Reklāma

NASA piesaista “SpaceX” un “Amazon”, lai attīstītu nākamās paaudzes kosmosa sakarus

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

NASA izvēlējusies “SpaceX”, “Amazon”, “Viasat Incorporated” un trīs citus amerikāņu uzņēmumus, lai izstrādātu nākamās paaudzes divvirzienu kosmosa sakaru pakalpojumus, kas paredzēti kosmosa aģentūras turpmāko misiju atbalstam. NASA vēlas, lai šo pakalpojumu nodrošināšanā izmantotu komerciālos satelītus. Šādā veidā tiktu samazinātas izmaksas un būtu iespējams vairāk koncentrēties uz dziļā kosmosa izpēti un zinātnes misijām.

Pašlaik NASA izmanto savu izsekošanas un datu pārraides satelītu sistēmu, kas paredzēta kosmosa sakariem salīdzinoši nelielā attālumā no Zemes. Tomēr daudzi no šiem satelītiem tika palaisti 80. un 90. gados, tāpēc tuvāko gadu laikā to darbību ir paredzēts pārtraukt un izmantot jaunās paaudzes kosmosa sakaru risinājumus.

Paredzēts, ka līdz 2025. gadam visi dalībnieki varēs veikt demonstrācijas kosmosā un parādīt, ka viņu radītā tehnoloģija spēj nodrošināt ātrus un jaudīgus divvirzienu sakarus. NASA parakstīs vairākus ilgtermiņa līgumus ar uzņēmumiem, kuriem līdz 2030. gadam izdosies izstrādāt efektīvas komunikācijas tehnoloģijas operācijām kosmosā pie Zemes.

Kopējā līgumu vērtība šī projekta ietvaros sasniedz 278,5 miljonus USD, no kuriem lielāko daļu jeb teju 70 miljonu USD saņem “SpaceX”.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma