Japāņu autoražotājs Toyota iepazīstinājis ar mājai paredzētu risinājumu energodrošības nodrošināšanai – Toyota prezentējusi “O-Uchi Kyuden System” sistēmu. Tā paredzēta, lai uzkrātu elektrību un ar to varētu nodrošināt elektroauto uzlādi vai, ja tas nepieciešams, visu mājas energopatēriņu, kamēr kāda iemesla dēļ ir elektrības piegādes traucējumi. Ražotājs uzsver, ka sistēmas izstrādē izmantota gadiem krātā pieredze, attīstot elektrificētus transportlīdzekļus, pārsvarā hibrīdauto.
Sistēmas galvenais elements ir baterija, kas spēj uzkrāt 8,7kWh elektrības un to var lādēt, piemēram, ar saules baterijām. Sistēmas spēj nodrošināt 5,5kW jaudu, kam vajadzētu būt pietiekami, lai apgādātu māju ar elektrību ārkārtas situācijas laikā. Toyota norāda, ka sistēma paredzēta funkcionēšanai no -20 līdz +45 grādiem, tādējādi to var pielietot lielākajā daļā pasaules apdzīvoto vietu. Nepieciešamības gadījumā papildus enerģiju var pasmelties arī no elektroauto baterijas.
Līdzīgas sistēmas piedāvā arī citi uzņēmumi, tostarp autoražotāji, piemēram, Tesla, kas piedāvā savu “Powerwall” sistēmu. Jaunā Toyota sistēma sākotnēji būs pieejama pasūtījumiem Japānā, bet prognozējams, ka vēlāk to piedāvās arī citviet pasaulē.
Ironiski, ka Toyota piedāvā mājas powerbanku elektroauto uzlādei, kaut pati nepiedāvā elektroauto :D
Kāpēc ironiski? Auto apkalpošana, remonti un par-un-ap auto tēma ir teju vai izdevīgāk par to ražošanu.
Lādējams hibrīds arī uzskatāms par elektroauto. Tikai ar mazu aķi.
Jēziņ (skatos uz bildi), cik reizes elektrība tiks pārveidota, kad no tās baterijas lādēs auto? :|
Cik viņi grib $ par to bateriju?
Šis te ir viens piņķerīgs pasākums. No vienas puses auto akumulators māju var piebarot ilgu laiku, bet uzlādēt auto no saules paneļiem, tīkla atslēguma gadījumā, var tikai tad, ja ir off-grid vai hibrīdā sistēma, kas nozīmē ka mājā vajag kaut kādu akumulatoru. Un tā tas apaug ar visādiem knibuļiem. Faktiski Toyota piedāvā hibrīdo sistēmu, kas ir integrēta ar Toyota auto. Visticamāk tā ir US domāta sistēma, kurai ir 1 fāze, tāpat kā Teslas Powerwall.
Cik saprotu US teslas Powerwall ir populāri tur, kur baigi lēkā elektrības tarifi. Uzlādē pa nakti, kad lētais tarifs un lieto pa dienu, kad dārgais tarifs.
Tad elektrības cenām jābūt iespaidīgām, lai būtu jēga pirkt šo verķi. To drīzāk aplūkoju kā sava veida UPS, savienojumā ar saules paneļiem., ja dienā elektrība ir tik dārga.
Vienu brīdi iekaišļojos Powerwall sakarā, bet, papētot lietas smalkāk, sapratu ka mums tas nav labākais risinājums.