caur darbinieka prizmu. Ja tu esi mēbeļu piegādātājs un tu ar to pelni naudu, tad ar velo tu ne vella nenopelnīsi. ICE vai EV busu piekrauj pilnu un izvadā max daudz kravas un nopelni naudu, turklāt tev ir puslīdz komfortabli darba apstākļi, nelīst lietus uz galvas, nekrīt sniegs, ir kondicionieris. Te sanāk, ka pa visu dienu min pedāļus un aizved labi ja 1/3 daļu no tā, ko ar busu vienā piegājienā. Cik tev beigās maksās piegāde, jo algu taču gribēsies tādu pašu kā braucot ar busu, ja ne augstāku, ja darbs kļūs fiziski smagāks. Ja aizliegs… Read more »

Biteme
01.07.2022 08:55
Reply to  Skābene

Nevajag jau lielizmēra mēbeles vest ar velo, tāpat kravas lielveikalam. Kravas velo ir labs piegādes risinājums mazajiem – vienas ģimenes – veikaliem, kur piegādes vienība var būt kaste vai divas – un tad viens šāds velo viena brauciena laikā apgādā vairākus veikalus. Ir dažādi veidi, kā plānot pilsētas. Var būvēt daudzstāvenes un visi iet iepirkties lielveikalos, un var būt mazstāvu apbūve ar daudziem mazajiem veikaliem. Ja mēs dzīvojam cilvēkpūznī ielas malā, kam garām augu dienu brauc auto un pērkam pienu no Polijas – jā, piegāde ar velo neizklausās vajadzīga. Piem. cilvēkiem kas dzīvo būrīšos Dienvidu tilta galā, kur gar logu… Read more »

Skābene
01.07.2022 10:02
Reply to  Biteme

IKEA ir mēbeļu veikals, kas piedāvā velo piegādes, nevis ģimenes konditoreja, kas izvadā smalkmaizītes! :)

KKTK
01.07.2022 12:31
Reply to  Skābene

It kā jā, bet manā statistikā no IKEA kaut ko tiešām tikai auto liekamu esmu vedis mājās tikai kādā 1 no 6 apmeklējuma reizēm.

bobis
01.07.2022 10:41
Reply to  Biteme

Tadu irobezojumu nekad nebus, jo tad CSDD paliks bez darba.

Biteme
01.07.2022 11:57
Reply to  bobis

Hellō…paskaties, kas notiek pasaulē….cilvēki saprot, ka elpot atgāzes ir ne vien riebīgi, bet arī bīstami. Un strādā pie dūmiņauto skaita vai vismaz to koncentrācijas samazināšanas vietās, kur daudz gājēju. Teiksim, pilsētas centrā auto sastrēgumi ir nevis norma, bet nolaidība un aplamība.

Un CSDD bez darba nepaliks – elektriskajiem auto tāpat ir jāveic reģistrācija, TA u.c. saistītās darbības.

Skābene
01.07.2022 15:09
Reply to  Biteme

Ja jau ar tām atgāzēm ir tik briesmīgi, tad kāpēc vēl neviens nav nomiris, cepot omleti uz gāzes plīts un kāpēc nav aizliegti gāzes grili un cepeškrāsnis? :)

Krotow
01.07.2022 13:28
Reply to  bobis

Kur tad nepaliks? Varbūt beidzot sāks aplasīt ķertus skūteristus, kas brauc pālī vai pa 3 uz viena skūtera.

Rudolfs
01.07.2022 09:33
Reply to  Skābene

Nezinu kur skaties, bet centrs pilns ar Wolt/Bolt velokurjieriem.

Skābene
01.07.2022 10:06
Reply to  Rudolfs

Man tikai vienu reizi ir trāpījies kurjers ar velo, un tas pats kebabu veda 50 minūtes, atveda jau aukstu. Tie, kas ved ar mašīnām, parasti atved siltu.

bobis
01.07.2022 10:37

Velosipedu galvenokart brauka lai uzturetu fizisko formu, piemeram tapat ka kratina zurka uz ritenisa skraida.

Biteme
01.07.2022 11:54
Reply to  bobis

Da beidz. 5-10km pa Rīgu ir ideāli piemērots attālums velo. Piecīti var ar kājām aiziet, bet kopumā dēļ tāda attāluma nav vērts auto kurbulēt – ar velo vietumis būs pat ātrāk, kā ar auto. Kamēr automobilisti sēž sastrēgumos, velo jau sen gabalā vai pat galā.

KKTK
01.07.2022 12:34
Reply to  bobis

Un cik % vēlētos nedaudz viegli nodarboties ar sportu, ja tas neko nemaksātu? Ne tikai nemaksātu, bet arī ietaupītu laiku?

Reklāma