Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW oficiāli prezentē ilgi gaidīto un vēsturiski pirmo M3 Touring

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW oficiāli prezentējis M3 Touring modeli, ko klienti bija pieprasījuši ilgus gadus, bet nekad tā arī nebija saņēmuši. Auto sevī apvieno superauto cienīgus uzrāviena parametrus kopā ar 3. sērijas ērtībām un ietilpību. Šis auto ir daļa no M divīzijas 50 gadu jubilejas svinībām.

    Kā jau tas iepriekš ir vairākkārt uzsvērts, šī ir pirmā reize vēsturē, kad BMW izvēlējies radīt Touring versiju savam M3 modelim, iepriekš bijuši tikai sedani. BMW gan ir eksperimentējis un 2000. gadā tika radīts M3 Touring prototips, kas bija balstīts aktuālajā E46 paaudzes modelī, taču tas sērijveida ražošanā nenonāca un tāda auto eksistence ilgstoši nemaz netika atzīta.

    ReklāmaAdvertisement

    Jauno auto būs iespējams pasūtīt no septembra, savukārt ražošanu plānots iesākt novembrī. Auto aprīkots ar BMW S58 3.0 litru sešcilindru motoru ar divām turbīnām, tam attīstot 503 zirgspēkus, savukārt 8-pakāpju automātiskā pārnesumkārba un aktīvais M diferenciālis jaudu nogādās visiem četriem riteņiem, rūpējoties par pilnpiedziņu. Tas nozīmē, ka mašīna līdz 100km/h spēj paātrināties 3,6 sekundēs, pārspējot vienu no saviem galvenajiem konkurentiem – Mercedes-AMG C63 S. Tiesa, Mercedes modelim nākamgad plānota jauna plug-in hibrīda versija, tāpēc abi šie modeļi arī nākotnē būs nikni sāncenši.

    Neskatoties uz palielināto garumu un svaru, M3 Touring ir tikai pavisam nedaudz lēnāks kā parastais M3. Autoražotājs savu jauno modeli slavē par daudzpusību un spējām veikt ikdienas transportēšanas darbus, bet vienlaikus šis auto var sagādāt arī jautras un ļoti ātras braukšanas aktivitātes.

    BMW gandrīz izdevies panākt ideālo 50:50 izsvarojumu pa asīm, tāpat veikti nelieli balstiekārtas un stūres sistēmas regulēšanas darbi, lai pielāgotos jaunajai virsbūvei un sniegtu BMW M mašīnām raksturīgo dinamiku, veiklību un stūrēšanas precizitāti. Ja atmetam pagarināto virsbūvi un nedaudz atšķirīgo aizmuguri, tad visādi citādi M3 Touring ir identisks parastajam M3.

    Salonā šis modelis ir krietni līdzīgāks parastajai 3. sērijai, kas nupat saņēma pusmūža atjauninājumu jeb faceliftu. Salonā dominē 12,3 collu vadītāja instrumentu panelis, kā arī 14,9 collu multimediju ekrāns, abiem šiem ekrāniem izmantojot jaunāko iDrive 8 sistēmu. Protams, šeit atrodamas arī pāris norādes par sportisko sniegumu – M krāsu uzšuves, sarkana iedarbināšanas poga, par papildus samaksu varam dabūt arī oglekļa šķiedras akcentus un sēdekļus.

    Šis ir viens no pēdējiem pilnvērtīgajiem M auto, kas nebūs elektrificēts, proti, tam nebūs nekādu hibrīdsistēmu. Vēlviens tāds auto gaidāms gada turpinājumā, kad ieradīsies M2 Coupe, kas izmantos to pašu jaudas agregātu, tiesa, tas būs modificēts tā auto izmēriem un vajadzībām. Gada turpinājumā ieradīsies pirmais M plug-in hibrīds – XM krosovers, savukārt gaidāms, ka jaunais M5 izmantos V8 motoru ar hibrīdsistēmu.

    Jaunā M3 Touring cena Eiropā būs nepilni 100 tūkstoši eiro, kas nozīmē, ka cenas ziņā tas ir turpat, kur parastais M3. Pirmās mašīnas tiks saražotas novembrī, uzreiz sākoties arī piegādēm.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    27.06.2022 13:29

    Ja vien šis būtu nācis tad, kad tie bija aktuāli. Atceros Z3 M coupe! Pircēji vel pirms 20 vai pat 10 gadiem būtu sajūsmā par M3 ar shooting brake vai pilnu touring pakaļu, taču tagad, 2022-ajā gan pats M3, gan viņa neglītā jaunā redele vilina aptuveni tik pat ļoti kā veci Mustangi. Laikmetā, kad elektromotori ceļ no vietas ar “superauto cienīgiem uzrāviena parametriem” (citāts no raksta), taču neprasa apmaiņā pret to liet benzīnu par 2.15eur/litrs izslāpušam 3-litru bi-turbo dinozauram, visi šie M3 un AMG Black series šķiet baigā vakardiena.

    BTR
    27.06.2022 18:38
    Reply to  Bats

    Vakardiena tie varētu būt varavīksnes puišeļiem.

    Ir provēti dažādi elektro auto, par milzu naudām pat un pat konceptauto. Jā ātri, taču nu neviens no tiem nedod to kaifu, ko kārtīgs AMG, Camaro un daudz citi benzīna auto, tas pats Subaru Stienis dod vairāk kaifa nekā salīdzinoši lempīgie elektro.

    Pēc sintētiskās degvielas, ūdenraža degvielas u.c. ieviešanas viss tas būs aktuāls arī turpmāk.

    Biteme
    27.06.2022 23:13
    Reply to  BTR

    Īsti vīri pēc skūšanās iepliķē vaigus ar benzīnu, bet pēc dušas padusēs iešauj pa lāsei motoreļļas. Nekādas mīkstošanās!

    Tītars
    28.06.2022 14:32
    Reply to  BTR

    Diezgan līks salīdzinājums, ICE aprit teju 170 gadi. Laiks kurā tehnoloģija nestāvēja uz vietas. Komerciāli EV transportlīdzekļi, it īpaši performances EV auto ir ļoti nesens koncepts, izņemot pāris Pikes peak mēģinājumus. Dod vēl pāris gadus un pirkt degvielu, braukt ar ICE ikdienā liksies tikpat arhaiski kā iejūgt kumeļu.

    karlis
    27.06.2022 14:18

    es saprotu, ka jautājums ir lieks, un tāpat neviens tā īsti pateikt nevar. kā teikt viss uz izjūtām …
    bet tomēr .. kāds ir patēriņš vizinoties pa pilsētu, ja pieņem, ka izdodas piedabūt pie dziesmas otro turbīnu?

    Tītars
    28.06.2022 14:55
    Reply to  karlis

    Tie kas pērk šos auto, parasti patēriņus nepēta.

    Reklāma