Reklāma

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem un to, ka mašīnas aprīkotas ar īpašu programmatūru, lai auto apietu izmešu kontroli tehniskajās pārbaudēs.

Prokurori norāda, ka aizdomu ēna krīt pār vismaz 210 tūkstošiem mašīnu, kas nonākušas uz ceļiem. Kopumā pārmeklēti astoņi šiem autoražotājiem piederoši īpašumi Vācijā un Luksemburgā, meklējot pierādījumus. Šo operāciju koordinēja Eiropas Savienības Padomes izveidota organizācija “Eurojust”, kas nodarbojas ar tieslietu institūciju sadarbības organizēšanu pārrobežu noziegumu atklāšanā.

Oficiālajā paziņojumā norādīts, ka programmatūru šīm mašīnām nodrošinājuši tādi autonozarē labi zināmi uzņēmumi kā Bosch un Delphi – arī šo uzņēmumu līdzdalība tiek izmeklēta. Hyundai pārstāvji tikmēr apstiprinājuši kratīšanas savos birojos, norādot, ka viņi sadarbojas ar Vācijas varasiestādēm.

Varasiestāžu rīcībā esošā informācija liecina, ka neatbilstošās mašīnas tirgotas līdz pat 2020. gadam, savukārt to programmatūra veidota tā, lai ievērojami samazinātu vai pilnībā atslēgtu kaitīgo izmešu ierobežojošās tehnoloģijas braukšanas laikā. Klienti esot informēti, ka mašīnas atbilst Eiropas Savienības prasībām, tādējādi, iespējams, tiekot maldināti.

Pastāv iespēja, ka Hyundai un Kia tiks ierauti tiesas prāvā par krāpšanos ar kaitīgajiem izmešiem, tiesa, tas atkarīgs no tā, ko izmeklētāji atradīs izmeklēšanas laikā. Paralēli tiekot izmeklēta arī atsevišķu iesaistīto uzņēmumu amatpersonu atbildība šajā lietā.

Ja tas viss izklausās šausmīgi pazīstami un kaut kur dzirdēts jau iepriekš, tad jūs nemaldāties – ļoti līdzīgs scenārijs notika Volkswagen bēdīgi slavenajā “dīzeļgeitā”. Svarīgi piebilst, ka abu korejiešu ražotāju vaina pagaidām nav pierādīta, tāpēc nesauksim viņus par vainīgiem, pirms to izdara tiesa.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma