Reklāma

Latvijas skolēni uzvar pasaules mākslīgā intelekta hakatonā

Jaunākie raksti

Dienvidkoreja palaidusi satelītu, izmantojot pirmo pašu radīto raķeti

Dienvidkoreja nupat spērusi nozīmīgu soli, lai kļūtu par daļu no kosmosa valstu saimes. Tiek ziņots, ka Dienvidkoreja pirmo reizi...

“Amazon” iepazīstina ar savu pirmo pilnībā autonomo mobilo noliktavas robotu

Ņemot vērā iespējamo krīzi nodarbinātības jomā, "Amazon" jo cītīgi jāstrādā pie automatizācijas un robotikas risinājumu integrācijas savās noliktavās. Šajā...

Turpinoties lielam pieprasījumam pēc Apple AirTag, varētu tikt izlaists uzlabots modelis

Apple AirTag ierīču izsekotājs tika izlaists nedaudz vairāk kā pirms gada, un izskatās, ka tas ir bijis salīdzinoši populārs,...

PCI Express 7 astoņkārt pārsniegs PCI Express 5 ātrumus

PCI Express 5.0 vēl nav nonācis pie lietotājiem datoros, kad jau PCI-SIG komiteja uzsākusi darbu pie PCI Express 7.0....

Seagate IronWolf Pro 6 TB NAS cietā diska apskats

Seagate IronWolf un IronWolf Pro sērijas diski aptver ietilpības variantus no 1 TB līdz pat iespaidīgiem 20 TB un...

Skolēnu komanda no Latvijas izcīnījusi pirmo vietu prestižajā IT un mākslīgā intelekta tēmām veltītajā izaicinājumā “Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons 2022”. Tajā Latvijas jaunieši piedalījās ar savu projektu, kas veltīts sikspārņu populācijas saglabāšana pasaulē. Hakatonu mērķis  ir sagatavot skolēnus mākslīgā intelekta vadītai nākotnes ekonomikai un nodrošināt viņus ar zināšanām un prasmēm, kas būs nepieciešamas nākotnē. Šī gada hakatonu pirmo sēriju kopīgi rīkoja uzņēmumi “Microsoft”, KPMG un starptautiskā organizācija UNESCO.

Hakatona pirmās sērijas galvenā tēma šogad bija mākslīgā intelekta izmantošana mūsu planētas labā. Mākslīgais intelekts ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai risinātu vairākas šobrīd pasaulē aktuālas  problēmas, tostarp kvalitatīva izglītība visiem, cilvēktiesību ievērošana, vienlīdzība, iekļaušana un vides ilgtspējība, norāda hakatona organizatori.

Hakatonā piedalījās 21 komanda no deviņām valstīm: Austrijas, Bulgārijas, Ēģiptes, Kazahstānas, Latvijas, Pakistānas, Krievijas, Saūda Arābijas un Šveices. Katrā komandā bija pieci skolēni un viens skolotājs. Pēc virknes praktisku vingrinājumu skolēni savas zināšanas pielietoja “Mākslīgais intelekts Zemei” izaicinājumā. Dalībnieku uzdevums bija likt lietā mākslīgo intelektu, lai risinātu kādu no galvenajām vides un ilgtspējības problēmām, ar kurām saskaras mūsu planēta. Lai viņu ideja būtu pielietojama reālajā dzīvē, skolēniem bija jāspēj paredzēt dažādas problēmas, analizēt detaļas un jāizmanto radošā domāšana.

“Team Data” no Latvijas hakatonā izcīnīja pirmo vietu, izstrādājot projektu sikspārņu populācijas saglabāšanai, kas īpašu ievērību izpelnījās ar pārdomāto un praktisko risinājumu šai problēmai. Latvijas komandas izstrādātais projekts paredz modelēt sikspārņu detektorus, kas uztvertu specifiskas skaņas, ko dzīvnieki rada eholokācijas procesā lidojuma laikā. Detektori ļautu atrast un kartēt sikspārņu ligzdas. Uzkrātos datus, izmantojot mašīnmācīšanās modeli, vēlāk apstrādātu mākslīgais intelekts, sniedzot kvalitatīvu analīzi un objektīvu pārskatu par konkrētām sikspārņu kolonijām. Šie dati pēc tam būtu ļoti svarīgi, lai īstenotu pārdomātus un pamatotus sikspārņu populācijas saglabāšanas pasākumus plašās teritorijās.

Latvijai piekāpās un otro vietu izaicinājumā ieguva “Team Unicode” no Kazahstānas ar mākslīgā intelekta projektu tīģeru populācijas saglabāšanai. Savukārt trešo vietu dalīja divas komandas no Bulgārijas.

“Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons” galvenais mērķis ir iedvesmot jauniešus no dažādām pasaules malām un vidēm uzņemties atbildību par savu nākotni, aktīvi iesaistīties vides aizsardzībā un, iespējams, kādu dienu radīt ideju, kas spēs mainīt pasauli. Kā savu pieredzi komentēja Latvijas komanda: “Mēs vienmēr esam priecīgi, ja darot noderīgas lietas, izdodas apgūt arī ko jaunu.”

Hakatona galvenais princips – dot jauniešiem iespēju izmēģināt roku mākslīgā intelekta izstrādē, lai rastu risinājumus reālām dzīves situācijām un problēmām. Vienlaikus, skolēniem bija arī iespēja iepazīties ar Microsoft vadlīnijām ētiska mākslīgā intelekta izstrādē un to, cik svarīgs ir ētikas jautājums mākslīgā intelekta, datu apstrādes, modeļa izvēles un statistiskās pārbaudes kontekstā, kā arī darbā ar tā dēvētajiem lēmumu pieņemšanas kokiem, regresijas un “gadījuma mežu” modeļiem nozīmīgu problēmu risināšanā.

“Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons 2022” projektus vērtēja tiesneši Davide Storti no UNESCO, Mona Soliman Habibun Reecha Mishra no “Microsoft” un Serena Brown no KMPG.

“Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons” turpinās — ar misiju dot iespēju ikvienam cilvēkam un organizācijai uz planētas sasniegt vairāk. Drīzumā tiks atvērta reģistrācija “Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons” vasaras sērijai.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma