Reklāma

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem un to, ka mašīnas aprīkotas ar īpašu programmatūru, lai auto apietu izmešu kontroli tehniskajās pārbaudēs.

Prokurori norāda, ka aizdomu ēna krīt pār vismaz 210 tūkstošiem mašīnu, kas nonākušas uz ceļiem. Kopumā pārmeklēti astoņi šiem autoražotājiem piederoši īpašumi Vācijā un Luksemburgā, meklējot pierādījumus. Šo operāciju koordinēja Eiropas Savienības Padomes izveidota organizācija “Eurojust”, kas nodarbojas ar tieslietu institūciju sadarbības organizēšanu pārrobežu noziegumu atklāšanā.

Oficiālajā paziņojumā norādīts, ka programmatūru šīm mašīnām nodrošinājuši tādi autonozarē labi zināmi uzņēmumi kā Bosch un Delphi – arī šo uzņēmumu līdzdalība tiek izmeklēta. Hyundai pārstāvji tikmēr apstiprinājuši kratīšanas savos birojos, norādot, ka viņi sadarbojas ar Vācijas varasiestādēm.

Varasiestāžu rīcībā esošā informācija liecina, ka neatbilstošās mašīnas tirgotas līdz pat 2020. gadam, savukārt to programmatūra veidota tā, lai ievērojami samazinātu vai pilnībā atslēgtu kaitīgo izmešu ierobežojošās tehnoloģijas braukšanas laikā. Klienti esot informēti, ka mašīnas atbilst Eiropas Savienības prasībām, tādējādi, iespējams, tiekot maldināti.

Pastāv iespēja, ka Hyundai un Kia tiks ierauti tiesas prāvā par krāpšanos ar kaitīgajiem izmešiem, tiesa, tas atkarīgs no tā, ko izmeklētāji atradīs izmeklēšanas laikā. Paralēli tiekot izmeklēta arī atsevišķu iesaistīto uzņēmumu amatpersonu atbildība šajā lietā.

Ja tas viss izklausās šausmīgi pazīstami un kaut kur dzirdēts jau iepriekš, tad jūs nemaldāties – ļoti līdzīgs scenārijs notika Volkswagen bēdīgi slavenajā “dīzeļgeitā”. Svarīgi piebilst, ka abu korejiešu ražotāju vaina pagaidām nav pierādīta, tāpēc nesauksim viņus par vainīgiem, pirms to izdara tiesa.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma