Reklāma

Atpaliekot elektroauto attīstībā, Japāna varētu zaudēt 1,7 miljonus darba vietu

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Japāņu autoražotāji pagaidām bijuši diezgan nesteidzīgi elektroauto attīstībā, tomēr arī japāņi pamazām virzās tajā virzienā. Nevalstiskās organizācijas “Climate Group” veikts pētījums liecina, ka, ja Japāna nopietni atpaliks no citām valstīm elektroauto attīstībā, valsts varētu zaudēt pat 14% no sava IKP un miljoniem darba vietu.

Japāna krietni iepaliek elektroauto pārdošanas rādītājos, salīdzinot ar Ķīnu, Eiropu, arī Ziemeļameriku. Valstī gan joprojām ir labi hibrīdu pārdošanas rezultāti. Autoindustrija un ar to saistītās nozares ir ārkārtīgi nozīmīga Japānas ekonomikas sastāvadaļa – tā sastāda aptuveni 20% no kopējā eksporta apjoma. Nespējot konkurēt elektroauto attīstībā, Japāna varētu zaudēt 1,72 miljonus darba vietu, savukārt ekonomika, kas iepriekš ilgus gadus stagnējusi, varētu sarukt līdz pat 14% no IKP.

Šādas bažas saistītas ar izvirzītajiem klimata mērķiem daudzos pasaules tirgos – Eiropas Savienība no iekšdedzes dzinējiem jaunas automašīnās plāno atteikties līdz 2035. gadam, Lielbritānija no 2030. gada, arī ASV štati regulāri paziņo par plāniem pārtraukt tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, savukārt Ķīnā pieprasījums pēc elektroauto ir milzīgs. Japāna ir parakstījusi globālās vienošanās par klimata mērķu sasniegšanu, taču valsts autoražotāji pauduši apņēmību tikai elektrificēt savu piedāvājumu līdz 2035. gadam. Tehniski tas nozīmē, ka japāņi mierīgi var ražot benzīna auto un tos aprīkot ar hibrīdsistēmu.

Aptuveni puse Japānā saražoto mašīnu tiek eksportētas uz citām pasaules daļām, japāņu autoražotājiem nodrošinot 13% no pasaules kopējā vieglo pasažieru auto skaita. Japāņiem nespējot piedāvāt konkurētspējīgus elektroauto vai vienkārši elektroauto kā tādus, šis skaitlis strauji var samazināties. Toyota ir lielākais uzņēmums Japānā, turklāt ar lielu atrāvienu. Arī citi autoražotāji ir starp lielākajiem uzņēmumiem valstī, tāpēc Japānā izveidojusies milzīga industrija, kas savus autoražotājus apgādā ar detaļām. Apmēram 5 miljoni cilvēku jeb 8% valsts darbspējīgo iedzīvotāju strādā ar auto nozari saistītos uzņēmumos. Zaudējot eksporta apjomu, vairāk nekā 1,7 miljoni cilvēku varētu palikt bez darba.

Pētījumā gan norādīts, ka Japānas uzņēmumiem ir virkne dažādu patentu, kas ļaus elektrificēt autoparku, tomēr ļoti daudz būs atkarīgs no pašu autoražotāju spējas tikt līdzi konkurentiem, kuri jau šobrīd iegulda milzīgu naudu bateriju un platformu izstrādē.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma