Viens no pasaulē vadošajiem elektroauto bateriju ražotājiem, ķīniešu uzņēmums CATL oficiāli prezentējis jaunas baterijas, kas, kā apgalvo uzņēmums, ļaus sasniegt 1000 kilometrus ar vienu uzlādi. Jaunās baterijas nosauktas par “Qilin”, savukārt to ražošanu plānots uzsākt jau nākamgad.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka jaunās “Qilin” bateriju šūnas ļauj lādēties ātrāk, tās ir drošākas un arī izturīgākas nekā pašreizējās bateriju šūnas, kas sniedz acīmredzamas priekšrocības pret pašreizējām šūnām.
Biznesa analītiķi norāda, ka CATL šis ir nozīmīgs solis, lai saglabātu savu dominanci tirgū un to nostiprinātu vēl plašāk. “CATL šis ir nopietns solis uz priekšu, jo tas viņus notur inovāciju līderu statusā. Nepietiek ar to, ka spēj piedāvāt lētākās bateriju šūnas, klienti vēlas ko vairāk un tieši to CATL šeit arī piedāvā.”
Pēc oficiālā paziņojuma par jaunajām baterijām CATL akciju vērtibā Šeņženas biržā pieauga par 5,9 procentiem, sasniedzot augstāko vērtību kopš februāra sākuma. Tāpat uzņēmums piesaistījis 6,7 miljardus dolāru. Šis finansējums tiks izmantots, lai attīstību ražošanu četrās pilsētās Ķīnā.
Jebkuras baterijas pietiekamā skaitā ļauj sasniegt 1000km nobraukumu ar vienu uzlādi. Rakstā nekas nav par kWh/kg energoietilpību vai uzlādes ciklu skaitu saglabājot >80% kapacitātes un ar kādu jaudu šādu akumulatoru paku var lādēt (pieminēts, ka ātrāk), vai par darba temperatūru diapazonu (pieminēts, ka drošākas un izturīgākas), kas ļautu taupīt enerģiju dzesēšanai/sildīšanai. Vienkārši CATL ražo akumulatorus, tos sauc Quilin, ar tiem var sasniegt 1000km. Informācijas vērtība => 0.
https://www.catl.com/en/news/958.html
Forši ka kaut ko izdomā kā uzlabot, tikai realitātē visi elektroauto ar nobraucamo attālumu vismaz 400 km joprojām maksā ļoti daudz un maz pieejami, varbūt pēc kādi 5 gadi varēs tādu atļauties.
Taisnība, 400Km no vienas uzlādes joprojām maksā daudz. Es gan vienā posmā ļoti reti tik daudz nobraucu. Pārsvarā kādi 150-200 vienā virzienā un tad pēc vismaz vairākām stundām ja ne nākamajā dienā tie paši 150-200 atpakaļ, nereti arī pa starpu kādā ceļmalas vietā piestāju pēc kafijas/wc. Attiecīgi līdz šim man 400km no vienas uzlādes nebūtu noderējuši.
Nez… es dienā braucu arī 700 km, bet pilnīgi NEKAD tur kur man vajag piestāt nav neviena lādētāja. Un kafiju dzeru un čurāju tur kur vajag piestāt… bet nav lādētāju. Lādēšana būtu papildus piespiedu pietura.
Ek, ja kāds izgudrotu kā uzlādēt auto, uzčurājot tam uz baterijas…..kafija labi dzen šķidrumu, braucot vairākiem cilvēkiem vispār nebūtu jādomā kā tiks līdz galam un vēl atpakaļ!
Nu nez, tad tavs auto vairs nebūs nekāds pussijmagnēts. Smirdēs kā bomzis pie tirgus svētdienas rītā.
Paradoksālā veidā tieši pievilks pussijus – jo vairāk saražosiet, jo tālāk brauksiet!
Drosi vien so bateriju izmers ir lielaks, lai sasniegtu tadu rezultatu.