Web Analytics
More
    Reklāma

    Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

    Jaunākie raksti

    Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar visu četru riteņu piedziņu un uzlādējamā hibrīda sistēmu, turklāt var lepoties ar ražotāja jaudīgākā modeļa statusu.

    Izstrādājot jauno CX-60, japāņi lielu uzmanību pievērsuši gan eksterjera un interjera dizainam, gan tehniskajiem risinājumiem. Nav aizmirsts arī par braukšanas sajūtām – lai gan automobilim ir pilnpiedziņa, izstrādātāji centušies to apveltīt ar klasiskās piedziņas modeļa raksturu.

    Reklāma

    Dizains ir nozīmīga zīmola daļa

    Lai gan automašīnu modeļi kļūst aizvien līdzīgāki cits citam un internetā nereti parādās komiski attēli, kuros dažādu marku modeļi izskatās kā tuvi radinieki, Mazda dizaineri saglabā savu īpašo dizaina valodu. Izstrādājot jauno CX-60, uzņēmums ir vadījies pēc Kodo dizaina filozofijas, kas publikai tika prezentēta pirms desmit gadiem ar modeli CX-5.

    “Patiesībā es neesmu lielu auto cienītājs. Es saprotu to praktiskumu, un man tas netraucē, taču bieži vien pastāv apgriezta sakarība starp mašīnas lielumu un vizuālo pievilcību. Tomēr man šķiet, ka Mazda ar šo uzdevumu ir tikusi galā labi. CX-60 ir patiešām liels un ietilpīgs, taču āriene ir simpātiska,” stāsta TV Auto ziņu producents Aldis Zelmenis, kurš jauno modeli izmēģinājis Portugālē.

    Pēc Mazda Dizaina nodaļas vadītāja vārdiem, izveidot liela krosovera dizainu esot bijis viens no sarežģītākajiem uzdevumiem šajā projektā, liels pārbaudījums visai komandai. Starp citu, kaut gan modelis tiek ražots Japānā, pārsvarā izstrādes darbs notika Eiropā – lai gala variants būtu pievilcīgs mūsu kontinenta pircēju acīs.

    CX-60 virsbūvei ir spēcīga, dinamiska forma ar robustu radiatora režģi, garš motora pārsegs un aizmugurē īsāks siluets. Tas ļāvis saglabāt Kodo dizaina līnijas un uzsvērt, ka jaunais krosovers veidots kā rodsters ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

    Uzlādējamais hibrīds un lieli motori

    Atbilstoši aktuālajām tendencēm modelim ir uzlādējamā hibrīdiekārta: tas ir aprīkots ar 17,8 kWh akumulatoru un 129 kW elektromotoru, kas, nepārsniedzot 100 km/h, ar elektrību ļauj nobraukt līdz 63 kilometriem. Daudzus var pārsteigt japāņu lēmums nesamazināt dzinēja darba tilpumu – šajā hibrīda sistēmā ir iekļauts 2,5 litru četrcilindru Skyactiv-G motors.

    Tas ir līdz šim jaudīgākais Eiropas tirgum radītais Mazda spēka agregāts: hibrīda sistēmas kopējā jauda ir 327 ZS, bet griezes moments – 500 Nm. Tas ļauj šim lielajam auto 100 km/h sasniegt 5,8 sekundēs un nepieciešamības gadījumā bez problēmām vilkt arī smagu piekabi. Starp citu, visi CX-60 modeļi jaudu sadala uz visiem četriem riteņiem, izmantojot pašas Mazda izstrādātu un ražotu astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

    Mazda inženieri turpina meklēt veidus, kā palielināt iekšdedzes dzinēju efektivitāti. Lai gan jaunā hibrīdsistēma ir patiesi jaudīga un tai ir lieliski degvielas patēriņa rādītāji (saskaņā ar WLTP tikai 1,5 litrs uz 100 km), vēlāk CX-60 būs pieejams arī ar jaunās paaudzes 3 litru sešcilindru e-Skyactiv-X benzīna dzinēju un 3,3 litru Skyactiv-D dīzeļdzinēju. Pateicoties modernai augstas precizitātes iesmidzināšanas sistēmai un īpaši veidotajai degkamerai, šo dzinēju termiskā efektivitāte var sasniegt pat 40%.

    “Fakts, ka Mazda ne vien nesamazina dzinēja darba tilpumu, bet pat palielina to, bija negaidīti laba ziņa. Mēs arvien biežāk redzam, ka lielas mašīnas tiek aprīkotas, jāsaka, ar smieklīgi mazu dzinēju. Skaidrs, ka tā nav brīvas gribas izpausme, tas ir saistīts ar stingrām izmešu prasībām, taču rezultātā diemžēl cieš braukšanas dinamika. Īpaši tas izpaužas uzlādējamos hibrīdos – tā kā smags akumulators ietekmē auto kopējo masu, mazajam dzinējam jāpūlas pēdējiem spēkiem, lai spēkratam piešķirtu daudzmaz normālu dinamiku. Braucot ar CX-60, patiesībā es pat nejutu, kad darbojas benzīna dzinējs un kad elektromotors, un tā ir ļoti pamatīgi izstrādāta inženiertehniskā risinājuma pazīme,” saka Aldis.

    Pieredzējušais autožurnālists arī stāsta, ka lielāka kubatūra pozitīvi iespaido dzinēja skaņu. Jaunajam modelim ir efektīva skaņas izolācija, tāpēc motora dūkoņa ir daudz nemanāmāka kā spēkratos ar minidzinēju. Un lielāka kubatūra arīdzan vairo braukšanas prieku.

    “Tik daudz, cik man ir iznācis braukt ar jaunākās paaudzes Mazda automobiļiem, varu teikt, ka tiem visiem piemīt laba vadāmība, un es to drīzāk raksturotu kā dinamisku. Braucot ar CX-60, neizbēgami rodas sajūta, ka tā ir liela mašīna, taču šasijas inženieri acīmredzot ir krietni nopūlējušies, tāpēc autovadītājs teicami jūt ceļu. Liela jauda ir būtisks faktors, taču, patiesību sakot, man svarīgāk šķiet tas, kā tā tiek pievadīta riteņiem, proti, cik efektīvi strādā transmisija. Šīs klases SUV spēkratos nevajadzētu meklēt sportiskumu, taču es melotu, ja teiktu, ka tā te nav nemaz. Es arī pārbaudīju, kā auto uzvedas viegla bezceļa apstākļos. Tests gan bija par īsu, lai izteiktu galīgu spriedumu, taču esmu drošs, ka, aprīkots ar atbilstošām riepām, CX-60 būs uzticams partneris arī sarežģītākos apstākļos uz sliktākiem ceļiem,” iespaidos pēc testa brauciena dalās Aldis.

    Spēja pielāgoties un atbalsta tehnoloģijas

    Jinba-ittai – tā Mazda dēvē sajūtu, ko vēlas sniegt autovadītājiem, un, radot jaunus modeļus, tas izpaužas inovācijās arī tehnoloģiju sadaļā. Piemēram, pietiek ievadīt sava auguma parametrus, un mašīna pati izvēlēsies piemērotāko sēdekļa un stūres stāvokli. Ja piedāvātā sēdpozīcija neapmierina, vadītājs var to noregulēt pēc saviem ieskatiem: mašīna to iegaumēs un noregulēs šādā stāvoklī ik reizi, kad konkrētais autovadītājs iesēdīsies salonā. Tas ir īpaši ērti, ja auto lieto vairāki cilvēki – tiklīdz kāds no viņiem iesēžas, sistēma atpazīst vadītāju pēc sejas un noregulē visas sistēmas atbilstoši konkrētā cilvēka iecienītajiem iestatījumiem: no sēdekļa un klimata iekārtas līdz radiostacijai un instrumentu paneļa režīmam.

    Auto ir aprīkots arī ar bezvadu Android Auto un Apple CarPlay sistēmu, un to informācija parādās 12,3 collu centrālajā ekrānā. Mūzikas cienītājiem pieejama Bose audio sistēma ar 12 skaļruņiem un trokšņu slāpēšanas tehnoloģiju.

    “Pirmo reizi iekāpis jaunajā CX-60, es gandrīz izgāzos: gribēju izvēlēties ekrānā redzamās funkcijas, pieskaroties tam. Bet pārsteigums! Instruktors paskaidroja, ka ekrāns nav skārienjutīgs! Varētu domāt, ka runa ir par senlaicīgu elektroniku, taču tas ir tālu no patiesības. Grozāmais kontrolieris uz centrālās konsoles ir intuitīvs un braukšanas laikā, manuprāt, pat drošāks. Starp citu – man nav skaidrs, kāpēc stūrējot aizliegts lietot mobilo telefonu, bet spaidīt moderno auto ekrānu ir okei. Galu galā tas pilnīgi noteikti neuzlabo braukšanas drošību. Mazda izvēlne, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem, neizskatās īpaši mainījusies, taču tā ir vienkārša un viegli uztverama, tāpēc lielas pārmaiņas arī nav nepieciešamas. Īpaša uzslava Mazda interjeristiem par neļaušanos skārienpogu modei. Vecās labās fiziskās pogas un slēdži ražotājam izmaksā dārgāk nekā skārienvirsmas, taču man personīgi tās šķiet daudz patīkamākas,” rezumē Aldis Zelmenis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma