Pirms pāris mēnešiem īpaši efektīvais Mercedes Vision EQXX konceptauto šķērsoja Centrāleiropu, ar vienu uzlādi nobraucot vairāk nekā 1000 kilometrus. Janvārī publiski prezentētais auto bija sasniedzis šo atzīmi, kas elektroauto pasaulē pagaidām bijusi neaizsniedzama. Lai viss notiktu godīgi, testu toreiz uzraudzīja vācu autobiedrība TUV, savukārt maršruts no Zindelfingenes pilsētas Vācijas vidienē veda pāri Alpiem ar finišu Francijas Rivjērā. Pēc 1000 kilometru veikšanas Mercedes apgalvoja, ka mašīnai vēl esot bijusi rezerve, lai nobrauktu vēl kādu gabaliņu.
Tagad vācu autoražotājs veicis vēl nedaudz tālāku braucienu – Vision EQXX ar vienu uzlādi nobrauca 1200 kilometrus, pieveicot maršrutu no Štutgartes Vācijā līdz Silverstonai Lielbritānijā. Vācijas-Francijas robeža tika šķērsota netālu no Strasbūras, auto pa Francijas lielceļiem, braucot lielceļu tempā, sasniedza Kalē, šķērsoja Lamanša šaurumu un ieradās Lielbritānijā. Pa ceļam Vision EQXX iegriezās Braklijā, kur bāzēta Mercedes Pirmās Formulas komanda.
Brauciena kopējais laiks bija 14 stundas un 30 minūtes, mašīnai pa lielceļiem un vasaras temperatūrās sasniedzot vidējo elektrības patēriņu 8,3kWh/100km, kas, protams, ir fantastiski zems rādītājs. Auto aprīkots ar aptuveni 100kWh bateriju, kas pats par sevi nav nekas ārkārtējs, taču tas ir ļoti aerodinamisks – gaisa pretestība šim auto ir tikai 0,17Cd, kas ir izcils rādītājs. Tāpat autoražotājs lepojas ar inovatīvu termoregulācijas sistēmu, kas palīdz sasniegt augsto efektivitāti.
Mercedes vadītāji jau iepriekš izteikušies, ka šīs nav kosmiskas tehnoloģijas no nākotnes – lielākā daļa šajā mašīnā izmantoto risinājumu ir faktiski gatavi sērijveida ražošanai, un tiem jānonāk mašīnās tuvāko dažu gadu laikā.
Starpcitu, pēc ierašanās Silverstonā, mašīnai vēl bija pietiekami daudz elektrības, lai Mercedes “Formula E” komandas pilots Niks De Vrijs veiktu 11 apļus leģendārajā Silverstonas sacīkšu trasē, viņam pēdējās elektrības paliekas izmantojot, lai atgrieztos boksu celiņā pie komandas.
Ņemot vērā, ka Kursors 1000 km attālumu ar Kia pieveica tādā pašā laikā, pie tam, 2h un 16 min pavadot pie vada, nākas secināt, ka nekas īpašs tajā MB nav! :)
Nākas secināt, ka nav saprotams, ko tu ar to gribēji pateikt? Ka tam Mercedesam vajadzēja lidot 200km/h pa ceļu, lai parādītu kaut ko iespaidīgu?
Mercedes parādas ko var izdarīt ar lērumu naudu un tehnoloģiskajām zināšanām. Bet beigu beigās tā ir tikai mašīna. Tādu uz ceļu neieraudzīs parastam iedzīvotājam. Bet tam tā mašīna arī īsti nav domāta.
Šī mašīna ir konstruēta īpaši Vācijas autobāņiem. Pat braucot uz 200 tā joprojām būs samērā efektīva salīdzinot ar jebkuru citu el auto.
Kamēr neraksta, cik laika patērēja pitstopos, pieņemu, ka brauca bez apstājas! Ja brauca bez apstājas, tad nekādi 200km/h tur ne tuvu nav bijuši, sanāk vidēji kādi 85km/h un max ne vairāk par 130 km/h.
Tas ko gribu teikt, nav vajadzīgs nekāds ūber puper mega dārgs MB, lai mērotu šo ceļa gabalu, jo ar KIA būs tikai maķenīt lēnāk, toties pa ceļam apstāsies, atpūtīsies, uzēdīsi un neko nenokavēsi.
Citos resursos raksta, ka brauca veselas 2 dienas un max ātrums esot bijis 140km/h, ko Silverstonas trasē izspiedis Niks de Vrīss.
Tu vēl joprojām nesaproti šīs mašīnas jēgu. Tas nav domāts kā ikdienas auto. Viņi ir uzbūvējuši vienu mašīnu, kas ir līdz pēdējam optimizēta. To nav reāli visu ieguldīt ikdienas auto. Cik cilvēku būtu gatavi maksāt ntos simtus tūkstošus par šādu mašīnu. Tā mašīna ir kā eksperiments. Skatās kas strādā, kā strādā. Un kā jau minēts rakstā, skatās uz atsevīsķām lietām, ko varētu ieviest ražošanā. Bet šeit viņi tikai nopublicē, ko ir spējuši sasniegt.
Vai var precizēt nezinātājiem, kādā veidā inovatīva termoregulācijas sistēma palīdz sasniegt augsto efektivitāti? Tas domāts uz kondiškas rēķina vai kas cits, piem. baterijas dzesēšana?
Nu un formas (īpaši pievēršam uzmanību augstumam) laikam jau ir atbilde uz jautājumu “vai tik populārie paaugstinātie hečbeki – pseido suvi ir aerodinamiski”.
Un kāds būtu kWh/100km rādītājs, ja akumulators būtu uz pusi mazāks un vieglāks! :D
Tur ir jāzin Cx koefienta un masas ietekme uz patēriņu. Nu, es domāju – var uztaisīt ļoti vieglu EV, bet ar lielu gaisa pretestības koeficientu un smagāks, bet aerodinamiskāks auto vienalga varētu nobraukt tāļāk.
Atkal uzduroties kārtējam Tavam komentāram, neviļus atcerējos par savu Bobīti – bija man tāds mazs šunelis ar miniatūru urīnpūslīti, puika. Neskatoties uz ierobežoto pūslīša tilpumu (he), centās maksimāli plašu teritoriju apšpricēt, katrā stūrītī un pie katra zāles stiebra.
Video vai arī es uzskatīšu, ka mersis paātrinājās, kā gliemezis un visu ceļu karājās fūrēm aizmugurē 😒