Zviedru autoražotājs Volvo paziņojis par sadarbības uzsākšanu ar “Epic Games” – videospēļu spēlētāji šo uzņēmumu pazīst kā “Fortnite” spēles izstrādātājus. Sadarbības rezultātā taps “fotorealistiskas vizualizācijas” Volvo nākamās paaudzes elektriskajām mašīnām.
Volvo pārstāvji skaidro, ka “Epic Games” izveidos platformu, savukārt Volvo inženieri pēc tam varēs izstrādāt nepieciešamo programmatūru, lai uzlabotu lietošanas ērtību, vienlaikus nodrošinot visas drošības funkcijas, ar kurām Volvo allaž bijis izslavēts.
“Šī tehnoloģija mums sniedz iespējas izstrādāt atsaucīgu, vizuāli ļoti kvalitatīvus risinājumus, kuros varam iekļaut visdažādāko informāciju. Tas mums ļauj informāciju attēlot nepieciešamajā vietā un laikā, lai tā būtu viegli uztverama un pārskatāma,” skaidro Volvo lietošanas pieredzes vadītājs Tomass Stoviceks. Jaunajās sistēmās uzsvars būs uz drošību, kas ir Volvo reputācijas stūrakmens.
Jaunā sistēma nodrošinās uzlabojumus arī tādos aspektos kā navigācija, baterijas atlikuma parādīšana un citas informācijas sniegšana vadītājam. Sistēma tiks balstīta uz “Unreal Engine”, kas izmantots ne tikai videospēļu tapšanā, bet tam rasts pielietojums arī filmu un televīzijas industrijā.
Neviens no uzņēmumiem pagaidām oficiāli nav paziņojis, kurā mašīnā debitēs šī jaunā sistēma. Tāpat nav izziņots aptuvenais laiks, kad to varam sagaidīt. Lai arī Volvo gatavo skaistas krāsas, animācijas un citas lietas, prioritāte tik un tā saglabājas drošība, tāpēc jebkas, kas varētu novērst vadītāja uzmanību, galaversijā netiks iekļauts un pie klientiem nenonāks. Šobrīd izstrādes stadijā ir arī jaunās paaudzes Volvo mašīnu operētājsistēma, kas kļūs par pamatu visām pārējām sistēmām mašīnā.
Autoražotājam elektroauto kontekstā ir lieli plāni – līdz 2030. gadam Volvo pilnībā pāries tikai uz elektroauto ražošanu. Tāpat notiek darbs ar Northvolt pie jaunu bateriju izstrādes, kas braucienus ar vienu uzlādi padarīs garākus, savukārt uzlādi ātrāku. Volvo kādā no prezentācijām solīja līdz pat 1000 kilometriem ar vienu uzlādi, bet tā pagaidām ir tālāka nākotne, kas varētu pienākt tuvāk 2030. gadam.
Varbūt tomēr sāciet ar lielākām un lētākām baterijām? Un ātrāku uzlādi.
Priekš kam? No ekonomikas viedokļa ir muļķīgi attīstīt produktu, ko jau tagad pērk kaudamies.
Tava vecā sāpe par EV dārdzību un mazo nobraucamo attālumu ir sen zināma, bet tad, kad esi pārvarējis slieksni, un iekāpis piem. Teslā, saproti, ka arī te viss nav OK. Lielais ekrāns pavisam nav optimāls, tādēļ rodās vēlme iesaitīties sacensībā par labāko lietotāja interfeisu.
Vēlme pēc “lielakiem ekrāniem” rodas kad pamata vajadzības nodrošinātas. Līdz kam elektrisko auto ražotājiem vēl jāaug.
Nu bet kā ir no praktiskā viedokļa braukt ar lielu spīzdīgu ekrānu naktī? Vispār kaut ko uz ceļa redz? Atceros, ka Saabiem savulaik bija Nigt panel poga, kas aptumšoja visas lampiņas salonā un pat spidometru izgaismoja tikai līdz 140 km/h, lai maksimāli uzlabotu redzamību uz ceļa.
Naktī lielajam ekrānam ieslēdzas “dark mode” un ir labi.
Iebuvet televizoru masina, laba doma.
Veikt masina video sazvanisanos ar kadu ari laba doma.