Reklāma

Atpaliekot elektroauto attīstībā, Japāna varētu zaudēt 1,7 miljonus darba vietu

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Japāņu autoražotāji pagaidām bijuši diezgan nesteidzīgi elektroauto attīstībā, tomēr arī japāņi pamazām virzās tajā virzienā. Nevalstiskās organizācijas “Climate Group” veikts pētījums liecina, ka, ja Japāna nopietni atpaliks no citām valstīm elektroauto attīstībā, valsts varētu zaudēt pat 14% no sava IKP un miljoniem darba vietu.

Japāna krietni iepaliek elektroauto pārdošanas rādītājos, salīdzinot ar Ķīnu, Eiropu, arī Ziemeļameriku. Valstī gan joprojām ir labi hibrīdu pārdošanas rezultāti. Autoindustrija un ar to saistītās nozares ir ārkārtīgi nozīmīga Japānas ekonomikas sastāvadaļa – tā sastāda aptuveni 20% no kopējā eksporta apjoma. Nespējot konkurēt elektroauto attīstībā, Japāna varētu zaudēt 1,72 miljonus darba vietu, savukārt ekonomika, kas iepriekš ilgus gadus stagnējusi, varētu sarukt līdz pat 14% no IKP.

Šādas bažas saistītas ar izvirzītajiem klimata mērķiem daudzos pasaules tirgos – Eiropas Savienība no iekšdedzes dzinējiem jaunas automašīnās plāno atteikties līdz 2035. gadam, Lielbritānija no 2030. gada, arī ASV štati regulāri paziņo par plāniem pārtraukt tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, savukārt Ķīnā pieprasījums pēc elektroauto ir milzīgs. Japāna ir parakstījusi globālās vienošanās par klimata mērķu sasniegšanu, taču valsts autoražotāji pauduši apņēmību tikai elektrificēt savu piedāvājumu līdz 2035. gadam. Tehniski tas nozīmē, ka japāņi mierīgi var ražot benzīna auto un tos aprīkot ar hibrīdsistēmu.

Aptuveni puse Japānā saražoto mašīnu tiek eksportētas uz citām pasaules daļām, japāņu autoražotājiem nodrošinot 13% no pasaules kopējā vieglo pasažieru auto skaita. Japāņiem nespējot piedāvāt konkurētspējīgus elektroauto vai vienkārši elektroauto kā tādus, šis skaitlis strauji var samazināties. Toyota ir lielākais uzņēmums Japānā, turklāt ar lielu atrāvienu. Arī citi autoražotāji ir starp lielākajiem uzņēmumiem valstī, tāpēc Japānā izveidojusies milzīga industrija, kas savus autoražotājus apgādā ar detaļām. Apmēram 5 miljoni cilvēku jeb 8% valsts darbspējīgo iedzīvotāju strādā ar auto nozari saistītos uzņēmumos. Zaudējot eksporta apjomu, vairāk nekā 1,7 miljoni cilvēku varētu palikt bez darba.

Pētījumā gan norādīts, ka Japānas uzņēmumiem ir virkne dažādu patentu, kas ļaus elektrificēt autoparku, tomēr ļoti daudz būs atkarīgs no pašu autoražotāju spējas tikt līdzi konkurentiem, kuri jau šobrīd iegulda milzīgu naudu bateriju un platformu izstrādē.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma