Reklāma

Renault pārdod savus aktīvus Krievijā un turpmāk šajā rūpnīcā ražos “Moskvič” automašīnas

Jaunākie raksti

Dienvidkoreja palaidusi satelītu, izmantojot pirmo pašu radīto raķeti

Dienvidkoreja nupat spērusi nozīmīgu soli, lai kļūtu par daļu no kosmosa valstu saimes. Tiek ziņots, ka Dienvidkoreja pirmo reizi...

“Amazon” iepazīstina ar savu pirmo pilnībā autonomo mobilo noliktavas robotu

Ņemot vērā iespējamo krīzi nodarbinātības jomā, "Amazon" jo cītīgi jāstrādā pie automatizācijas un robotikas risinājumu integrācijas savās noliktavās. Šajā...

Turpinoties lielam pieprasījumam pēc Apple AirTag, varētu tikt izlaists uzlabots modelis

Apple AirTag ierīču izsekotājs tika izlaists nedaudz vairāk kā pirms gada, un izskatās, ka tas ir bijis salīdzinoši populārs,...

PCI Express 7 astoņkārt pārsniegs PCI Express 5 ātrumus

PCI Express 5.0 vēl nav nonācis pie lietotājiem datoros, kad jau PCI-SIG komiteja uzsākusi darbu pie PCI Express 7.0....

Seagate IronWolf Pro 6 TB NAS cietā diska apskats

Seagate IronWolf un IronWolf Pro sērijas diski aptver ietilpības variantus no 1 TB līdz pat iespaidīgiem 20 TB un...

Francijas autoražotājs Renault pārdevis visus savus aktīvus, kas saistīti ar biznesu Krievijā, tostarp kontrolpaketi krievu autoražotājā Avtovaz, līdz ar to Renault atstāj Krievijas tirgu.

Autoražotājs paziņojis, ka pieņemts lēmums pārdot “Renault Russia” Maskavas pašvaldībai, savukārt Renault piederošie 68 procenti daļu Avtovaz pārdoti Kremļa kontrolētam pētniecības centram, līdz ar to faktiski Avtovaz pārdots Krievijas valstij. Renault gan paturējis iespēju nākotnē atgriezties Krievijas tirgū – līgumā iestrādāti punkti, kas Renault nākamo sešu gadu laikā ļauj atpirkt Avtovaz akcijas.

“Esam pieņēmuši grūtu, bet nepieciešamu lēmumu, pieņemot atbildīgu lēmumu pret mūsu 45 tūkstošiem darbinieku Krievijā. Šis lēmums mums ļaus saglabāt Renault grupas kopējo sniegumu, vienlaikus ļaujot atgriezties Krievijā nākotnē, kad būs cits situācijas konteksts,” paziņojumā citēts Renault vadītājs Luka de Meo.

Renault nav atklājis darījuma summu, taču situācijai pietuvināts avots, kas vēlējās palikt anonīms, atklājis, ka pārdošanas cena bija simbolists viens rublis. Tas liecina, ka Renault vienkārši vēlējās atbrīvoties no jebkādas saistības ar Krieviju un Avtovaz. Darījumā iekļauta arī Renault rūpnīca Maskavā un to gan Renault nevarēs atpirkt. Ja Renault vēlēsies atpirkt savas daļas Avtovaz, tad darījuma summa, visticamāk, būs vienāda ar Krievijas ieguldījumiem šajā uzņēmumā konkrētajā laika posmā. Pērn Avtovaz pārdeva 350 tūkstošus auto, kas sastādīja 12% no visiem Renault grupas pārdotajiem auto.

Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins norādījis, ka plāns paredz Renault rūpnīcu izmantot, lai tur ražotu mašīnas ar padomju ēras “Moskvič” zīmolu – šos auto pārtrauca ražot 2001. gadā. Sobjaņins uzsver, ka tūkstošiem cilvēku nedrīkst palikt bez darba, tāpēc šogad tiks atvērta “jauna ēra Moskvič vēsturē”. Neskatoties uz to, ka Renault faktiski atdeva savu Krievijas biznesu par brīvu, autoražotajs no tā vienkārši vēlējās atbrīvoties, jo katru mēnesi tika tērēta nauda tā uzturēšanai, bet ieņēmumi bija nulle, turklāt Renault arvien vairāk izjuta sankciju sekas un starptautisko spiedienu aiziet no Krievijas – Avtovaz akciju saglabāšana kaitēja uzņēmuma reputācijai.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
17.05.2022 12:13

Varēs atkal ražot 412. moskviču.

Flare
17.05.2022 12:42
Reply to  Krotow

Analogov njetu. :D

digitalk
17.05.2022 18:32
Reply to  Krotow

vecais, labais “spainis ar skrūvēm”…

Krotow
17.05.2022 20:39
Reply to  digitalk

No rūpnīcas saņemto braucamo atkal būs jāizjauc un jāsaliek no jauna. Pa ceļam uzklājot aizmirsto pretrūsas pārklājumu un pareizi pievelkot visas skrūves.

Ne1
17.05.2022 13:03

Es kad vakar šo ziņu, kkur FB redzēju, domāju tas kāds joks. Izrādās galīgi nē…

Skābene
17.05.2022 15:21

Renault izdomāja veidu kā apiet sankcijas un saglabāt reputāciju, atstājot kāju durvīs, nevis tās aizcērtot ar lielu blīkšķi!

Biteme
17.05.2022 18:38
Reply to  Skābene

Labs veids, kā tad. Rūpnīcas varbūt nezaudēs, bet ražot kaut ko jēdzīgu, ņemot vērā ka daudz ko ievest nevarēs, diezi vai sanāks. No otras puses – vienkāršs auto ar monošprici bez LED lampām ir neizvēlīga patērētāja sapnis. Ne tur kam plīst sevišķi, ne arī dārgs remontos.

Krotow
17.05.2022 20:40
Reply to  Biteme

LED lampas tikai salona griestos vēl ir OK :)

Skābene
18.05.2022 09:05
Reply to  Krotow

Domāju, ka jaunais Moskvičs būs rebrendots ķīniešu pepelacs!

bobis
25.05.2022 09:57

Likam degradacija, franciem ari ir progress?

Reklāma