Krievijas lielākais autoražotājs Avtovaz oficiāli uzsācis ražot vienkāršākus Lada automobiļus, kas vairs nav aprīkoti ar mūsdienās pašsaprotamām drošības sistēmām – auto vairs nav ABS sistēmas un arī gaisa drošības spilvenu. Auto tiek aprakstīts kā “pretkrīzes” modelis.
Lada pagaidām nav nosaukusi mašīnas cenu, taču ražotājs apgalvo, ka tā būs zemākā jaunu auto tirgū. Ņemot vērā sankcijas, auto veidots tā, lai visas detaļas maksimāli būtu iespējams ražot uz vietas, izslēdzot importa daļu nepieciešamību. Tiesa, no ārzemēm importētās detaļas nodrošināja dažādu mūsdienu elektronisko sistēmu vadību. Bez tām nāksies iztikt.
Nav arī tā, ka no mašīnas izvākts pilnīgi viss – Lada “Granta” modelim joprojām būs elektriskais stūres pastiprinātājs, elektriskie priekšējo logu pacēlāji, kā arī ISOFIX bērnu sēdeklīšu stiprinājumi. Auto ir arī centrālā atslēga, taču tas aprīkots ar mūsu laikiem netipiski maziem 14 collu dzelzs diskiem un plastmasas uzlikām.
Līdzīgas versijas tiekot gatavotas arī citiem Lada modeļiem, tostarp modernizētajai Ņiva. Pagaidām tiek ražoti tikai “Granta” eksemplāri, bet laiks, kad notiks citu modeļu atgriešanās uz konveijera līnijas, pagaidām nav zināms. Pie šādiem mēriem krievu autoražotājs spiests ķerties, reaģējot uz rietumvalstu ieviestajām sankcijām pret Krieviju pēc tam, kad krievi iebruka Ukrainā.
Jēga publicēt par Vaz, ja ražošana atkal ir pārtraukta uz nedēļu?
Ir. Vienmēr ir jēga pasmieties par ākstiem.
Par slimiem smieties nav smieklīgi ;)
Galvenais, lai nelaiž šitos ērmus iekšā Eiropā.
Mums tādi tiek iegūti, reanimējot avarējušos auto vai pakāpeniski atbrīvojot tos no liekajām sistēmām. Ja atslēdz lampiņas kompī, lai nežēlojas par amputētajām daļām, jaunais īpašnieks var pat nezināt, ka viņa auto ir antikrīzes risinājums)
Sen jau vairs nelaiž, pat tad, kad Krievijā skrūvēja pavisam jēdzīgas VW un BMW mašīnas, šeit tās nebija iespējams reģistrēt. Tas gan vairāk bija kā barjera reeksportam, lai neveidotos “nepareizā” konkurence.
Tas nebija dēļ konkurences, bet dēļ tā, ka šīm mašīnām bija zemāka kvalitāte, jo “biezie” krievijā skrūvētos sauca par mēsliem un pirka sliktajā Eiropā, jo Krievi pat vnk saskrūvēt labas detaļas nespēja kvalitatīvi. Runaja gāja par markas reputāciju Eiropā
> bet dēļ tā, ka šīm mašīnām bija zemāka kvalitāte,
Ir tāds “tipa” jurists/YT blogeris Yadrey – un viņam pirms kādiem ~2 gadiem bija sižets par to, ka, piemēram, “Kaļiņingradā saliktie BMW vispār nav BMW”, bet “analogi” (reāls tiesas iznākums) t.i. nekādas garantijas https://www.youtube.com/watch?v=pabJi1yPsjA ..
Taburetes intelektuālis / perdelis Kadiroffs varbut turpmāk izmantos šo Ladu, nevis savu baltās ādas salona Panameru? Citādi tik vārdos slavē Krievijas tehniskos “sasniegumus” un gāna rietumu labumus. Re kā Donbasā dabūja pa rīkli, tā aizmuka atpakal uz Grozniju, asti iespiedis kājstarpē.