More
    Reklāma

    Renault pārdod savus aktīvus Krievijā un turpmāk šajā rūpnīcā ražos “Moskvič” automašīnas

    Jaunākie raksti

    Francijas autoražotājs Renault pārdevis visus savus aktīvus, kas saistīti ar biznesu Krievijā, tostarp kontrolpaketi krievu autoražotājā Avtovaz, līdz ar to Renault atstāj Krievijas tirgu.

    Autoražotājs paziņojis, ka pieņemts lēmums pārdot “Renault Russia” Maskavas pašvaldībai, savukārt Renault piederošie 68 procenti daļu Avtovaz pārdoti Kremļa kontrolētam pētniecības centram, līdz ar to faktiski Avtovaz pārdots Krievijas valstij. Renault gan paturējis iespēju nākotnē atgriezties Krievijas tirgū – līgumā iestrādāti punkti, kas Renault nākamo sešu gadu laikā ļauj atpirkt Avtovaz akcijas.

    “Esam pieņēmuši grūtu, bet nepieciešamu lēmumu, pieņemot atbildīgu lēmumu pret mūsu 45 tūkstošiem darbinieku Krievijā. Šis lēmums mums ļaus saglabāt Renault grupas kopējo sniegumu, vienlaikus ļaujot atgriezties Krievijā nākotnē, kad būs cits situācijas konteksts,” paziņojumā citēts Renault vadītājs Luka de Meo.

    Renault nav atklājis darījuma summu, taču situācijai pietuvināts avots, kas vēlējās palikt anonīms, atklājis, ka pārdošanas cena bija simbolists viens rublis. Tas liecina, ka Renault vienkārši vēlējās atbrīvoties no jebkādas saistības ar Krieviju un Avtovaz. Darījumā iekļauta arī Renault rūpnīca Maskavā un to gan Renault nevarēs atpirkt. Ja Renault vēlēsies atpirkt savas daļas Avtovaz, tad darījuma summa, visticamāk, būs vienāda ar Krievijas ieguldījumiem šajā uzņēmumā konkrētajā laika posmā. Pērn Avtovaz pārdeva 350 tūkstošus auto, kas sastādīja 12% no visiem Renault grupas pārdotajiem auto.

    Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins norādījis, ka plāns paredz Renault rūpnīcu izmantot, lai tur ražotu mašīnas ar padomju ēras “Moskvič” zīmolu – šos auto pārtrauca ražot 2001. gadā. Sobjaņins uzsver, ka tūkstošiem cilvēku nedrīkst palikt bez darba, tāpēc šogad tiks atvērta “jauna ēra Moskvič vēsturē”. Neskatoties uz to, ka Renault faktiski atdeva savu Krievijas biznesu par brīvu, autoražotajs no tā vienkārši vēlējās atbrīvoties, jo katru mēnesi tika tērēta nauda tā uzturēšanai, bet ieņēmumi bija nulle, turklāt Renault arvien vairāk izjuta sankciju sekas un starptautisko spiedienu aiziet no Krievijas – Avtovaz akciju saglabāšana kaitēja uzņēmuma reputācijai.

    Reklāma

    10 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    17.05.2022 12:13

    Varēs atkal ražot 412. moskviču.

    Flare
    17.05.2022 12:42
    Reply to  Krotow

    Analogov njetu. :D

    digitalk
    17.05.2022 18:32
    Reply to  Krotow

    vecais, labais “spainis ar skrūvēm”…

    Krotow
    17.05.2022 20:39
    Reply to  digitalk

    No rūpnīcas saņemto braucamo atkal būs jāizjauc un jāsaliek no jauna. Pa ceļam uzklājot aizmirsto pretrūsas pārklājumu un pareizi pievelkot visas skrūves.

    Ne1
    17.05.2022 13:03

    Es kad vakar šo ziņu, kkur FB redzēju, domāju tas kāds joks. Izrādās galīgi nē…

    Skābene
    17.05.2022 15:21

    Renault izdomāja veidu kā apiet sankcijas un saglabāt reputāciju, atstājot kāju durvīs, nevis tās aizcērtot ar lielu blīkšķi!

    Biteme
    17.05.2022 18:38
    Reply to  Skābene

    Labs veids, kā tad. Rūpnīcas varbūt nezaudēs, bet ražot kaut ko jēdzīgu, ņemot vērā ka daudz ko ievest nevarēs, diezi vai sanāks. No otras puses – vienkāršs auto ar monošprici bez LED lampām ir neizvēlīga patērētāja sapnis. Ne tur kam plīst sevišķi, ne arī dārgs remontos.

    Krotow
    17.05.2022 20:40
    Reply to  Biteme

    LED lampas tikai salona griestos vēl ir OK :)

    Skābene
    18.05.2022 09:05
    Reply to  Krotow

    Domāju, ka jaunais Moskvičs būs rebrendots ķīniešu pepelacs!

    bobis
    25.05.2022 09:57

    Likam degradacija, franciem ari ir progress?

    Reklāma